-
Årets besöksnäringsföretag i Sigtuna – Sigtunahöjden
Med outtröttlig energi och stort mod blev Sigtunahöjden vinnare av utmärkelsen ”Årets besöksnäringsföretag” på Näringslivsgalan i Sigtuna.
”Priset ger bekräftelse och uppskattning på att Sigtunahöjdens röst har hörts och uppmärksammats. Det ger kraft att jobba vidare med att utveckla besöksnäringen i Sigtuna, i Sverige och i världen. Jag är så otroligt stolt över den fina motiveringen och att juryn valde oss som årets vinnare.” Säger Lotta Giesenfeld Boman, VD på Sigtunahöjden. ”Vi är tacksamma över denna fina utmärkelse och kommer fortsätta att kämpa för att framhäva Sigtuna ännu mer. Tillsammans skapar vi en fantastisk destination för besökande och även för vi som bor här.”
En gala där företagare hyllas som utmärkt sig på olika sätt
Fredagen den 30 september samlades Sigtunas alla företagare för att utse vinnarna i årets Näringslivsgala. Det är en gala där företagare i området hyllas som utmärkt sig på olika sätt det senaste året. Galan arrangeras av Företagarna i Sigtuna och Sigtuna kommun.
Ett av priserna som delas ut är i klassen ”Årets besöksnäringsföretag”. Den går till ett företag som genom nytänkande, engagemang och framåtanda har bidragit till att stärka Sigtuna kommun som destination och mötesplats.
”Erfarenhet, historia och driv. Vår vinnare är orädd och har ett engagemang som sträcker sig långväga. Med outtröttlig energi blev vår vinnare en hel branschs röst och Sigtunas besöksnärings ansikte utåt under en modern tids största kris. Att våga gå först och emot, att ifrågasätta och tänka nytt, långsiktigt och hållbart. Som fågeln Fenix lyfter hon ännu en gång…” Löd motiveringen när Alexander Kercevic på Destination Sigtuna annonserade Lotta Giesenfeld Boman och Sigtunahöjden som Årets Besöksnäringsnäringsföretag på Näringslivsgalan.
- Text: Sigtunahöjden
- Foto: Sigtunahöjden
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Nöjda besökare och goda effekter av Ishockey-VM i Stockholm
Stockholm får högt betyg som värdstad för Ishockey-VM. En ny rapport visar att den turismekonomiska effekten var 729,9 miljoner kronor.
-
Fem nya reseguider gör det enklare att hitta sitt Järvsö
Nu har det blivit enklare att hitta rätt i Järvsö. Med fem nya reseguider vill destinationen göra det roligare att planera sin vistelse.
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där den första hydrauliska kranen uppfanns i Hudiksvall växer The Crane Hotel fram. Ett hotell med fokus på gemenskap och återhämtning.
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning från YH Akademin har nu fått ett positivt beslut från Myndigheten för yrkeshögskolan.
-
Krönika: OS i Göteborg – Starten för framgångssagan om evenemangsstaden
Stefan Gadd, fram till nyligen presschef på Göteborg & Co, berättar minnen från destinationens resa till det den är idag
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 1
Vi gör det enkelt. Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan som aldrig blir klart eller bl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 26 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende, Evenemang, H...
-
SkiStar och Kairos Future samlar branschen kring framtidens resande
Under Almedalsveckan samlade SkiStar och Kairos Future branschen i ett rundabor...
-
Turismforskare prisas för metod att mäta det icke mätbara
I denna artikel från Mittuniversitetet kan ni läsa mer om hur de gör. Forskare vid Etour Research Centre på M...
-
-
Gästbloggare
-