-
Nytt verktyg skall underlätta samarbetet mellan hotellpersonal
Hur får man personal i reception, kök, spa och så vidare att samarbeta och känna samhörighet olika varumärken till trots?
Winn Hotel Group lanserar nu ett nytt verktyg som skall underlätta samarbetet mellan hotellpersonal.
Hotellgruppen har många olika yrken under olika varumärken och personalen är geografiskt utspridda över Sverige. I arbetet med att bli den mest attraktiva arbetsgivaren inom besöksnäringen så arbetade man fram en samarbetsplattform online.
Samarbetsplattformen heter Winnside och har kommit till med hjälp av ett examensarbetet i Winn Business School. Winn Business School är hotelgruppens egen affärsskola.
Vd Anders Junger säger så här om den nya plattformen:
”- Vi vill vara en transparent arbetsplats där våra medarbetare känner sig delaktiga i verksamheten och dess beslut. Med vår nya samarbetsplattform, Winnside, kan vi erbjuda detta”.
Han uppmanar sina medarbetare till tät, okomplicerad kommunikation där det finns plats för personlighet, glädje och engagemang.
Winn Hotel Group är under kraftig tillväxt och har ökat 100% på fyra år i antal medarbetare, antal hotellrum och omsättning.
Så fungerar verktyget
”- Vårt nya verktyg är en blandning av sociala medier och en kommunikativ plattform, där vi kan erbjuda våra medarbetare en interaktivitet och kommunikation i alla led. Här kan vi enkelt dela information, ge och få feedback samt tillhandahålla dokument. Här får alla utrymme att vara personliga, engagerade, glädjefulla och affärsmässiga. Helt enkelt har vi skapat en plats där våra värderingar kan fortsätta leva”, säger Anders Junger.Själva plattformen är utvecklad av företaget Spintr. Winn Hotel Group har haft möjlighet att påverka utvecklingen för att möta de speciella behov som en multibrandverksamhet kräver.
Samarbetsplattformen Winnside lanseras i september 2017.
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Winn Hotel Group
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året när det kommer till gästnätter. Prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen i Stockholm.
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommaren planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en undersökning från Länsförsäkringar.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Mest under Destination, Evenemang och Mat & Dryck samt Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Gästnätter: Värmland ökar tredje mest i landet
För tredje månaden i rad ökar Värmland gällande gästnätter. Under februari steg de med åtta procent jämfört med februari 2023.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! I helgen slår nämligen Gröna Lund upp portarna för säsongen, dä...
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
Besöksnäringen är en av de snabbast växande näringarna i Sverige där hotell- och restaurangbranschen är den enski...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
-
Gästbloggare
-