-
Camp Järvsö – erbjuder naturnära och aktiva upplevelser
Springtime etablerades 1982 med verksamhet inom träning och hälsa. Företaget ger ut tidningen Runner’s World och arrangerar träningsresor och resor till olika motionslopp inom Sverige och utomlands.
Nu investerar Springtime tillsammans med Carolina Klüft, Patrik Klüft, Cecilia Gustafsson och Peppe Lindholm i ett vackert beläget upplevelsecenter vid Kalvsjön, strax utanför Järvsö. Norrlandsfonden är en av finansiärerna.
Det lokala och hållbara är i fokus
Camp Järvsö kommer att erbjuda träning och hälsa med en naturnära och aktiv upplevelse där det lokala och hållbara är i fokus. Det kommer att finnas möjlighet till många olika träningsformer, äventyr och utflykter, boende i många olika former och sociala aktiviteter som exempelvis events.
Målgruppen är alla, såväl elitmotionärer som seniorer men även boende i närheten som kan komma hit och delta i olika träningsaktiviteter.
“Camp Järvsö är en fantastisk plats. När man kommer hit går pulsen ner och blodtrycket sjunker. Vi vill inte ändra karaktär på omgivningen, snarare framhäva den.” Säger Patrik Yderberg, VD på Springtime.
Investeringen sker i flera steg
De första gästerna kommer i juni och kommer att få ta del av ett brett utbud av aktiviteter och upplevelser.
Bland annat finns det en häftig hinderbana för barn, inne- och utomhusgym, gruppträning, teknikbana för cykel, löpar- och skidspår, yoga, löpning och vandring.
“Investeringen sker i flera steg men hittills har vi uppdaterat vårt utbud och renoverat alla hotellrum och lägenheter. Vi har dessutom renoverat och uppdaterat restaurangen och som våra gäster kommer att märka är maten en viktig del av vårt utbud.” Säger Patrik Yderberg.
Mälardalen-området en viktig målgrupp
Patrik Yderberg är förväntansfull inför premiären och håller just nu på med rekryteringar inom restaurang, servering och städ. Han ser fram emot en härlig sommar.
“Det finns ett stort fokus i samhället på träning och hälsa. Järvsö har under många år haft en växande trend av besökare och är numera en året runt-destination. Närheten till Mälardalen-området gör att människor därifrån är en viktig målgrupp. Jag tror att Springtime träffar helt rätt med sin satsning på Camp Järvsö.” Säger Johanna Ceder, Norrlandsfonden.
- Text: Norrlandsfonden
- Foto: Camp Järvsö
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året när det kommer till gästnätter. Prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen i Stockholm.
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommaren planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en undersökning från Länsförsäkringar.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Mest under Destination, Evenemang och Mat & Dryck samt Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Gästnätter: Värmland ökar tredje mest i landet
För tredje månaden i rad ökar Värmland gällande gästnätter. Under februari steg de med åtta procent jämfört med februari 2023.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! I helgen slår nämligen Gröna Lund upp portarna för säsongen, dä...
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
Besöksnäringen är en av de snabbast växande näringarna i Sverige där hotell- och restaurangbranschen är den enski...
-
Svenska Möten ger ut e-bok för att inspirera om hållbarhet
Hållbarhet är för Svenska Möten en självklarhet! De vill tillsammans med sina utvalda mötesplatser leda branschen...
-
-
Gästbloggare
-