-
Transportföretagen söker företag som vill representera branschen
Digitalisering, automatisering, global konkurrens – och dessutom en pandemi. Transportbranschen genomgår just nu en förändring.
Transportföretagen söker nu efter medlemmar som vill berätta sin historia och därigenom visa upp goda exempel på branschens förändringsresa. Representanterna kommer att ges utrymme i Sveriges största finanstidning.
Sveriges tuffaste bransch
Det har varit en minst sagt prövande tid för stora delar av transportnäringen, i synnerhet för passagerartransporter. Samtidigt pågår sedan flera år tillbaka en större branschförflyttning där nya konsumentvaror, ökade hållbarhetsmål, digitalisering och andra faktorer ritar om kartan.
Mitt i allt detta står alla de bolag i Sverige som förflyttar passagerare och gods och som dagligen arbetar för att hålla samhället i rörelse.
”Vi är Sveriges tuffaste bransch och klarar av det mesta. Nu måste vi berätta om vad våra medlemmar har åstadkommit.” Säger Mychele Östman, kommunikationschef på Transportföretagen.
Berättelser förtjänas att lyftas fram
Det är också bakgrunden till den kampanj som Transportföretagen nu lanserar under namnet Från A till B – en bransch i förflyttning. Den syftar till att visa upp goda exempel på bolag som hittar nya lösningar, marknader och som ligger i framkant.
De utvalda medlemsföretagen kommer att ges utrymme i Sveriges största finanstidning.
”Vi vet att det finns hundratals berättelser där ute som förtjänar att lyftas fram, vi ska se till att en handfull kommer ut brett och kan stolt representera hela vår bransch.” Avslutar Mychele Östman.
Hur deltar man i kampanjen?
För att delta ska bolagen skicka en kort motiveringen till varför de är en god representant för transportbranschen till [email protected], därefter kommer representanter att väljas ut och kontaktas. Det enda kravet är att företaget är medlem i något av förbunden inom Transportföretagen.
Bedömningen görs löpande då branschen kommer att visas upp i flera nummer under året. Men bolag uppmanas att skicka in så snart som möjligt för att öka sina chanser att synas.
- Text: Transportföretagen
- Foto: Transportföretagen
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommarsemestern planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en ny undersökning f...
-
-
Gästbloggare
-