-
Scandinavian Hospitality öppnar 100 exklusiva hotell i Norden
Lyxupplevelsebolaget Scandinavian Hospitality lanserar ett helt nytt koncept på den nordiska marknaden genom att kombinera uthyrning av unika semestervillor med femstjärnig hotellservice. I hyran inkluderas bland annat privat kock, daglig städning, hotelllakan och lyxiga badrumsprodukter med möjlighet att addera en rad andra tjänster för att få en skräddarsydd upplevelse för varje gästs unika behov. Redan idag erbjuds cirka 20 villor i toppklass med tjänsten, innan året är slut är ambitionen att portföljen vuxit till 100 villor och våningar.
Scandinavian Hospitality förvandlar över 15 års erfarenhet inom service i lyxsegmentet till en unik, skräddarsydd gästupplevelse. Med ett noggrant urval av exceptionella villor och våningar samt en intuitiv inställning till service erbjuds gästen total avkoppling.
Syftet är att höja nivån på semesterutbudet i Skandinavien och erbjuda en lyxhotellupplevelse i privata miljöer för resenärer med höga krav på bekvämlighet.
Kockar och städpersonal är handplockade från några av nordens bästa restauranger och hotell. Gemensamt för dem alla är passionen för service, värdskap och gästupplevelse. Med personal på plats säkerställs även tryggheten för husägaren som hyr ut.Tjänsten är högaktuell i sommar då många inte kan eller vill resa utomlands på semester. Genom att göra hotellupplevelsen mobil, flexibel och skräddarsydd finns nu möjligheten att känna samma avkoppling i hemlandet som en utlandsresa ofta ger. Grundaren Martin Gunnarsson har lång erfarenhet inom lyxhotell och värdskap. Med en passion för service i absoluta toppklass kombinerat med ett stort intresse för resor och upplevelser såg han ett gap på den nordiska marknaden.
”Med Scandinavian Hospitality vill jag erbjuda det bästa av två världar – femstjärnig hotellservice förenat med avskildheten gästen får i privata hem. Idag har vi cirka 20 villor tillgängliga att boka, innan året är slut har vi 100”, säger Martin Gunnarsson, grundare av Scandinavian Hospitality. ”Denna typ av upplevelse har hittills saknats på den nordiska marknaden. Just i år känns det dessutom mer aktuellt än någonsin att erbjuda en ny typ av semester i hemlandet”.
I år är målgruppen koncentrerad till den inhemska turismen i respektive land, men i takt med att det globala resandet ökar igen, skiftar Scandinavian Hospitality sitt fokus till att även erbjuda den utländska gästen möjlighet att uppleva Norden på ett helt nytt sätt.
Här kan ni läsa mer om konceptet
- Text: Scandinavian Hospitality
- Foto: Scandinavian Hospitality
-
Idrottsfest i Eskilstuna när svenska olympier kommer till stan
Svenska Olympiska Kommittén har valt Eskilstuna för den sista uppladdningen inför OS i Paris den 26 juli, Precamp 2024.
-
Stockholm måste skjuta upp utvidgningen av miljözon klass 3
Införande av Miljözon klass 3 har klubbats i Stockholm. Nu vill staden öka den. För de som reser med turistbuss innebär det problem.
-
Höga Kusten arrangerar VM i orientering 2029
VM i orientering arrangeras i Örnsköldsvik, Höga Kusten 2029. Det står klart efter Internationella orienteringsförbundet tagit sitt beslut.
-
Hållbarhetsinitiativet Care for the Arctic hyllas som outstanding
Swedish Lapland Visitors Board nya sajt Care for the Arctic – it’s our home lanserades i mars och har väckt positiv uppmärksamhet.
-
Cabonline samarbetspartner till Malmö under Eurovision 2024
Eurovision Song Contest lockar deltagare och åskådare från hela världen till Malmö. Cabonline är taxisamarbetspartner.
-
Årets Vårrunda på Kinnekulle den 4-5 maj bjöd på nyheter
I helgen kunde besökare möta naturen och utställare under Vårrunda på Kinnekulle. I år var det ett 10-tal nya aktörer på plats.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommarsemestern planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en ny undersökning f...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång och på Placebranders Day i september presenteras årets bäs...
-
-
Gästbloggare
-