-
Sveriges största digitala rekryteringsmässa för sommarpersonal
Den 20 februari 2025 äger Hospitality Day rum, Sveriges största digitala rekryteringsmässa för sommarpersonal inom besöksnäringen. Evenemanget är en del av Virtual Career Days, en banbrytande 3D-plattform som skapar unika möjligheter för studenter och arbetssökande att nätverka med arbetsgivare på ett inkluderande och hållbart sätt.
Mässan vänder sig till destinationer, hotell, butiker- och restaurangkedjor, samt fristående aktörer inom besöksnäringen som söker kvalificerad sommarpersonal. Under förra årets mässa deltog över 4 500 personer, och i år förväntas ännu fler.
Vad mässan erbjuder
Deltagande företag får tillgång till en digital monter där de kan presentera sin verksamhet, visa upp rekryteringsbehov och attrahera rätt kandidater. Plattformen erbjuder också:
◆ Matchning av kandidater baserat på företagets specifika krav.
◆ Digitala intervjuer i privata mötesrum.
◆ Detaljerad besöksstatistik efter mässan för att underlätta uppföljning och utvärdering.
◆ Priser från 5 000 kr.Inspiration från ledande företag i andra branscher
Många välkända företag har redan använt den digitala mässplattformen för sina rekryteringsbehov. Här är några exempel:
Dessa företag har sett hur den digitala plattformen kan effektivisera rekryteringsprocessen och samtidigt bredda räckvidden till potentiella kandidater över hela landet.
Vad säger arrangörerna?
Hospitality Day är ett samarbete mellan Virtual Career Days, Trim Tab och School of Service. Tillsammans skapar de en plattform för framtidens arbetsmarknad, där besöksnäringen står i fokus.
Björn Strand, grundare av Virtual Days och projektledare för Hospitality Day, säger:
”Digitala event som sammanför svenska studenter och arbetsgivare skapar en inkluderande och dynamisk plattform där talanger och möjligheter möts. Det ger studenter och arbetssökande en fantastisk chans att nätverka, utforska olika karriärvägar och visa upp sina unika färdigheter, allt utan att behöva resa.”
Sandro Kåhre, grundare av Trim Tab och rekryteringskoordinator för Hospitality Day, tillägger:
”Vi har kandidater som längtar efter att få komma ut på arbetsmarknaden. Plattformen Virtual Career Days ger oss en unik möjlighet att nå ut till fler arbetsgivare över hela landet.”
Oscar Lindeberg, grundare av School of Service och näringslivskoordinator för Hospitality Day, framhåller:
”Att hitta nya vägar för att hjälpa branschen att sammanföra och utbilda nya talanger är en unik möjlighet att stärka servicenäringen.”
Kontakta oss
För mer information och för att anmäla ditt företag till mässan, besök: schoolofservice.se/hospitality-day-20-februari-2025.
Här kan ni läsa mer om School of Service på Turismnytt.
- Text: School of Service
- Foto: Adobe
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 49 -24
Mest om Destination, Infrastruktur/Mobilitet samt Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Kungliga Djurgården åter prisad internationellt för hållbarhetsarbete
För andra gången tilldelas Kungliga Djurgården Green Destinations Platinum Award. En utmärkelse som belönar öns hållbarhetsarbete.
-
Hållbar natur- och hästturism på Öland – rekrytering till projekt
Öland representerar Sverige i utvecklingsprojektet South Baltic Horse Tourism. Därmed söker Öland & Co nu en erfaren projektledare.
-
Halländska Tiraholms Fisk vinner Stora Turismpriset 2024
Tiraholms Fisk är vinnare av Stora turismpriset 2024. Det halländska företaget hyllas för sin innovativa verksamhet med fisken i centrum.
-
Nu sätter Sala kronan på verket och avrundar sitt jubileumsår
Luciamorgon från Sala kommer bli magiskt. Tillsammans med kör och sångare kommer Lucian Lova Fredling att sprida värme i TV-rutan.
-
Anna Näppä är Årets ciceron 2024 – Forskar om hur arbetsgivare blir mer attraktiva
Stipendiet på 100 000 kronor, har tilldelats Anna Näppä vid Luleå tekniska universitet för doktorsavhandlingen "Building employer brands: The employee perspective"
-
Den 1 december öppnade Vinterköping med julmarknad
Den första advent startade Vinterköping, Norrköpings nya satsning som samlar och utvecklar vintertraditioner med nya inslag.
-
Stockholm får EM i basket för damer 2027 – historisk satsning
Stockholm blir värdstad för gruppspel i dam-EM basket 2027. SBBF och staden intensifierar sin satsning på basket och trygghet.
-
Visita anmäler Umeå kommun till Konkurrensverket
Umeå Folkets Hus ägs 98 procent av kommunen. Trots detta bedriver de verksamheter i konkurrens med privata näringslivet. Visita har anmält dem till Konkurrensverket.
-
Krögare sökes till natursköna Tossebergsklätten
Välkommen till en unik möjlighet att driva café och restaurang på den natursköna platsen Tossebergsklätten i Sunne.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Mötes- och evenemangsambassadörer i Jönköping hyllas för sina insatser
Den 20 november 2024 bjöd Destination Jönköping in lokala mötes- och evenemangsambassadörer till...
-
Stockholm får EM i basket för damer 2027 – historisk satsning
Svenska Basketbollförbundet (SBBF) och Stockholms stad kan med glädje meddela a...
-
Krönika: Sverige får den tillgänglighet (med flyg) som vi förtjänar
I torsdags hade jag nöjet att vara med på ett lunchseminarium, eller kanske snarare hearing, hos Stockholms Hande...
-
Den 1 december öppnade Vinterköping med julmarknad
Norrköping välkomnade till en magisk vinterupplevelse den 1 december 2024. Evenemanget Vinterköping går till den ...
-
-
Gästbloggare
-