-
Hur blir mässan nästa år?
I månadsskiftet mars-april kommer ni med en ny mässa, Lounge Expo i anslutning till GastroNord, hur skiljer den sig från era tidigare arrangemang Lounge Event och Lounge Summit?
Nu när vi flyttar ihop med GastroNord blir Lounge en större mässa med fler utställare. Den stora skillnaden är att partnerskapet med GastroNord kommer att göra att alla beslutfattare ute på hotellen kommer hitta sina egna intresseområden representerade.
Vilka vill ni ha som utställare på mässan och vad kan de förvänta sig av sin medverkan?
Alla företag som levererar till hotell och konferensanläggningar borde vara med då vi förväntar oss ett ännu större intresse nu när vi samarrangerar med GastroNord.
Har ni några särskilt intressanta utställare klara redan idag med flera månader kvar till mässan?
Vi har många utställare redan bokade och många på väg in. Nämnas ska våra partners Visita, Hoist Group, Expedia Group och Urvalet Executive.
Hur ser du på mässan som mötesplats och arena för att göra affärer i dessa tider av digitalisering och där sociala medier tagit över mycket av uppmärksamheten?
Så kallade live-mötesplatser har en större relevans än någonsin då så mycket kommunikation sker digitalt och man träffas mer sällan. Mässan är en kommersiell mötesplats där säljare och köpare kan träffas och skapa nya kontakter som leder till affärer. Som leverantör har du otroligt svårt att få träffa nya kunder ute hos dem. Till mässan kommer de och letar efter nya produkter.
Vilka kan ha nytta av att gå på mässan och vilka typer av utställare kan de få kontakt med?
Vi säger att vi är mässan för HELA ledningsgruppen. Vi kommer ha utställare inom alla områden som behövs på hotellet/anläggningen.
Ni har även ett seminarieprogram, vilka kommer man att kunna lyssna på där?
Mycket är under framtagande men vi vet att Thomas Jakobsson på Visita kommer inleda med att berätta hur det går för hotellbranschen. Revenue Management, säkerhet, bygga hållbara team, hållbart byggande, konceptpositionering, framtidens kundupplevelse, det personalfria hotellet och många andra ämnen kommer att presenteras på scenen i mässhallen.
Läs tidigare artiklar på Turismnytt om mässan:
Lounge Expo i nytt samarbete med GastroNord 2020
Starka branschaktörer i samarbete med LOUNGE Expo 2020
- Text: Jakob Norrby
- Foto: Bra Mässor
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året när det kommer till gästnätter. Prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen i Stockholm.
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! I helgen slår nämligen Gröna Lund upp portarna för säsongen, dä...
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
Besöksnäringen är en av de snabbast växande näringarna i Sverige där hotell- och restaurangbranschen är den enski...
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
-
Gästbloggare
-