-
Västerbotten tar emot utländska researrangörer
Den 13-14 maj 2018 kommer Visit Swedens koncept Swedish Workshop att arrangeras i Umeå, Västerbotten.
Umeå Foto: Meike Wiemann
”- Att Umeå och Västerbotten valts ut till att arrangera Swedish Workshop 2018 är en stor ära och vi är väldigt glada över att Visit Sweden väljer att placera workshopen i länet”, säger Annika Sandström länsturistchef vid Region Västerbotten.
Programmet skapar möjligheter till nätverkande
”- Swedish Workshop är en perfekt plattform för turistföretag som vill känna av marknadens behov och få kunskap kring hur produkterna skall anpassas för att matcha målgruppens efterfrågan”, berättar Beatrice Bergqvist, marknadsstrateg vid Region Västerbotten.
Hon fortsätter: ”- Arrangörerna kommer även att erbjudas visningsresor i anslutning till workshopen, längre turer på några dagar samt kortare dagsturer. Visningsresorna sker över hela Sverige, men att stå som värd innebär stora möjligheter för visning av Västerbottniska upplevelser”.
Den 13 maj 2018 kommer en kunskapsdag för Svensk besöksnäring genomföras.
Måndagen den 14 maj träffas alla deltagare i en workshop. Här är tanken att de svenska turistföretagen skall få bra kontakter och nya kunder. Man räknar att ett hundratal deltagare från hela världen kommer att deltaga.
Bakom Swedish Workshop i Umeå står Visit Sweden, Västerbotten Turism och Visit Umeå.
Om Swedish Workshop
Swedish Workshop arrangeras i Sverige vartannat år. Förra året, 2016 var det Jönköping som stod som värd. Då deltog 92 researrangörer från 17 länder, de flesta från Tyskland, Storbritannien och Nederländerna.
På bilden överst: från vänster Erja Back, Visit Umeå, och Annika Sandström, Beatrice Bergqvist och Emma Valfridsson, Region Västerbotten.
Källa: Region Västerbotten
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Region Västerbotten
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året när det kommer till gästnätter. Prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen i Stockholm.
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommaren planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en undersökning från Länsförsäkringar.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Mest under Destination, Evenemang och Mat & Dryck samt Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Gästnätter: Värmland ökar tredje mest i landet
För tredje månaden i rad ökar Värmland gällande gästnätter. Under februari steg de med åtta procent jämfört med februari 2023.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! I helgen slår nämligen Gröna Lund upp portarna för säsongen, dä...
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
Besöksnäringen är en av de snabbast växande näringarna i Sverige där hotell- och restaurangbranschen är den enski...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
-
Gästbloggare
-