-
Scandinavian Hospitality öppnar 100 exklusiva hotell i Norden
Lyxupplevelsebolaget Scandinavian Hospitality lanserar ett helt nytt koncept på den nordiska marknaden genom att kombinera uthyrning av unika semestervillor med femstjärnig hotellservice. I hyran inkluderas bland annat privat kock, daglig städning, hotelllakan och lyxiga badrumsprodukter med möjlighet att addera en rad andra tjänster för att få en skräddarsydd upplevelse för varje gästs unika behov. Redan idag erbjuds cirka 20 villor i toppklass med tjänsten, innan året är slut är ambitionen att portföljen vuxit till 100 villor och våningar.
Scandinavian Hospitality förvandlar över 15 års erfarenhet inom service i lyxsegmentet till en unik, skräddarsydd gästupplevelse. Med ett noggrant urval av exceptionella villor och våningar samt en intuitiv inställning till service erbjuds gästen total avkoppling.
Syftet är att höja nivån på semesterutbudet i Skandinavien och erbjuda en lyxhotellupplevelse i privata miljöer för resenärer med höga krav på bekvämlighet.
Kockar och städpersonal är handplockade från några av nordens bästa restauranger och hotell. Gemensamt för dem alla är passionen för service, värdskap och gästupplevelse. Med personal på plats säkerställs även tryggheten för husägaren som hyr ut.Tjänsten är högaktuell i sommar då många inte kan eller vill resa utomlands på semester. Genom att göra hotellupplevelsen mobil, flexibel och skräddarsydd finns nu möjligheten att känna samma avkoppling i hemlandet som en utlandsresa ofta ger. Grundaren Martin Gunnarsson har lång erfarenhet inom lyxhotell och värdskap. Med en passion för service i absoluta toppklass kombinerat med ett stort intresse för resor och upplevelser såg han ett gap på den nordiska marknaden.
”Med Scandinavian Hospitality vill jag erbjuda det bästa av två världar – femstjärnig hotellservice förenat med avskildheten gästen får i privata hem. Idag har vi cirka 20 villor tillgängliga att boka, innan året är slut har vi 100”, säger Martin Gunnarsson, grundare av Scandinavian Hospitality. ”Denna typ av upplevelse har hittills saknats på den nordiska marknaden. Just i år känns det dessutom mer aktuellt än någonsin att erbjuda en ny typ av semester i hemlandet”.
I år är målgruppen koncentrerad till den inhemska turismen i respektive land, men i takt med att det globala resandet ökar igen, skiftar Scandinavian Hospitality sitt fokus till att även erbjuda den utländska gästen möjlighet att uppleva Norden på ett helt nytt sätt.
Här kan ni läsa mer om konceptet
- Text: Scandinavian Hospitality
- Foto: Scandinavian Hospitality
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 20 -24
Mest om Destination, Evenemang, Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Visita – Skellefteå Turistcenter är bäst på värdskap
Skellefteå Turistcenter sätter dagligen prägel på destinationen. De har tilldelats priset Bästa värdskap inom turistinformation 2023.
-
SKI Persontransport 2024 – nöjdheten ökar men stora skillnader kvarstår
Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har för nittonde året i rad genomfört sin undersökning av kundnöjdhet inom persontransportsektorn.
-
Kittelfjäll söker arrendator till nyrenoverat hotell samt driftchef till liftarna
Kittelfjäll är en skidort i övre Vojmådalen. Nu söker byn en arrendator till Hotell Kittelfjäll och en driftchef för Kittelfjällsliftarna.
-
Göta Kanal har öppnat slussarna för säsongen – här är nyheterna
Den 7 maj öppnade en ny säsong för Göta kanal, med den traditionella invigningsceremonin i Sjötorp följt av en storslagen salut.
-
Ny flyglinje från Kastrup till Kiruna
I december 2024 väntas premiären för den reguljära direktlinjen mellan Kastrup i Köpenhamn och Kiruna Airport.
-
Första fasen av Trelleborgs platsvarumärkesarbete är i mål
Visit Trelleborg har med stöd från Placebrander gått i mål med den första fasen av sitt platsvarumärkesarbete.
-
Rosendals Trädgård storsatsar – nya byggnader och nytt ledarskap i köket
Den 14 maj presenterade Rosendals Trädgård sin största satsning. Nya byggnader, nya ledare i köket och ett totalrenoverat växthus.
-
Fler utbildningar hos YH Akademin ska validera yrkeskunskap
Under våren har utbudet av utbildningar som erbjuder YH-flex på YH Akademin breddats. En förkortad väg till yrkeshögskoleexamen.
-
Göteborg bygger digital tvilling för för arrangörer av möten
Snart kan arrangörer av möten och evenemang besöka Göteborg i en interaktiv digital värld.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Ny flyglinje från Kastrup till Kiruna
SAS, Scandinavian Airlines etablerar ny flyglinje under vintersäsongen 2024/2025. I december 2024 väntas ...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 19 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang, Hållb...
-
Stockholm Business Region – kongressåret och kryssningssäsongen
Det var några skakiga år under pandemin då ingen riktigt inte visste om kongress-sektorn någonsin skulle komma ti...
-
Visita – Anna Barkevall är Årets kvinna i besöksnäringen
Visitas pris Årets kvinna i besöksnäringen tilldelas Anna Barkevall, VD för Böda Sand. Anna har ...
-
-
Gästbloggare
-