-
Countryside Hotels lanserar Countryside Meetings
Countryside Hotels lanserar nu Countryside Meetings. Målet är att möta den ökade efterfrågan på avskilda möten i olika delar av landet.
Satsningen kommer underlätta för medlemshotellen att ytterligare nå ut med sina mötes- och konferensmöjligheter. Samt komplettera det befintliga utbudet av detta för målgruppen.
”Trots att det varit ett utmanande år för många är det fantastiskt att se engagemanget och kreativiteten hos alla våra hotell runt om i Sverige.” Säger Anna Övergaard, verksamhetsansvarig på Countryside Hotels. ”Vi har lyckats möta människors önskemål om avkoppling och umgänge även under dessa nya förutsättningar.”
En ökad efterfrågan
Även om många konferenser och möten ställts in under året på grund av den rådande pandemin, ser man på Countryside Hotels en ökad efterfrågan på småskaliga och avskilda möten.
”Det är tydligt att det finns ett behov hos många organisationer av att mötas i en annan miljö. På ett sätt som är tryggt utifrån rådande riktlinjer. Våra medlemsanläggningar ligger i natursköna omgivningar med mycket luft och utrymme. Vilket gör att vi ligger helt rätt med vårt nya samlade möteserbjudande.” Säger Anna.
Samlas i en trygg miljö
Lanseringen av Countryside Meetings är en satsning från Countryside Hotels, som grundades 1983 och samlar cirka 40 medlemsanläggningar från norr till söder. Mötesbokningarna kommer att ske via en speciell sida som utformats för att ge arrangörer guidning till rätt mötesanläggningar utifrån behov.
”I en tid där pandemin skapat ökad osäkerhet, finns det ett stort behov av att samla människor för möten i en trygg miljö och anpassa strategierna till den nya verkligheten.” Säger Anna Övergaard. ”Vi ser också en ökad efterfrågan från privatpersoner att besöka oss i veckorna, och i vissa fall även jobba från de fina miljöerna på våra hotell.”
Se här för mer information om Countryside Meetings.
- Text: Countryside Hotels
- Foto: Countryside Hotels
-
Från synlighet till lönsamhet – så bygger du en digital närvaro som säljer
Allt fler resenärer söker, jämför och bokar digitalt. Med Visit Swedens nya guide lär du dig steg för steg hur du stärker din digitala närvaro – och får fler bokningar på köpet
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 46 2025
Mest under Destination, Transport/Infrastruktur/Mobilitet samt Stöd/utmärkelser/initiativ
-
Julstaden Göteborg lyser upp – här är höjdpunkterna
När vintermörkret sänker sig över Göteborg tänds Julstaden som i år bjuder på både nya och välkända inslag för alla åldrar.
-
HRF – husbilssemestrar ger bra klirr i kommunkassan
Hur stor roll spelar egentligen husbilsturismen för en kommuns lokala näringsliv? Mycket visar HRF:s årliga undersökning.
-
Nyköping satsar på friluftslivet – upp 18 platser i Årets friluftskommun
Kommunen har satsat på ett långsiktigt och strategiskt arbete, med målet att göra friluftslivet mer tillgängligt för alla.
-
Visita – tilltagande ökningstakt på hotellmarknaden i oktober
I oktober ökade antalet belagda hotellrum med 6 procent jämfört med samma månad 2024. Det visar en stark utveckling enligt Visita.
-
Parks and Resorts – besöksrekord under Halloween i nöjesparkerna
Gröna Lund, Kolmården och Furuvik som ingår i Parks and Resorts har alla slagit besöksrekord under årets Halloween-säsong.
-
Transportföretagen – förslag till resegarantisystem kan äventyra bussresearrangörer
Regeringen har lämnat in en proposition om ett resegarantisystem. Sveriges bussföretag ser att det riskerar att slå mot bussresearrangörer.
-
+Katrineholm söker en innovativ marknadsförare
Destinationsbolaget +Katrineholm söker nu efter en driven marknadsförare som ska uppmärksamma platsen och dess utbud.
-
Turistrådet Västsverige – Årets Hållbarhetskliv 2025 till Lights in Alingsås och Stiftelsen Läckö Slott
Vinnare av Årets Hållbarhetskliv 2025 är Lights in Alingsås (kommunalt initiativ) och Stiftelsen Läckö Slott (besöksnäringsverksamhet)
-
Veckans profil
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Visit Sweden delar kunskaper
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Outdoor Festival satsar på ny B2B-del – Nordic Connect Travel anlitas för att utveckla mötesplatsen för branschen
Outdoor Festival fortsätter att växa, och till 2027 introduceras en helt ny B2B-del. För att utveckla och driva ...
-
Julstaden Göteborg lyser upp – här är höjdpunkterna
När mörkret sänker sig över Göteborg tänds Julstaden som i år bjuder på både nya och välkända inslag. Från storsl...
-
Turistrådet Västsverige – Årets Hållbarhetskliv 2025 till Lights in Alingsås och Stiftelsen Läckö Slott
Vinnare av Årets Hållbarhetskliv 2025 är Lights in Alingsås (kommunalt initiativ) och Stiftelsen Läckö S...
-
+Katrineholm söker en innovativ marknadsförare
Destinationsbolaget +Katrineholm söker nu efter en driven marknadsförare med stark genomförandef...
-
-
Gästbloggare
-