-
Pehr Palm blir ny VD för Visit Trelleborg
Efter en omfattande rekryteringsprocess med över 100 kandidater har styrelsen i Visit Trelleborg utsett Pehr Palm till ny VD.
I ett mycket konkurrensutsatt fält visade Pehr sig vara den som bäst kan leda organisationen genom en viktig förändringsperiod och som med sitt breda kontaktnät kan bidra till fortsatt tillväxt och framgång för Trelleborg. Med sin gedigna erfarenhet inom destinationsutveckling och evenemangsplanering, samt sin starka samarbetsförmåga, är Pehr den ideala personen att ta Visit Trelleborg och dess turistiska potential till nästa nivå och stärka stadens attraktionskraft för både besökare och invånare.
Pehr Palm tillträder sin nya roll senast den 1 januari 2025.
Breda erfarenheter inom turism och marknadsföring
Pehr kommer närmast från rollen som planeringsstrateg vid Kristianstads kommuns avdelning för Näringsliv och Kommunikation. Men han är nationellt mest känd för sin tidigare framgång som VD för Event in Skåne AB, som i samverkan med partners värvade över 600 event till regionen. Han har även arbetat som marketing manager på Stockholm Visitors Board. Vilket ytterligare har breddat hans erfarenheter inom turism och marknadsföring.
Pehr Palm ser fram emot att fortsätta Visit Trelleborgs resa:
”Det är med stor entusiasm jag tar mig an rollen som VD för Visit Trelleborg. Genom att bygga vidare på mina erfarenheter inom destinationsutveckling och evenemang, och med min förståelse för vikten av samverkan mellan samhällsaktörer, är jag övertygad om att vi kan fortsätta stärka Trelleborg som en hållbar och attraktiv destination både nationellt och internationellt.”
Rätt ledare för att ta destinationen mot nya framgångar
Visit Trelleborg har de senaste åren genomgått en strategisk utveckling som stärkt kommunens position som en attraktiv destination. Genom samverkan med lokala och regionala aktörer har fokus legat på varumärkesbyggande, evenemangsutveckling och att stärka det turistiska erbjudandet.
Med Pehr Palm som ny VD ser styrelsen fram emot att bolaget fortsätter bidra till kommunens positiva utveckling.
”Vi i styrelsen är mycket glada över att kunna välkomna Pehr Palm som ny VD för Visit Trelleborg. Pehr har med sig en imponerande meritlista och ett omfattande nätverk. Vi ser fram emot ett nära samarbete för att tillsammans fortsätta utveckla Trelleborgs turistnäring och bidra till stadens tillväxt. I Pehr har vi hittat precis rätt ledare för att ta oss mot nya framgångar.” Säger Erik Lundström, styrelseordförande.
Här kan ni läsa mer om Trelleborg på Turismnytt.
- Text: Visit Trelleborg
- Foto: Visit Trelleborg
-
1 800 artiklar i 70 länder – Visit Swedens globala marknadsföring erövrar världen (igen)
Världens rese- och turismbransch har verkligen uppmärksammat Visit Swedens marknadsföring av Sverige som besöksland för bättre hälsa och välmående
-
Borgviks Gård vinner Värmlands Turismpris 2026
Visit Värmland har utsett Borgviks Gård till vinnare av Värmlands Turismpris 2026 och Syrén Gastronomi till Årets Uppstickare 2025
-
Svensk Camping visar vägen med QualCamp – kvalitet, hållbarhet och innovation i fokus
En kvalitetsstämpel och ett gemensamt språk mot marknaden som visar att camping är en professionell bransch att räkna med
-
Jonas Siljhammar slutar som VD för Visita i sommar
Slutar efter åtta år men sitter kvar på posten fram till sommaren 2026
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 44 -25
Mest under Destination, Transport/Infrastruktur/Mobilitet samt Konstateranden/beslut/rapporter
-
Sveriges Bussföretag larmar om risk för akut bussförarbrist
Var tredje förare är över 60 år, samtidigt som återväxten av yngre är svag. Sveriges Bussföretag larmar om risk för en akut bussförarbrist i framtiden.
-
Resonans – lyssna och reflektera i naturen längs Prins Bertils Stig
Konstnären Rickard Fredborg bjuder in till en unik audioguide längs Prins Bertils Stig i Halmstad. Upplev naturen med hela kroppen.
-
Säfsen satsar och investerar 80 miljoner i framtidens destination
Säfsen Resort genomför just nu sin största satsning någonsin. Totalt investeras 80 miljoner i en ny restaurang och en ny boendeetapp.
-
+Katrineholm tar över det regionala uppdraget med Visit Sörmland
Det blir destinationsbolaget +Katrineholm som tar över arbetet med innehållsproduktion och marknadsföring av Visit Sörmland.
-
Arlanda är först i Europa med nytt inflygningskoncept
Luftfartsverket och Swedavia blir först i Europa med att införa ett nytt inflygningskoncept som kommer minska utsläppen.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Ny rockfestival till Norrköping sommaren 2026
Nästa sommar får Norrköping en ny rockfestival i sitt repertoar. Lördagen den 11 juli arrangeras Rock The...
-
Arlanda är först i Europa med nytt inflygningskoncept
Luftfartsverket och Swedavia blir först i Europa med att införa ett nytt inflyg...
-
Säfsen satsar och investerar 80 miljoner i framtidens destination
Säfsen Resort i Fredriksberg i södra Dalarna genomför just nu sin största satsning någonsin. Tot...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 44 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Transport, In...
-
-
Gästbloggare
-