-
Besöksnäringen har Sveriges bästa marknadschef!
Besöksnäringen har Sveriges bästa marknadschef!
Catarina Falkenhav, ABBA The Museum, fick under torsdagen mottaga priset som Årets Marknadschef under Tendensdagen 2015.
Motiveringen löd:
Tydlig, entusiasmerande, kreativ och med en klockren känsla för de bästa idéerna. Lovorden haglar när kollegorna beskriver vår vinnares ledaregenskaper. Resultaten talar också sitt tydliga språk. Alla uppsatta mål har uppnåtts med råge, och Stockholm har på kort tid fått en av Skandinaviens mest omtalade turistattraktioner. The winner takes it all! Årets Marknadschef 2015 är Catarina Falkenhav på ABBA The Museum.
Årets Marknadschef baseras på fem kriterier som varit ledstjärnor i juryns arbete:
Affärsresultat, Ledarskap, Personlig prestation, Företagets varumärke samt Etik och moral.
I årets jury ingick Aje Stenbeck, affärsområdeschef Inhouse, Désirée Maurd, grundare Juno PR, Jonas Dahlquist, vd Starcom, Lina Söderqvist, marknadschef Åhléns och Årets Marknadschef 2014, Eva-Li Gonner, affärsområdeschef DN, Anna Sjöberg, vd Det, samt Fredrik Svedjetun, chefredaktör Dagens Media.
Juryns ordförande är Francesca O’Brien Apelgren, vd Sveriges Marknadsförbund och Marknadsföreningen i Stockholm.
Samtliga finalister till Årets Marknadschef 2015 var:
Caroline Rudbeck, Dustin, Mats Eliasson, Samhall, Catarina Falkenhav, Abba The Museum, Magnus Ribbeklint, Warner Music Sweden och Mattias Zingmark, Kolmården
En av fem nomineringar kom från besöksnäringen – ett bra facit på att näringen håller på att växa.
Årets Marknadschef 2015 delas ut av Marknadsföreningen i Stockholm tillsammans med Sveriges Marknadsförbund.
Catarina Falkenhav kommer att vara ”Veckans Profil” på Turismnytt.se i vecka 42. Håll utkik!
Källa: Marknadsföreningen
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Sveriges Marknadsförbund
-
RNBT – nätverket är nu fulltaligt och täcker hela Sverige
Regionala Nätverket för besöksnäring och Turism (RNBT) meddelar med stor glädje att samtliga Sveriges regioner är nu representeras.
-
Ironman Kalmar 2025 är fullbokat – totalt 2 850 atleter
Nu är alla startplatser bokade till Ironman Kalmar 2025, som äger rum den 16 augusti. Antalet internationella deltagare är rekordhögt.
-
Visit Dalarna tilldelas internationellt guld för klusterarbete
Visit Dalarna har lyckats uppnå ESCA guld. Inom branschkod besöksnäring är destinationsbolaget den enda i världen med guldcertifiering.
-
Guideutbildning för snöskoter bidrar till tryggare skotersafari
Ett fokus inom BOHST har varit att höja kompetensen bland snöskoterguider via utbildning. Det skapar en säkrare skotersafari.
-
Hjortviken Country Club öppnar hotell utan TV på rummen
Nu öppnar ESS Group nya destination Hjortviken upp dörrarna till en värld utan TV-apparater på hotellrummen.
-
Visita – ökad efterfrågan på hotellrum i december
Efter månader där efterfrågan minskade på hotellrum i Sverige ökade den i december, trots fler klämdagar än normalt, enligt Visita.
-
Stockholm bland världens topp-destinationer 2025
Med erbjudande om både skärgård och stadspuls har Stockholm etablerat sig som en av världens mest eftertraktade resmål 2025.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 3 2025
Mest om Boende, Transport/Infrastruktur/Mobilitet, Evenemang, Museer/utställningar samt Konstateranden/Beslut/Rapporter
-
Vårdskjortor får nytt liv som arbetskläder på Nationalmuseum
Nu byter personalen på Nationalmuseum sina jackor. I ett samarbete med Beskow von Post får kläder nytt liv genom ett cirkulärt koncept.
-
Vy Norge lanserar sommartåg mellan Oslo och Malmö
Vy tar ytterligare ett steg i sin satsning på internationell trafik och lanserar sommartåg mellan Oslo och Malmö i sommar.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 3 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan ganska jämnt fördelat på många kategorier så...
-
Mötesåret 2024 – stora möten och event trotsade konjunkturen
Mötesåret 2024 har varit präglat av minskad efterfrågan på konferenser, en direkt konsekvens av en utmanande ekon...
-
Thérèse Liljeqvist är ny VD för Artipelag
Artipelag har glädjen att presentera Thérèse Liljeqvist som ny verkställande direktör för Artipe...
-
Vrak – Museum of wrecks i samarbete med The museum of World War II i Gdansk
I samband med ett kundevent i Gdansk i maj 2024 hade Marknadsutvecklare Annika Torstenson från Vrak ̵...
-
-
Gästbloggare
-