-
Tågkompaniet övertar Krösatrafiken
Nu kommer Tågkompaniet att ta över Krösatrafiken. Natten mellan 8 och 9 december äger skiftet rum. Det nya avtalet med Jönköpings Länstrafik tillsammans med länstrafikbolagen i Blekinge, Halland, Kalmar, Kronoberg och Skåne är en direktupphandling på två år.
”Fokus i avtalet ligger på att utveckla trafiken så att fler och nöjdare kunder ska välja att resa med Krösatrafiken. Vi känner oss trygga med Tågkompaniet som avtalspart.” Säger Charlie Drab, tågchef på Jönköpings Länstrafik.
Modernt ledarskap och kundkontakt
Tågkompaniet har redan tre pågående trafikuppdrag, ett uppdrag i samarbete med annan operatör samt egen trafik. Medarbetare på Tågkompaniet har märkt av förbättringar.
”Bland annat tar vi med oss moderna ledarskap med ledare som arbetar nära den personal som har kundkontakt för att ge dem ett ökat stöd för att sätta kunden i centrum.” Säger Tågkompaniets VD Dag Lokrantz-Bernitz. ”Vi har haft många trafikövertagande och vi kan det här. Vi ser fram emot att leverera trafik med hög säkerhet, god punktlighet, bra trafikinformation och behagliga resor för alla som åker med Krösatrafiken.”
Det är en viktig tid när bytet sker, därför kommer Tågkompaniets högsta ledning, driftpersonal och andra nyckelpersoner att vara på plats dagarna före, under och efter trafikstarten för att stötta de nya kollegorna på Krösatrafiken.
- Text: Tågkompaniet
- Foto: Tågkompaniet
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 46 2025
Mest under Destination, Transport/Infrastruktur/Mobilitet samt Stöd/utmärkelser/initiativ
-
Julstaden Göteborg lyser upp – här är höjdpunkterna
När vintermörkret sänker sig över Göteborg tänds Julstaden som i år bjuder på både nya och välkända inslag för alla åldrar.
-
HRF – husbilssemestrar ger bra klirr i kommunkassan
Hur stor roll spelar egentligen husbilsturismen för en kommuns lokala näringsliv? Mycket visar HRF:s årliga undersökning.
-
Nyköping satsar på friluftslivet – upp 18 platser i Årets friluftskommun
Kommunen har satsat på ett långsiktigt och strategiskt arbete, med målet att göra friluftslivet mer tillgängligt för alla.
-
Visita – tilltagande ökningstakt på hotellmarknaden i oktober
I oktober ökade antalet belagda hotellrum med 6 procent jämfört med samma månad 2024. Det visar en stark utveckling enligt Visita.
-
Parks and Resorts – besöksrekord under Halloween i nöjesparkerna
Gröna Lund, Kolmården och Furuvik som ingår i Parks and Resorts har alla slagit besöksrekord under årets Halloween-säsong.
-
Transportföretagen – förslag till resegarantisystem kan äventyra bussresearrangörer
Regeringen har lämnat in en proposition om ett resegarantisystem. Sveriges bussföretag ser att det riskerar att slå mot bussresearrangörer.
-
+Katrineholm söker en innovativ marknadsförare
Destinationsbolaget +Katrineholm söker nu efter en driven marknadsförare som ska uppmärksamma platsen och dess utbud.
-
Turistrådet Västsverige – Årets Hållbarhetskliv 2025 till Lights in Alingsås och Stiftelsen Läckö Slott
Vinnare av Årets Hållbarhetskliv 2025 är Lights in Alingsås (kommunalt initiativ) och Stiftelsen Läckö Slott (besöksnäringsverksamhet)
-
Outdoor Festival satsar på ny B2B-del – Nordic Connect Travel anlitas för att utveckla mötesplatsen för branschen
Outdoor Festival fortsätter att växa. 2027 introduceras en helt ny B2B-del i regi av Nordic Connect Travel
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Konstaterande...
-
Louise Bjurenvall ny Kommersiell chef på Resize Design
Sedan början av november har Louise Bjurenvall tillträtt som ny Kommersiell chef för Resize Design. Med över 20 å...
-
Debattartikel: Vi är eniga – här är satsningarna som stärker hela Sverige
Stärkt infrastruktur till, från och genom Värmland är en investering med många nyttor för
-
Outdoor Festival satsar på ny B2B-del – Nordic Connect Travel anlitas för att utveckla mötesplatsen för branschen
Outdoor Festival fortsätter att växa, och till 2027 introduceras en helt ny B2B-del. För att utveckla och driva ...
-
-
Gästbloggare
-