-
Sveriges största digitala rekryteringsmässa för sommarpersonal
Den 20 februari 2025 äger Hospitality Day rum, Sveriges största digitala rekryteringsmässa för sommarpersonal inom besöksnäringen. Evenemanget är en del av Virtual Career Days, en banbrytande 3D-plattform som skapar unika möjligheter för studenter och arbetssökande att nätverka med arbetsgivare på ett inkluderande och hållbart sätt.
Mässan vänder sig till destinationer, hotell, butiker- och restaurangkedjor, samt fristående aktörer inom besöksnäringen som söker kvalificerad sommarpersonal. Under förra årets mässa deltog över 4 500 personer, och i år förväntas ännu fler.
Vad mässan erbjuder
Deltagande företag får tillgång till en digital monter där de kan presentera sin verksamhet, visa upp rekryteringsbehov och attrahera rätt kandidater. Plattformen erbjuder också:
◆ Matchning av kandidater baserat på företagets specifika krav.
◆ Digitala intervjuer i privata mötesrum.
◆ Detaljerad besöksstatistik efter mässan för att underlätta uppföljning och utvärdering.
◆ Priser från 5 000 kr.Inspiration från ledande företag i andra branscher
Många välkända företag har redan använt den digitala mässplattformen för sina rekryteringsbehov. Här är några exempel:

Dessa företag har sett hur den digitala plattformen kan effektivisera rekryteringsprocessen och samtidigt bredda räckvidden till potentiella kandidater över hela landet.
Vad säger arrangörerna?
Hospitality Day är ett samarbete mellan Virtual Career Days, Trim Tab och School of Service. Tillsammans skapar de en plattform för framtidens arbetsmarknad, där besöksnäringen står i fokus.
Björn Strand, grundare av Virtual Days och projektledare för Hospitality Day, säger:
”Digitala event som sammanför svenska studenter och arbetsgivare skapar en inkluderande och dynamisk plattform där talanger och möjligheter möts. Det ger studenter och arbetssökande en fantastisk chans att nätverka, utforska olika karriärvägar och visa upp sina unika färdigheter, allt utan att behöva resa.”
Sandro Kåhre, grundare av Trim Tab och rekryteringskoordinator för Hospitality Day, tillägger:
”Vi har kandidater som längtar efter att få komma ut på arbetsmarknaden. Plattformen Virtual Career Days ger oss en unik möjlighet att nå ut till fler arbetsgivare över hela landet.”
Oscar Lindeberg, grundare av School of Service och näringslivskoordinator för Hospitality Day, framhåller:
”Att hitta nya vägar för att hjälpa branschen att sammanföra och utbilda nya talanger är en unik möjlighet att stärka servicenäringen.”
Kontakta oss
För mer information och för att anmäla ditt företag till mässan, besök: schoolofservice.se/hospitality-day-20-februari-2025.
Här kan ni läsa mer om School of Service på Turismnytt.
- Text: School of Service
- Foto: Adobe
-
1 800 artiklar i 70 länder – Visit Swedens globala marknadsföring erövrar världen (igen)
Världens rese- och turismbransch har verkligen uppmärksammat Visit Swedens marknadsföring av Sverige som besöksland för bättre hälsa och välmående
-
Borgviks Gård vinner Värmlands Turismpris 2026
Visit Värmland har utsett Borgviks Gård till vinnare av Värmlands Turismpris 2026 och Syrén Gastronomi till Årets Uppstickare 2025
-
Svensk Camping visar vägen med QualCamp – kvalitet, hållbarhet och innovation i fokus
En kvalitetsstämpel och ett gemensamt språk mot marknaden som visar att camping är en professionell bransch att räkna med
-
Jonas Siljhammar slutar som VD för Visita i sommar
Slutar efter åtta år men sitter kvar på posten fram till sommaren 2026
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 44 -25
Mest under Destination, Transport/Infrastruktur/Mobilitet samt Konstateranden/beslut/rapporter
-
Sveriges Bussföretag larmar om risk för akut bussförarbrist
Var tredje förare är över 60 år, samtidigt som återväxten av yngre är svag. Sveriges Bussföretag larmar om risk för en akut bussförarbrist i framtiden.
-
Resonans – lyssna och reflektera i naturen längs Prins Bertils Stig
Konstnären Rickard Fredborg bjuder in till en unik audioguide längs Prins Bertils Stig i Halmstad. Upplev naturen med hela kroppen.
-
Säfsen satsar och investerar 80 miljoner i framtidens destination
Säfsen Resort genomför just nu sin största satsning någonsin. Totalt investeras 80 miljoner i en ny restaurang och en ny boendeetapp.
-
+Katrineholm tar över det regionala uppdraget med Visit Sörmland
Det blir destinationsbolaget +Katrineholm som tar över arbetet med innehållsproduktion och marknadsföring av Visit Sörmland.
-
Arlanda är först i Europa med nytt inflygningskoncept
Luftfartsverket och Swedavia blir först i Europa med att införa ett nytt inflygningskoncept som kommer minska utsläppen.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Säfsen satsar och investerar 80 miljoner i framtidens destination
Säfsen Resort i Fredriksberg i södra Dalarna genomför just nu sin största satsning någonsin. Tot...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 44 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Transport, In...
-
+Katrineholm tar över det regionala uppdraget med Visit Sörmland
Nu står det klart att det blir näringslivs- och destinationsbolaget +Katrineholm som tar över ar...
-
Sveriges Bussföretag larmar om risk för akut bussförarbrist
Bussförarbristen riskerar att förvärras mer än tidigare befarat. Var tredje förare är idag över 60 år, samtidigt ...
-
-
Gästbloggare
-