-
Nya Marstrands Havshotell designat av Wingårdhs arkitekter
För 4 år sedan gav Marstrands Havshotell Wingårdhs Arkitekter i uppdrag att rita deras drömhotell. Nu får de äntligen visa upp resultatet för världen.
Inne i hotellet kommer besökare att inspireras av Marstrandsvarvet och de båtar och skepp som byggts på samma plats som hotellet ligger idag. Det passar perfekt eftersom hotellet har havet, naturen och kulturen i närheten. Aktiviteter såsom vandringsleder, kajakpaddling och fiske finns alltid nära till hands.
Ny restaurang och spa- och sportklubb
“Det känns så skönt att alla bitar är på plats, vi är riktigt nöjda och stolta över vårt ”nya” Marstrand. Vi har skapat en modern arena för en känd västkustpärla. Vi vill vara den naturliga mötesplatsen för Marstrand. Gästerna ska kunna utgå från oss och uppleva allt Marstrand har att erbjuda. Det känns som att vi verkligen har lyckats.” Säger Daniel Svensson, VD.
Marstrands havshotell kommer att ha hela 144 moderna rum, 18 stora möteslokaler för konferenser och event, en ny spa- och sportklubb som är större än tidigare med mer njutning, samt en ny men klassisk restaurang som specialiserar sig på fisk- och skaldjur, Ottos Vardagsrum & Kök.
- Text: Isa Mörk
- Foto: Marstrands Havshotell
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Gästnätter: Värmland ökar tredje mest i landet
Den positiva trenden håller i sig. För tredje månaden i rad ökar Värmland när det kommer till kommersiella överna...
-
-
Gästbloggare
-