-
Scandinavian Hospitality öppnar 100 exklusiva hotell i Norden
Lyxupplevelsebolaget Scandinavian Hospitality lanserar ett helt nytt koncept på den nordiska marknaden genom att kombinera uthyrning av unika semestervillor med femstjärnig hotellservice. I hyran inkluderas bland annat privat kock, daglig städning, hotelllakan och lyxiga badrumsprodukter med möjlighet att addera en rad andra tjänster för att få en skräddarsydd upplevelse för varje gästs unika behov. Redan idag erbjuds cirka 20 villor i toppklass med tjänsten, innan året är slut är ambitionen att portföljen vuxit till 100 villor och våningar.
Scandinavian Hospitality förvandlar över 15 års erfarenhet inom service i lyxsegmentet till en unik, skräddarsydd gästupplevelse. Med ett noggrant urval av exceptionella villor och våningar samt en intuitiv inställning till service erbjuds gästen total avkoppling.
Syftet är att höja nivån på semesterutbudet i Skandinavien och erbjuda en lyxhotellupplevelse i privata miljöer för resenärer med höga krav på bekvämlighet.
Kockar och städpersonal är handplockade från några av nordens bästa restauranger och hotell. Gemensamt för dem alla är passionen för service, värdskap och gästupplevelse. Med personal på plats säkerställs även tryggheten för husägaren som hyr ut.Tjänsten är högaktuell i sommar då många inte kan eller vill resa utomlands på semester. Genom att göra hotellupplevelsen mobil, flexibel och skräddarsydd finns nu möjligheten att känna samma avkoppling i hemlandet som en utlandsresa ofta ger. Grundaren Martin Gunnarsson har lång erfarenhet inom lyxhotell och värdskap. Med en passion för service i absoluta toppklass kombinerat med ett stort intresse för resor och upplevelser såg han ett gap på den nordiska marknaden.
”Med Scandinavian Hospitality vill jag erbjuda det bästa av två världar – femstjärnig hotellservice förenat med avskildheten gästen får i privata hem. Idag har vi cirka 20 villor tillgängliga att boka, innan året är slut har vi 100”, säger Martin Gunnarsson, grundare av Scandinavian Hospitality. ”Denna typ av upplevelse har hittills saknats på den nordiska marknaden. Just i år känns det dessutom mer aktuellt än någonsin att erbjuda en ny typ av semester i hemlandet”.
I år är målgruppen koncentrerad till den inhemska turismen i respektive land, men i takt med att det globala resandet ökar igen, skiftar Scandinavian Hospitality sitt fokus till att även erbjuda den utländska gästen möjlighet att uppleva Norden på ett helt nytt sätt.
Här kan ni läsa mer om konceptet
- Text: Scandinavian Hospitality
- Foto: Scandinavian Hospitality
-
Karriärbyte och liv i Jämtland – så blev Julia affärsutvecklare inom besöksnäringen
En utbildning och en flytt norrut. Julias beslut att utvecklas inom besöksnäringen ledde till en ny karriär och liv i Jämtland.
-
Jönköping Horse Show tillbaka i Jönköping
Jönköping Horse Show på Elmia den 29 oktober - 3 november förvandlar återigen höstlov till hästlov i Jönköping.
-
En av Skånes tystaste platser finns i Trelleborg kommun
Visit Skåne har nu lanserat initiativet "The Map of Quietude." I Trelleborg finns en av kartans 16 utvalda platser.
-
Prissättning av aktiviteter – Fem saker att tänka på
Marcus Eldh guidar i prissättning av olika upplevelser och aktiviteter.
-
Vilka är husbilsgästerna vid Hornborgasjön? Insikter som formar vägen mot en resilient plats
Under 2023 tog Visit Hornborgasjön initiativet att ta reda på vilka husbilsgästerna är som varje år besöker sjön under transäsongen.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 40 -24
Mest under Destination, Boende, Konstateranden/Beslut/Rapporter och Utmärkelser
-
ESS Group – enda hotellfamiljen med tre hotell på världskänd lista
För första gången prisas tre av ESS Group hotelldestinationer i Condé Nasts årliga läsarundersökning för "The Worlds Best Hotels".
-
MDA och Rate Parity: Hur du tar kontroll över prissättningen
Vad innebär MDA och hur ska man hantera att OTA ibland sätter priser vi inte har kontroll över? Det går Taktikon igenom i detta blogginlägg.
-
Norrköping visar en ökning av gästnätter sommaren 2024
Sommaren 2024 blev en framgångsrik säsong för besöksnäringen i Norrköping, med en ökning av det totala antalet gästnätter.
-
JHT söker turismutvecklare med fokus på export och upplevelser
Vill du vara med och forma Jämtland Härjedalens turistiska utbud? De söker en turismutvecklare med fokus på export och upplevelser.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Destination Funäsfjällen söker en driven VD
Destination Funäsfjällen är Sveriges äldsta destinationsbolag och har funnits sedan 1972. Funäsf...
-
150 anmälda till Swedish Workshop Online för utländska reseföretag intresserade av Sverige
Visit Swedens digitala mötesevenemang Swedish Workshop Online, för att sälja och marknadsföra de...
-
SAS utökar inrikestrafiken med nya linjer från januari 2025
Som ett resultat av det nyligen presenterade partnerskapet med BRA har SAS gläd...
-
Tillväxtverket – fortsatt stark sommarturism i Sverige
Antalet gästnätter på kommersiella turistboenden i Sverige under juni, juli och augusti uppgick till cirka 30 mil...
-
-
Gästbloggare
-