-
Camp Järvsö – erbjuder naturnära och aktiva upplevelser
Springtime etablerades 1982 med verksamhet inom träning och hälsa. Företaget ger ut tidningen Runner’s World och arrangerar träningsresor och resor till olika motionslopp inom Sverige och utomlands.
Nu investerar Springtime tillsammans med Carolina Klüft, Patrik Klüft, Cecilia Gustafsson och Peppe Lindholm i ett vackert beläget upplevelsecenter vid Kalvsjön, strax utanför Järvsö. Norrlandsfonden är en av finansiärerna.
Det lokala och hållbara är i fokus
Camp Järvsö kommer att erbjuda träning och hälsa med en naturnära och aktiv upplevelse där det lokala och hållbara är i fokus. Det kommer att finnas möjlighet till många olika träningsformer, äventyr och utflykter, boende i många olika former och sociala aktiviteter som exempelvis events.
Målgruppen är alla, såväl elitmotionärer som seniorer men även boende i närheten som kan komma hit och delta i olika träningsaktiviteter.
“Camp Järvsö är en fantastisk plats. När man kommer hit går pulsen ner och blodtrycket sjunker. Vi vill inte ändra karaktär på omgivningen, snarare framhäva den.” Säger Patrik Yderberg, VD på Springtime.
Investeringen sker i flera steg
De första gästerna kommer i juni och kommer att få ta del av ett brett utbud av aktiviteter och upplevelser.
Bland annat finns det en häftig hinderbana för barn, inne- och utomhusgym, gruppträning, teknikbana för cykel, löpar- och skidspår, yoga, löpning och vandring.
“Investeringen sker i flera steg men hittills har vi uppdaterat vårt utbud och renoverat alla hotellrum och lägenheter. Vi har dessutom renoverat och uppdaterat restaurangen och som våra gäster kommer att märka är maten en viktig del av vårt utbud.” Säger Patrik Yderberg.
Mälardalen-området en viktig målgrupp
Patrik Yderberg är förväntansfull inför premiären och håller just nu på med rekryteringar inom restaurang, servering och städ. Han ser fram emot en härlig sommar.
“Det finns ett stort fokus i samhället på träning och hälsa. Järvsö har under många år haft en växande trend av besökare och är numera en året runt-destination. Närheten till Mälardalen-området gör att människor därifrån är en viktig målgrupp. Jag tror att Springtime träffar helt rätt med sin satsning på Camp Järvsö.” Säger Johanna Ceder, Norrlandsfonden.
- Text: Norrlandsfonden
- Foto: Camp Järvsö
-
Visit Trelleborg är nominerad för Bästa värdskap 2023
Visit Trelleborg och nio andra turistinformationer tävlar om utmärkelsen bästa värdskap 2023 från Visitas nationella råd för besöksservice.
-
Hotel Fratelli har äntligen öppnat i Karlstad
Ett färgstarkt nöjeshus som för tankarna till sydligare breddgrader. Efter flera års renovering står Karlstads Hotel Fratelli färdigt.
-
Fler besöker Höga Kusten under hela året
Höga Kusten går fortsatt starkt. Det visar den officiella inkvarteringsstatistiken som presenterades i dagarna.
-
Visit Skåne tar ledarroll i internationellt initiativ för framtidens turism
Visit Skåne går in som ledande part i ett projekt med länderna kring Östersjön. ReTour ska leda till utveckling för en mer hållbar turism.
-
Arbetskamraterna lanserar plattform – vill hjälpa funktionsnedsatta att komma ut i arbetslivet
Arbetskamraterna lanserar en digital plattform för att hjälpa personer med funktionsnedsättning att hitta en inkluderande arbetsplats.
-
Copper Skillet – Ruth Weldegiorgis är världens bästa konferenskock
Den 19 april avgjordes Copper Skillet, där Ruth Weldegiorgis representerade Sverige och blev världens bästa konferenskock.
-
Visit Trelleborg – en doft av choklad nalkas Smygehuk
Linus Svensson, ägaren av 2:a Sandbank i Beddingestrand samt Sveriges sydligaste choklad 452732, välkomnas som ny hyresgäst i Smygehuk.
-
Västerbotten tar nästa steg i resan mot en mer hållbar destination
Region Västerbotten Turism har tillsammans med de lokala destinationsbolagen beslutat att gå vidare i en satsning på certifiering med EarthCheck.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 16 -24
Mest om Destination, Evenemang och Utmärkelser samt Museer
-
Höga Kusten söker en person som ska vara ansvarig för deras digitala närvaro
Är du en driven person som vill ta en destinations digitala närvaro en nivå till? Det är precis vad Höga Kusten Destinationsutveckling söker.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Regeringen – ny strategi för företag i kulturella och kreativa branscher
Regeringen lämnade den 9 april över skrivelsen Strategi för företag i kulturella och kreativa branscher till riks...
-
Bästa sommarjobbet: Bli junior museichef på Historiska museet
Vet du inte vad du ska göra på sommarlovet och är mellan 15–17 år? I år söker Historiska museet ...
-
Sveriges besöksnäring och GSTC kongress lockar deltagare globalt
Det internationella intresset och engagemanget för hållbar turism är stort. Det märks på det överväldigande intre...
-
Mikael Jonsson blir ordförande i Svenska Destinationsnätverket
Den 12 april avslutades Svenska Destinationsdagarna i Helsingborg. Under årsmötet för SNDMO valdes Mikael Jonsson...
-
-
Gästbloggare
-