-
David Lind rekryteras som Travel Trade Manager på Swedish Lapland
Med lång och gedigen erfarenhet av arbete med internationellt reseled och med ett stort regionalt nätverk inom besöksnäringen i ryggen ska David Lind nu stärka affärsintresset för resmålet Swedish Lapland. Han tar sig också an uppgiften att främja etablering och vidareutveckling av affärssamarbeten mellan de exportsatsande besöksnäringsföretagen och det internationella affärsnätverket av researrangörer och agenter.
”Vi är mycket glada att David nu blir en del av de regionala resurserna som verkar för fler besökare till hela resmålet Swedish Lapland. Han kommer träda in i en viktig och utvecklande roll i en internationellt marknadsorienterad verksamhet.” Säger Annika Fredriksson, VD på Swedish Lapland Visitors Board.
David kompletterar det befintliga teamet
Petter Norén, Head of Marketing and Business Development på Swedish Lapland Visitors Board, välkomnar sin nya kollega. Han välkomnas till en verksamhet som präglas av engagemang och många intressanta samarbeten.
”David har precis rätt erfarenhet, kvalifikationer och personliga egenskaper. Han kompletterar vårt team som varje dag arbetar med att stärka vårt internationella resmåls position hos såväl våra potentiella besökare som internationellt affärsled.” Säger Petter. ”Han kommer göra ett fantastiskt jobb för vår näring och internationella affärspartners kopplat till bättre möjligheter att hitta, boka och resa till och inom hela resmålet Swedish Lapland.”
Ser fram emot att utvecklas vidare i en ny roll
David tillträder sin nya tjänst den 1 april.
”Det känns otroligt spännande och som ett naturligt steg efter att tidigare ha arbetat i besöksnäringsföretag och lokalt med affärs- och produktutveckling. Jag ser fram emot att utvecklas vidare i en ny roll, i en större organisation med ansvar för hela det regionala utbudet och resmålets internationella affärsnätverk.” Säger David Lind, ny Travel Trade Manager på Swedish Lapland Visitors Board.
- Text: Swedish Lapland Visitors Board
- Foto: Håkan Stenlund
-
Topp 5 populäraste plattformarna för drömboende i Åre
Var bokar vi helst våra Åre-äventyr? Här listar vi de fem mest populära bokningsplattformarna just nu
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 26 -25
Mest om Destination, Boende, Evenemang, Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering samt Konstateranden/Rapporter
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 1
Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan 2025 samlar Turismnytt anteckningarna från de olika seminarierna
-
SkiStar och Kairos Future samlar branschen kring framtidens resande
Under Almedalsveckan samlade SkiStar och Kairos Future branschen i ett rundabordssamtal kring framtidens resande.
-
Jämtland Härjedalen – värdet av infrastrukturen i naturen
Vandringen i Jämtland Härjedalen är den största reseanledningen. Trots detta är finansieringen av skötsel av lederna sårbar.
-
Svenska Möten tillgänglighetsanpassar sin webbplats
Svenska Möten fortsätter sitt hållbarhetsarbete och stärker sin position som en drivande kraft för ökad inkludering inom mötesbranschen.
-
Swedavia – tre nya flygplatser når högsta klimatcertifieringen
Visby Airport, Åre Östersund Airport och Kiruna Airport har nått Airport Carbon Accreditations nivå 5. Sju av tio Swedavia-flygplatser är certifierade på den högsta nivån.
-
Västkusten fortsatt i topp som campingdestination
Ny statistik visar att 6 kommuner på Västkusten finns med på topp 10-listan gällande antalet gästnätter på Sveriges campingplatser.
-
Varför BirchStreet Systems inte bara är för jättarna
I dagens hotellbransch är effektivitet inte längre ett mål – det är en konkurrensfördel. Det kan BirchStreet Systems hjälpa dig med.
-
Tinnar och torn – ny utomhusguidning på Kalmar Slott
För sommaren har Kalmar Slott tagit fram en ny guidad tur utanför slottet. Det gör att den dessutom passar bra för hundägare.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 25 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Hållbarhet/Tillgängl...
-
Pontus Frithiof lanserar Matmanifest – ny milstolpe i Hållbarhet 360
Pontus Group, ledd av restaurangentreprenören Pontus Frithiof, tar ytterligare ett stort kliv i ...
-
Visita – en viss ökning på hotellmarknaden i maj
Antalet sålda hotellrum i Sverige ökade i maj med 2 procent samtidigt som hotellrumspriserna i genomsnitt minskad...
-
SM-veckan i Norrköping certifieras som hållbart evenemang
I tisdags den 24 juni fick kom de glada nyheterna att SM-veckan i Norrköping uppfyller kriterier...
-
-
Gästbloggare
-