-
Ny Trevenue Manager, Yasuragi
Markus Hellgren anställs blir Trevenue Manager på det japanska spa- och konferenshotellet Yasuragi.
Han kommer närmast från en liknande position på Goodyear & Dunlop. Han har en Master of Business Administration & Organizational Leadership från Åbo Akademi, School of Business.
Markus uppgift blir att ansvara för företagets försäljning men med särskilt fokus på möten, event och konferenser. Han kommer även att ingå i ledningsgruppen.
Vill ha in nya perspektiv på intäktsstyrning
”- Allt fler inom hotellindustrin anställer en Trevenue, Total Revenue Manager. Vi ser en oerhörd fördel med att få in Markus i vårt team, särskilt som han kommer från en helt annan bransch och därmed kommer ge oss nya perspektiv på intäktsstyrning”, säger Sunniva Fallan Röd, Vd på Yasuragi.
”- Jag ser verkligen fram emot att ta över denna roll, särskilt nu när Yasuragi har investerat i en omfattande ombyggnation och renovering av anläggningen”, kommenterar Markus Hellgren.
Om Yasuragi
Yasuragi ligger strax utanför Stockholm. Fokus ligger på det japanska, vare sig det gäller estetik, matupplevelser eller aktiviteter. Just nu pågår en renovering där det japanska badet byggs om och man renoverar hotellrum och restaurang. Det ”nya” badet öppnar i januari 2018.
Källa: Yasuragi- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Yasuragi
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång. Nu har juryn utsett tre finalister i respektive kategori.
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året när det kommer till gästnätter. Prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen i Stockholm.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! I helgen slår nämligen Gröna Lund upp portarna för säsongen, dä...
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
Besöksnäringen är en av de snabbast växande näringarna i Sverige där hotell- och restaurangbranschen är den enski...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
-
Gästbloggare
-