-
Pehr Palm blir ny VD för Visit Trelleborg
Efter en omfattande rekryteringsprocess med över 100 kandidater har styrelsen i Visit Trelleborg utsett Pehr Palm till ny VD.
I ett mycket konkurrensutsatt fält visade Pehr sig vara den som bäst kan leda organisationen genom en viktig förändringsperiod och som med sitt breda kontaktnät kan bidra till fortsatt tillväxt och framgång för Trelleborg. Med sin gedigna erfarenhet inom destinationsutveckling och evenemangsplanering, samt sin starka samarbetsförmåga, är Pehr den ideala personen att ta Visit Trelleborg och dess turistiska potential till nästa nivå och stärka stadens attraktionskraft för både besökare och invånare.
Pehr Palm tillträder sin nya roll senast den 1 januari 2025.
Breda erfarenheter inom turism och marknadsföring
Pehr kommer närmast från rollen som planeringsstrateg vid Kristianstads kommuns avdelning för Näringsliv och Kommunikation. Men han är nationellt mest känd för sin tidigare framgång som VD för Event in Skåne AB, som i samverkan med partners värvade över 600 event till regionen. Han har även arbetat som marketing manager på Stockholm Visitors Board. Vilket ytterligare har breddat hans erfarenheter inom turism och marknadsföring.
Pehr Palm ser fram emot att fortsätta Visit Trelleborgs resa:
”Det är med stor entusiasm jag tar mig an rollen som VD för Visit Trelleborg. Genom att bygga vidare på mina erfarenheter inom destinationsutveckling och evenemang, och med min förståelse för vikten av samverkan mellan samhällsaktörer, är jag övertygad om att vi kan fortsätta stärka Trelleborg som en hållbar och attraktiv destination både nationellt och internationellt.”
Rätt ledare för att ta destinationen mot nya framgångar
Visit Trelleborg har de senaste åren genomgått en strategisk utveckling som stärkt kommunens position som en attraktiv destination. Genom samverkan med lokala och regionala aktörer har fokus legat på varumärkesbyggande, evenemangsutveckling och att stärka det turistiska erbjudandet.
Med Pehr Palm som ny VD ser styrelsen fram emot att bolaget fortsätter bidra till kommunens positiva utveckling.
”Vi i styrelsen är mycket glada över att kunna välkomna Pehr Palm som ny VD för Visit Trelleborg. Pehr har med sig en imponerande meritlista och ett omfattande nätverk. Vi ser fram emot ett nära samarbete för att tillsammans fortsätta utveckla Trelleborgs turistnäring och bidra till stadens tillväxt. I Pehr har vi hittat precis rätt ledare för att ta oss mot nya framgångar.” Säger Erik Lundström, styrelseordförande.
Här kan ni läsa mer om Trelleborg på Turismnytt.
- Text: Visit Trelleborg
- Foto: Visit Trelleborg
-
Mikaela Håkansson från Färna Herrgård vann Copper Skillet 2024
Färna Herrgård är stolta över att meddela att deras sous chef, Mikaela Håkansson, vann den prestigefyllda tävlingen Copper Skillet.
-
Karriärbyte och liv i Jämtland – så blev Julia affärsutvecklare inom besöksnäringen
En utbildning och en flytt norrut. Julias beslut att utvecklas inom besöksnäringen ledde till en ny karriär och liv i Jämtland.
-
Jönköping Horse Show tillbaka i Jönköping
Jönköping Horse Show på Elmia den 29 oktober - 3 november förvandlar återigen höstlov till hästlov i Jönköping.
-
En av Skånes tystaste platser finns i Trelleborg kommun
Visit Skåne har nu lanserat initiativet "The Map of Quietude." I Trelleborg finns en av kartans 16 utvalda platser.
-
Prissättning av aktiviteter – Fem saker att tänka på
Marcus Eldh guidar i prissättning av olika upplevelser och aktiviteter.
-
Vilka är husbilsgästerna vid Hornborgasjön? Insikter som formar vägen mot en resilient plats
Under 2023 tog Visit Hornborgasjön initiativet att ta reda på vilka husbilsgästerna är som varje år besöker sjön under transäsongen.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 40 -24
Mest under Destination, Boende, Konstateranden/Beslut/Rapporter och Utmärkelser
-
ESS Group – enda hotellfamiljen med tre hotell på världskänd lista
För första gången prisas tre av ESS Group hotelldestinationer i Condé Nasts årliga läsarundersökning för "The Worlds Best Hotels".
-
MDA och Rate Parity: Hur du tar kontroll över prissättningen
Vad innebär MDA och hur ska man hantera att OTA ibland sätter priser vi inte har kontroll över? Det går Taktikon igenom i detta blogginlägg.
-
Norrköping visar en ökning av gästnätter sommaren 2024
Sommaren 2024 blev en framgångsrik säsong för besöksnäringen i Norrköping, med en ökning av det totala antalet gästnätter.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Destination Funäsfjällen söker en driven VD
Destination Funäsfjällen är Sveriges äldsta destinationsbolag och har funnits sedan 1972. Funäsf...
-
150 anmälda till Swedish Workshop Online för utländska reseföretag intresserade av Sverige
Visit Swedens digitala mötesevenemang Swedish Workshop Online, för att sälja och marknadsföra de...
-
SAS utökar inrikestrafiken med nya linjer från januari 2025
Som ett resultat av det nyligen presenterade partnerskapet med BRA har SAS gläd...
-
Tillväxtverket – fortsatt stark sommarturism i Sverige
Antalet gästnätter på kommersiella turistboenden i Sverige under juni, juli och augusti uppgick till cirka 30 mil...
-
-
Gästbloggare
-