-
Swedish Lapland – sex finalister till Publishingpriset
Av sex inskickade bidrag från Swedish Lapland Visitors Board går alla till final som nominerade till Publishingpriset 2021. Fyra av de nominerade bidragen finns inom kategori film och övriga i kategori web och print.
”Det är väldigt roligt att bli nominerade och en bekräftelse på att vi levererar en hög kvalitet genom våra kommunikationsinsatser. Att tävla i kommunikation är svårt. Orsaken till att vi är med är för att se om det vi skapar är relevant. Så på så sätt är nomineringen lika viktig som själva tävlingen. Nu vet vi att vi är där.” Säger Håkan Stenlund, Content Manager.
En kvalitetsbekräftelse för hantverket destinationen gör
De nominerade filmerna handlar om naturfotografi, att leva sitt liv under midnattsljus, en kocks kärlek till fiske och historien bakom Kalix Löjrom. I kategori web tävlar Swedish Laplands engelska webb och i print The Arctic lifestyle magazine.
”Det här är en kvalitetsbekräftelse för hantverket vi gör som i slutändan ska se till att våra företag får både fler och rätt gäster eller kunder.” Säger Håkan Stenlund.
För att öka attraktionskraften och spegla livsmiljöer
Swedish Lapland Visitors Board har gjort ett strategisk val att skapa merparten av marknadsföringen in-house. Insatserna görs för att öka attraktionskraften för att resa till platsen och spegla attraktiva livsmiljöer. Men också för att alla som lever i området ska känna stolthet.
Varumärkeslöftet ”Welcome to share our Arctic lifestyle” är en grund i allt som produceras.
”Att producera innehållet själva är en framgångsfaktor för identitetsmarknadsföring. Att få jobba så pass fritt, men ändå inom ett så bra och avgränsat narrativ som Arctic lifestyle, ger verkligen möjligheter att kunna skapa bra berättelser. Det är storyn som driver allt vi gör.” Säger Ted Logart, Content Production Officer.
De 6 nominerade bidragen:
Film:Midnight light in Swedish Lapland
The eagle and the squirrel – wildlife photography
The dawn of a fish – Kalix löjrom
Web:
Swedish Lapland – Welcome to the Arctic part of Sweden
Print:
Swedish Lapland – The Arctic lifestyle magazine
- Text: Swedish Lapland Visitors Board
- Foto: Swedish Lapland Visitors Board
-
Hertz bidrar till Giving Tuesday – en gåva som räddar liv
Giving Tuesday är en global folkrörelse med engagemang för medmänniskor. Röda Korset och Hertz har samarbetat sedan 2010.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 49 -24
Mest om Destination, Infrastruktur/Mobilitet samt Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Kungliga Djurgården åter prisad internationellt för hållbarhetsarbete
För andra gången tilldelas Kungliga Djurgården Green Destinations Platinum Award. En utmärkelse som belönar öns hållbarhetsarbete.
-
Hållbar natur- och hästturism på Öland – rekrytering till projekt
Öland representerar Sverige i utvecklingsprojektet South Baltic Horse Tourism. Därmed söker Öland & Co nu en erfaren projektledare.
-
Halländska Tiraholms Fisk vinner Stora Turismpriset 2024
Tiraholms Fisk är vinnare av Stora turismpriset 2024. Det halländska företaget hyllas för sin innovativa verksamhet med fisken i centrum.
-
Nu sätter Sala kronan på verket och avrundar sitt jubileumsår
Luciamorgon från Sala kommer bli magiskt. Tillsammans med kör och sångare kommer Lucian Lova Fredling att sprida värme i TV-rutan.
-
Anna Näppä är Årets ciceron 2024 – Forskar om hur arbetsgivare blir mer attraktiva
Stipendiet på 100 000 kronor, har tilldelats Anna Näppä vid Luleå tekniska universitet för doktorsavhandlingen "Building employer brands: The employee perspective"
-
Den 1 december öppnade Vinterköping med julmarknad
Den första advent startade Vinterköping, Norrköpings nya satsning som samlar och utvecklar vintertraditioner med nya inslag.
-
Stockholm får EM i basket för damer 2027 – historisk satsning
Stockholm blir värdstad för gruppspel i dam-EM basket 2027. SBBF och staden intensifierar sin satsning på basket och trygghet.
-
Visita anmäler Umeå kommun till Konkurrensverket
Umeå Folkets Hus ägs 98 procent av kommunen. Trots detta bedriver de verksamheter i konkurrens med privata näringslivet. Visita har anmält dem till Konkurrensverket.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Mötes- och evenemangsambassadörer i Jönköping hyllas för sina insatser
Den 20 november 2024 bjöd Destination Jönköping in lokala mötes- och evenemangsambassadörer till...
-
Stockholm får EM i basket för damer 2027 – historisk satsning
Svenska Basketbollförbundet (SBBF) och Stockholms stad kan med glädje meddela a...
-
Krönika: Sverige får den tillgänglighet (med flyg) som vi förtjänar
I torsdags hade jag nöjet att vara med på ett lunchseminarium, eller kanske snarare hearing, hos Stockholms Hande...
-
Den 1 december öppnade Vinterköping med julmarknad
Norrköping välkomnade till en magisk vinterupplevelse den 1 december 2024. Evenemanget Vinterköping går till den ...
-
-
Gästbloggare
-