-
Visit Värmland lanserar en helt ny besöksnäringswebb
Nu kan du besöka Visit Värmlands nya besöksnäringswebb. En helt ny plattform som ska lyfta Värmlands besöksnäringsföretag och kommuner genom kvalitativt innehåll. Med exempelvis inspirerande guider och funktioner som digitala kartor för vandring och cykling.
Projektet är finansierat av Region Värmland och är av stor vikt för att besöksnäringen i Värmland ska kunna forma och utveckla en digital samverkan med syfte att skapa en gemensam och optimerad marknadsföring av Värmland.
“Vi känner oss glada och stolta över att äntligen kunna presentera en helt ny webbplats som vi tillsammans med Värmlands kommuner kommer att uppdatera för att inspirera fler till att besöka Värmland.” Säger Mia Landin, VD på Visit Värmland.
Tar besökaren vidare till företagen för sin upplevelse
Den nya webbplatsen har uppdaterats med en ny turismdatabas som Värmlands kommuner använder för att uppdatera aktuella evenemang och aktiviteter som finns i Värmland.
Helt ny design, och fungerar i alla mobila enheter. Du får en bättre upplevelse när du besöker visitvarmland.com genom en bättre struktur på sidan och nya funktioner. Fler funktioner och uppdateringar kommer lanseras allteftersom.
En besöksnäringswebb som ger besökaren nyheter, artiklar, Värmester-erbjudanden. Men även tips på olika naturupplevelser och boenden som inspirerar besökaren att ta sig vidare till företagen för att boka sin upplevelse i Värmland.
“Vi har under det senaste året sett en ökning av naturturism – att man vill uppleva saker i naturen. Vandring och cykel är ett sådana exempel som vi sett ett ökat intresse för. Därför har vi satsat på nya funktioner som till exempel ett digitaliserat sätt att visa Värmlands kvalitetssäkrade leder inom vandring och cykel där vi använder oss av kartjänsten Naturkartan.” Säger Mia Landin.
Content som inspirerar de som bor och besöker Värmland
Förutom nödvändig information kommer webbplatsen utvecklas vidare så att besökare ska kunna se vad som finns att göra runt omkring lederna. I form av exempelvis olika boenden, matställen och kultur.
Alla Värmlands kommuner finns också representerade som destinationer där du kan ta del av vad som finns att göra i varje kommun. Webbplatsen lyfter även andra destinationer som bland annat Klarälvsbanan, Unionsleden, Värmlandsleder och Vänern. Besökaren kan inspireras och få nödvändig information om destinationerna för en lyckad upplevelse.
“Det har varit ett gediget arbete där vi tillsammans med våra 18 kommuner och vår byrå Advant tagit fram en webbplats som ska lyfta hela Värmland på ett attraktivt sätt. Vi har under året arbetat med vår webbreferensgrupp bestående av sju representanter från Värmlands kommuner. Vi har genomfört ett antal workshops och utbildningar i vår nya turismdatabas samt i WordPress. För att vi ska kunna skapa content som inspirerar de som bor, besöker, lever och verkar i Värmland.” Säger Linnea Harefjord, Content Manager på Visit Värmland.
- Text: Visit Värmland
- Foto: Visit Värmland
-
Höga Kusten söker en person som ska vara ansvarig för deras digitala närvaro
Är du en driven person som vill ta en destinations digitala närvaro en nivå till? Det är precis vad Höga Kusten Destinationsutveckling söker.
-
Svenska Möten – vinnare av Svenska Mötespriset 2024
Den 15 april på Skogshem & Wijk, Lidingö, steg fem stolta vinnare upp på scen för att ta emot det prestigefyllda Svenska Mötespriset.
-
Mikael Jonsson blir ordförande i Svenska Destinationsnätverket
Under årsmötet för SNDMO valdes Mikael Jonsson, VD för Destination Östersund, till ordförande. Föreningen byter namn till Svenska Destinationsnätverket.
-
Tredje bästa året någonsin för Sveriges campingplatser
Ny statistik från SCB/Tillväxtverket visar att antalet gästnätter på Sveriges campingplatser uppgick till 16,6 miljoner under 2023.
-
Sveriges besöksnäring och GSTC kongress lockar deltagare globalt
Intresset för hållbar turism är stort i hela världen, det märks på populariteten av GSTC kongress i Stockholm den 23-25 april.
-
Sägenskåp i Smålands Trädgård bevarar kulturarvet i bygden
”Sagor och sägner” är ett projekt inom Smålands Trädgård ekonomiska förening som snart står klart att presenteras.
-
Bästa sommarjobbet: Bli junior museichef på Historiska museet
Historiska museet söker en nyfiken, påhittig och mycket ung person som vill ta över museet i sommar när ordinarie chef går på semester.
-
7 av 10 väljer att bli busschaufför för att få träffa människor
Många busschaufförer väljer yrket för att de gillar att vara ute på vägarna. Men det är också ett yrke man väljer på grund av den sociala aspekten.
-
Folkfest och glädje när Sala firade 400-årsdag
När Sala firade sin 400-årsdag den 15 april sken staden. Invånare och besökare klev ut på gator och torg för att ta del av firandet.
-
Viking Line – hållbarhet viktigt för svenska kryssningsresenärer
Var fjärde tillfrågad säger att de tänker på hållbarhet när de bokar en kryssning. Det visar en undersökning genomförd av Viking Line.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Swedish Workshop 2024: Deltagare vittnar om intresse från globala researrangörer
Nu bekräftar svenska deltagare, svenska destinationer och svensk besöksnäring, om det stora, internationella intr...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang samt K...
-
Första bilderna på nya fartyget Birka Gotland
Den 20 mars avgick premiärkryssningen med Östersjöns nya nöjeskryssare Birka Gotland. I påsk gjo...
-
Hur skapar man evenemang som passar för alla?
Att skapa evenemang som tilltalar och inkluderar alla är en utmaning som ständigt diskuteras och utforskas. Varje...
-
-
Gästbloggare
-