-
Hertz bidrar till Giving Tuesday – en gåva som räddar liv
Giving Tuesday startade som en reaktion mot konsumtionsdagar som Black Friday och Cyber Monday. Idag är det en global folkrörelse som sätter engagemang för medmänniskor i centrum och uppmärksammar allt positivt som görs i samhället.
Konceptet är enkelt. Ge en gåva eller av din tid och uppmuntra andra att göra detsamma. Tillsammans kan vi göra världen lite bättre!
”I år väljer vi att bidra lite extra till vår partner svenska Röda Korset genom både klädinsamling och swishinsamling gentemot våra kunder och medarbetare. Det känns extra viktigt i den omvärld vi lever i just nu.” Säger Anders Tärnell, marknadschef på Hertz och ansvarig för samarbetet med svenska Röda Korset.
Tillgång till bilar spelar en viktig roll i Röda Korsets insatser
Röda Korset och Hertz har samarbetat sedan 2010 för att snabbt kunna hjälpa drabbade vid en nationell katastrof. Hyrbilsföretaget bistår Röda Korset med fordon vid olika kris- och katastrofsituationer.
Röda Korset och Hertz har sedan dess haft ett nära samarbete i flera av de senaste årens nationella kris- och katastrofinsatser. Bland annat i samband med skogsbränderna 2018. Där tillgången till företagets bilar spelade en viktig roll i välgörenhetens insatser. Det möjliggjorde snabba transporter av evakuerade och frivilliga i de drabbade områdena. Under Coronapandemin fick ett flertal av Röda Korsets lokala kretsar tillgång till Hertz bilar för att transportera mat och läkemedel till utsatta riskgrupper. Vilket avsevärt underlättade lokala insatser. Hyrbilsföretaget har också stöttat organisationens insatser i Ukraina med olika typer av engagemang och insamlingar.
Röda Korset swish: 123 041 69 58. En gåva som räddar liv.
Här kan ni läsa mer om Hertz på Turismnytt.
- Text: Hertz
- Foto: Hertz
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 35 -25
Mest om Destination, Boende, Evenemang samt Mat och dryck
-
Göteborg är redo att välkomna fotbolls-EM 2029
Nyligen lämnades den svensk–danska ansökan om att arrangera fotbolls-EM för damer 2029 in till Uefa. Göteborg är en av värdstäderna.
-
Ta nästa steg i karriären med en utbildning på TUC Yrkeshögskola
På TUC Yrkeshögskola kan du läsa till Hotel & Restaurant Manager och få den kompetens som behövs inom branschen.
-
Rekord för gästnattsstatistik i juli för Jönköping
Den gästnattsstatistik som släppts för juni och juli pekar mot nya rekord för Jönköping. Det befäster sommardestinationens starka position.
-
Viking Line lanserar fossilfria resor på alla fartyg
Alla resenärer som åker med Viking Line kan nu för första gången resa helt fossilfritt, när rederiet ökar sin användning av biobränsle.
-
Visit Hornborgasjön – tre kommuner, en sjö och ett decennium av samarbete
I år firar Visit Hornborgasjön 10 år som gemensamt samarbete mellan Falköping, Skara och Skövde. Året har varit fyllt av aktiviteter.
-
Upskill/ Reskill – vidareutbilda dig med en kurs på YH Akademin
Ta chansen att kompetensutveckla dig hos YH Akademin i höst med kurser som är utvecklade med branschen och anpassade för dig som arbetar.
-
Vattenbrist utmanar turismen i Skåne – Nordsjöregionen samarbetar
Vattenbrist sker på Österlen under turismens säsong. Visit Skåne arbetar i ett internationellt projekt för att hitta hållbara lösningar.
-
Östersund och Kalmar är finalister till titeln Sveriges bästa handelskommun
Östersund är tillsammans med Kalmar och Falkenberg finalister i Svensk Handels utmärkelse Sveriges bästa handelskommun.
-
Destinationsbolaget Borås TME byter namn till Borås & Co
Destinationsbolaget Borås TME har nu utvecklats vidare och bytt namn till Borås & Co. Namnbytet är en del av ett strategiskt arbete.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
JHT – fältdag i västra Jämtland för kartläggning av geologiska platser
I slutet på juni inledde Sveriges geologiska undersökning (SGU) de första fältbesöken för att dokumentera geologi...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 34 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan med lite glest nyhetsflöde är det mest under...
-
SJ – Jonas Abrahamsson ny VD och Fredrik Henriksson ny Kommunikationsdirektör
Tågbolaget SJ har tillsatt två nya tjänster nyligen. Styrelsen har utsett Jonas Abrahamsson till...
-
Vattenbrist utmanar turismen i Skåne – Nordsjöregionen samarbetar
När turismens säsongstoppar sammanfaller med klimatförändringarnas effekter blir konsekvenserna tydliga på Österl...
-
-
Gästbloggare
-