-
Joanna Hammar blir ny vice VD på Parks and Resorts
Parks and Resorts marknadsdirektör Joanna Hammar tillsätts som vice VD för nöjesparkskoncernen med ansvar för kommersiell utveckling. I en satsning mot en framtida åretruntverksamhet i koncernens alla fyra parker kommer Joanna även att leda och driva koncernens affärsråd med fokus på intäkter och affärsutveckling.
“Joanna är en mycket kompetent affärsutvecklare med ett stort personligt engagemang för våra parker. Jag är så glad och stolt över att ha henne i vårt team.” Säger Christer Fogelmarck, koncernchef för Parks and Resorts.
Både kul och spännande att anta ett nytt uppdrag
Joanna Hammar började sin karriär inom Parks and Resorts som marknadschef på Gröna Lund 2015. 2018 tog hon över marknadsansvaret för koncernens alla nöjesparker då hon tillsattes som marknadsdirektör. Med ett tydligt fokus på att utveckla parkernas kommunikation och B2C-försäljning.
När pandemin slog till 2020 var Joanna drivande i att starta affärsråd i alla nöjesparkerna, för att snabbt kunna parera effekterna av pandemin och utveckla och anpassa parkernas affärsmodeller till den nya situation som pandemin och restriktionerna krävde.
“Det är känns både kul och spännande att anta ett nytt uppdrag inom Sveriges roligaste företag. När jag började här hade vi bara sommarsäsonger i tre av fyra parker. Men i och med lyckade satsningar som bland annat Halloween och Night Rider öppnade det dörrarna för fler möjligheter och andra säsonger. Det ska också bli spännande att utveckla hela vår affär inom B2B där det finns oändliga möjligheter för företag i våra magiska verksamheter.” Säger Joanna Hammar, tillträdande vice VD för Parks and Resorts.
Kommer att leda och driva koncernens affärsråd
Den 1 april kliver Joanna Hammar in i sin nya roll som vice VD för Parks and Resorts med ansvar för kommersiell utveckling. Joanna kommer att leda och driva koncernens affärsråd samt utvecklingen av kommersiella produkter och tjänster.
Hon kommer övergripande ansvara för koncernens marknadsavdelning och säljavdelning samt leda och driva den koncernövergripande samordningen av tematiserade säsonger.
Det direkta marknadsansvaret kommer framöver att axlas av två marknadschefer. Parks and Resorts Brand Manager, Sebastian Delefors, tillsätts som marknadschef för Gröna Lund och Skara Sommarland. Ytterligare en marknadschef tillsätts inom kort med ansvar för Kolmården och Furuvik.
- Text: Parks and Resorts
- Foto: Parks and Resorts
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 49 -24
Mest om Destination, Infrastruktur/Mobilitet samt Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Kungliga Djurgården åter prisad internationellt för hållbarhetsarbete
För andra gången tilldelas Kungliga Djurgården Green Destinations Platinum Award. En utmärkelse som belönar öns hållbarhetsarbete.
-
Hållbar natur- och hästturism på Öland – rekrytering till projekt
Öland representerar Sverige i utvecklingsprojektet South Baltic Horse Tourism. Därmed söker Öland & Co nu en erfaren projektledare.
-
Halländska Tiraholms Fisk vinner Stora Turismpriset 2024
Tiraholms Fisk är vinnare av Stora turismpriset 2024. Det halländska företaget hyllas för sin innovativa verksamhet med fisken i centrum.
-
Nu sätter Sala kronan på verket och avrundar sitt jubileumsår
Luciamorgon från Sala kommer bli magiskt. Tillsammans med kör och sångare kommer Lucian Lova Fredling att sprida värme i TV-rutan.
-
Anna Näppä är Årets ciceron 2024 – Forskar om hur arbetsgivare blir mer attraktiva
Stipendiet på 100 000 kronor, har tilldelats Anna Näppä vid Luleå tekniska universitet för doktorsavhandlingen "Building employer brands: The employee perspective"
-
Den 1 december öppnade Vinterköping med julmarknad
Den första advent startade Vinterköping, Norrköpings nya satsning som samlar och utvecklar vintertraditioner med nya inslag.
-
Stockholm får EM i basket för damer 2027 – historisk satsning
Stockholm blir värdstad för gruppspel i dam-EM basket 2027. SBBF och staden intensifierar sin satsning på basket och trygghet.
-
Visita anmäler Umeå kommun till Konkurrensverket
Umeå Folkets Hus ägs 98 procent av kommunen. Trots detta bedriver de verksamheter i konkurrens med privata näringslivet. Visita har anmält dem till Konkurrensverket.
-
Krögare sökes till natursköna Tossebergsklätten
Välkommen till en unik möjlighet att driva café och restaurang på den natursköna platsen Tossebergsklätten i Sunne.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Mötes- och evenemangsambassadörer i Jönköping hyllas för sina insatser
Den 20 november 2024 bjöd Destination Jönköping in lokala mötes- och evenemangsambassadörer till...
-
Stockholm får EM i basket för damer 2027 – historisk satsning
Svenska Basketbollförbundet (SBBF) och Stockholms stad kan med glädje meddela a...
-
Krönika: Sverige får den tillgänglighet (med flyg) som vi förtjänar
I torsdags hade jag nöjet att vara med på ett lunchseminarium, eller kanske snarare hearing, hos Stockholms Hande...
-
Den 1 december öppnade Vinterköping med julmarknad
Norrköping välkomnade till en magisk vinterupplevelse den 1 december 2024. Evenemanget Vinterköping går till den ...
-
-
Gästbloggare
-