-
Ny byråchef, MCI
Stefan Pettersson har börjat som ny byråchef på mötes- och eventbyrån MCI Nordic. Tjänsten är nyinrättad och uppdraget är att utveckla MCI:s verksamhet i Sverige.
Vill föra människor samman
”- Jobbet känns extra roligt när det finns en så tydlig ambition om att företaget ska växa och synas mer. Dessutom finns en genuin vilja inom MCI att föra människor samman och skapa engagemang. Den drivkraften tänker jag ta till vara”, säger Stefan Pettersson, ny byråchef på MCI.
Bidrar med kunskap om varumärken
”- Jag är väldigt glad att vi har rekryterat Stefan Pettersson. Han har en gedigen kunskap om varumärkesfrågor och en imponerande förmåga att få människor att samarbeta för att nå gemensamma mål, säger Trine Steffensen, vd på MCI.
Fd marknadschef på Destination Uppsala
Stefan kommer närmast från Destination Uppsala där han har arbetat som marknadschef med ansvar för marknadsföring av Uppsala och utveckling av varumärket. Han har också arbetat som reseledare för charterbolaget Ving, turistbyråchef på Stockholm Visitors Board, marknadschef för Äventyrsresor, arbetat på en eventbyrå och som konsult och föreläsare inom destinationsutveckling och strategisk marknadsföring. Han håller också distanskurser i marknadsföring och försäljning på Yrkesakademien.
Stefan har studerat vid Berghs School of Communication i Stockholm. Han är utbildad inom marknadskonomi, projektledning, inköp av kommunikationstjänster och varumärkesstrategi.
Om MCI Nordics
MCI Nordics är en mötesbyrå som driver verksamhet inom framför allt event, möteskommunikation och kongresser. Företaget har kontor i Stockholm, Göteborg och Köpenhamn och är en del av den internationella mötesföretaget MCI med cirka 1.800 medarbetare på sextio kontor i trettioen länder. Bolaget grundades 1987.
Företaget har vuxit de senaste åren, bland annat genom förvärv av andra eventbyråer.
Källa: MCI Nordics
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: MCI Nordics
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året när det kommer till gästnätter. Prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen i Stockholm.
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommaren planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en undersökning från Länsförsäkringar.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! I helgen slår nämligen Gröna Lund upp portarna för säsongen, dä...
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
Besöksnäringen är en av de snabbast växande näringarna i Sverige där hotell- och restaurangbranschen är den enski...
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
-
Gästbloggare
-