-
Så skall lokalinvånarna lockas till campinganläggningen
Karlstad är en växande destination och nu kommer investeringarna…
En av de som satsar på framtiden är First Camp Skutberget-Karlstad. Campinganläggningen kommer att investera över 10 miljoner de kommande två åren.
Nya mötesplatser skall locka fler lokalinvånare
”- I år kan gästerna njuta av ett helt nybyggt centrumhus. I huset ryms en ny restaurang med en härlig uteservering, lobby med bar, butik och förstås campingens reception. Dessutom kommer campingen att få en helt ny lekplats för våra små gäster, och lägg därtill den populära äventyrsgolfen som invigdes förra sommaren, så förstår ni att vi är stolta. Vi har satsat på att skapa en destination som såväl Karlstadsbor som gäster från hela Sverige och Europa ska kunna njuta av”, säger Unni Åström, VD First Camp.Med bygget hoppas man att kunna locka fler Karlstadsbor till campingen genom att erbjuda fler sociala mötesplatser.
Boende och service utökas
Förutom bygget av centrumhuset kommer man under 2018 och 2019 att bygga nya stugor, ett nytt servicehus och rusta upp befintliga stugor.Om First Camp Skutberget-Karlstad
First Camp Skutberget-Karlstad är en destination som håller öppet året runt. Under förra året ökade antalet gäster med 5% jämfört med året innan.”- Karlstad har massor av aktiviteter och sevärdheter att erbjuda. Det är en plats dit man åker för att få upplevelser. Bland våra 17 campingar utmärker sig Skutberget-Karlstad som en riktigt intressant plats för nyfikna semesterfirare. Vi är övertygade om att Karlstad som destination kommer att utvecklas i ett högt tempo de kommande åren och vi kommer att vara med och bidra till det”, säger Unni Åström, VD First Camp.
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: First Camp
-
1 800 artiklar i 70 länder – Visit Swedens globala marknadsföring erövrar världen (igen)
Världens rese- och turismbransch har verkligen uppmärksammat Visit Swedens marknadsföring av Sverige som besöksland för bättre hälsa och välmående
-
Borgviks Gård vinner Värmlands Turismpris 2026
Visit Värmland har utsett Borgviks Gård till vinnare av Värmlands Turismpris 2026 och Syrén Gastronomi till Årets Uppstickare 2025
-
Svensk Camping visar vägen med QualCamp – kvalitet, hållbarhet och innovation i fokus
En kvalitetsstämpel och ett gemensamt språk mot marknaden som visar att camping är en professionell bransch att räkna med
-
Jonas Siljhammar slutar som VD för Visita i sommar
Slutar efter åtta år men sitter kvar på posten fram till sommaren 2026
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 44 -25
Mest under Destination, Transport/Infrastruktur/Mobilitet samt Konstateranden/beslut/rapporter
-
Sveriges Bussföretag larmar om risk för akut bussförarbrist
Var tredje förare är över 60 år, samtidigt som återväxten av yngre är svag. Sveriges Bussföretag larmar om risk för en akut bussförarbrist i framtiden.
-
Resonans – lyssna och reflektera i naturen längs Prins Bertils Stig
Konstnären Rickard Fredborg bjuder in till en unik audioguide längs Prins Bertils Stig i Halmstad. Upplev naturen med hela kroppen.
-
Säfsen satsar och investerar 80 miljoner i framtidens destination
Säfsen Resort genomför just nu sin största satsning någonsin. Totalt investeras 80 miljoner i en ny restaurang och en ny boendeetapp.
-
+Katrineholm tar över det regionala uppdraget med Visit Sörmland
Det blir destinationsbolaget +Katrineholm som tar över arbetet med innehållsproduktion och marknadsföring av Visit Sörmland.
-
Arlanda är först i Europa med nytt inflygningskoncept
Luftfartsverket och Swedavia blir först i Europa med att införa ett nytt inflygningskoncept som kommer minska utsläppen.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Ny rockfestival till Norrköping sommaren 2026
Nästa sommar får Norrköping en ny rockfestival i sitt repertoar. Lördagen den 11 juli arrangeras Rock The...
-
Arlanda är först i Europa med nytt inflygningskoncept
Luftfartsverket och Swedavia blir först i Europa med att införa ett nytt inflyg...
-
Säfsen satsar och investerar 80 miljoner i framtidens destination
Säfsen Resort i Fredriksberg i södra Dalarna genomför just nu sin största satsning någonsin. Tot...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 44 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Transport, In...
-
-
Gästbloggare
-


