-
WorldHotels Crafted Collection expanderar och satsar stort i Skandinavien
Sedan den globala lanseringen av hotellkedjan WordHotels varumärke Crafted Collection förra året, är det nu dags att expandera på den skandinaviska marknaden.
Genomtänkta inslag i både helhet och detalj
WorldHotels Crafted Collection är en ny generation av lifestyle-hotell för gästen som älskar kreativitet och som söker upplevelser utöver det vanliga. Oavsett coolt, urbant, stiligt eller chic är den gemensamma nämnaren för Crafted Collection-hotellen att ett koncept, tema eller en historia ligger till grund för hotellets idé. Här möts man av genomtänkta inslag i både helhet och detalj. I form av bland annat vacker arkitektur, spännande modern design, historia och konst.
”Målet med Crafted Collection är att skapa den ledande kollektionen av lifestyle-hotell i Skandinavien. Nu kan vi erbjuda hotellägare att ingå i en grupp av hotell där kreativitet, unika upplevelser och personlig service står i fokus. Trenden där hotellgästerna söker efter upplevelser och där hotellet blir destinationen fortsätter att öka. Med Crafted kan vi erbjuda detta.” Säger Johan Michelson, VD BWH Hotel Group Skandinavien.
Synergier och nya samarbeten mellan hotellen
Ett av hotellen som redan har varit med Crafted Collection under en tid är The Vault Hotel i Helsingborg. På hotellet, som vilar på ett stort bankvalv, hittar man det vackra och det spännande med hela bankhistorien som omger hotellet. Det som skapar en kittlande atmosfär till såväl rummen som till besöket.
”När nu WorldHotels kraftsamlar för att skapa en kollektion av boutique- och lifestylehotel med högklassig profil av unika platser, design och lokala storys, känner vi att The Vault Hotel passar väl in. Vi är säkra på att det kommer generera både synergier och nya samarbeten mellan hotellen som har liknande beskrivning och ambition i hela Skandinavien.” Säger Kjell Jakobsson, ägare av RoomRepublic gruppen och The Vault Hotel Helsingborg.
Något unikt som väcker gästernas flera sinnen
Ytterligare hotell som ingår i Crafted Collection är bland andra NOFO Hotel, Hotel Frantz, Hotel Ruth och Hotel Kung Carl. Alla med något unikt som väcker gästernas sinnen. Även The Winery Hotel, som utmärker sig med sin unika egna vinproduktion, blir en del av varumärket. Där ligger hantverket till grund för hotellets koncept.
”Crafted, det vill säga hantverk, genomsyrar allt vi gör på The Winery Hotel. Från vårt hjärta -vineriet – där vi framställer vin från druva till flaska, till köket där smakerna komponeras i perfekt harmoni till vinernas karaktär. Hantverket följer oss även in i inredningsdetaljerna och det familjära välkomnandet från våra vingårdsarbetare. Allt det som tillsammans skapar den atmosfär som får våra gäster att trivas, njuta och återkomma, gång på gång.” Säger Sarah Djerf, Marketing Manager på The Winery Hotel.
Läs mer om WorldHotels Crafted Collection här.
- Text: BWH Hotel Group
- Foto: BWH Hotel Group
-
Nyanlända ungdomar lär sig guida på Vasamuseet
Nu har flera ungdomar som anlände till Sverige under 2023 deltagit i Vasamuseet pedagogiska projekt Unga visar Vasa.
-
Ny gemensam satsning från skidanläggningarna i Funäsfjällen
Skidanläggningarna Tänndalen, Ramundberget och Funäsdalen gör en satsning för att fler ska få upp ögonen för Funäsfjällen.
-
Hertz bidrar till Giving Tuesday – en gåva som räddar liv
Giving Tuesday är en global folkrörelse med engagemang för medmänniskor. Röda Korset och Hertz har samarbetat sedan 2010.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 49 -24
Mest om Destination, Infrastruktur/Mobilitet samt Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Kungliga Djurgården åter prisad internationellt för hållbarhetsarbete
För andra gången tilldelas Kungliga Djurgården Green Destinations Platinum Award. En utmärkelse som belönar öns hållbarhetsarbete.
-
Hållbar natur- och hästturism på Öland – rekrytering till projekt
Öland representerar Sverige i utvecklingsprojektet South Baltic Horse Tourism. Därmed söker Öland & Co nu en erfaren projektledare.
-
Halländska Tiraholms Fisk vinner Stora Turismpriset 2024
Tiraholms Fisk är vinnare av Stora turismpriset 2024. Det halländska företaget hyllas för sin innovativa verksamhet med fisken i centrum.
-
Nu sätter Sala kronan på verket och avrundar sitt jubileumsår
Luciamorgon från Sala kommer bli magiskt. Tillsammans med kör och sångare kommer Lucian Lova Fredling att sprida värme i TV-rutan.
-
Anna Näppä är Årets ciceron 2024 – Forskar om hur arbetsgivare blir mer attraktiva
Stipendiet på 100 000 kronor, har tilldelats Anna Näppä vid Luleå tekniska universitet för doktorsavhandlingen "Building employer brands: The employee perspective"
-
Den 1 december öppnade Vinterköping med julmarknad
Den första advent startade Vinterköping, Norrköpings nya satsning som samlar och utvecklar vintertraditioner med nya inslag.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Mötes- och evenemangsambassadörer i Jönköping hyllas för sina insatser
Den 20 november 2024 bjöd Destination Jönköping in lokala mötes- och evenemangsambassadörer till...
-
Stockholm får EM i basket för damer 2027 – historisk satsning
Svenska Basketbollförbundet (SBBF) och Stockholms stad kan med glädje meddela a...
-
Krönika: Sverige får den tillgänglighet (med flyg) som vi förtjänar
I torsdags hade jag nöjet att vara med på ett lunchseminarium, eller kanske snarare hearing, hos Stockholms Hande...
-
Den 1 december öppnade Vinterköping med julmarknad
Norrköping välkomnade till en magisk vinterupplevelse den 1 december 2024. Evenemanget Vinterköping går till den ...
-
-
Gästbloggare
-