-
MTRX rankas bland topp-3 mest innovativa företagen i Sverige
MTRX har utsetts till Sveriges tredje mest innovativa företag i 2020 års Svenskt Innovationsindex.
2020-års mätning presenterades på Tjänsteinnovationsdagen 2020 den 1 juni via Zoom. Ikea behåller första platsen och Spotify hamnade på en andra placering.
Bäst inom kategorin “Transport”
Forskare från Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet (CTF), och Handelshögskolan vid Karlstads universitet har studerat hur kunder upplever företags innovationsförmåga och hur attraktiva dessa innovationer upplevs.
För tredje året i rad presenteras Svenskt Innovationsindex. Över 9000 kunder har deltagit och rankat innovationsgraden hos närmare 90 företag, organisationer och myndigheter.
Nu står det klart att Ikea behåller sin förstaplacering som det mest innovativa företaget följt av Spotify, MTRX, Systembolaget och Verisure.
Utöver att MTRX når en topp-3-placering bland samtliga listade företag rankas MTRX som det mest innovativa företaget inom kategorin “Transport”.
“Vi är otroligt stolta över att vi sedan start placerar oss högt i Svenskt Innovationsindex. Det är ett kvitto på att våra kunder uppskattar vårt arbete för att förenkla det hållbara resandet.” Säger Joakim Sundh, VD på MTRX.
Fokus på att utveckla sitt erbjudande
Sedan starten 2015 har MTRX haft som ambition att visa att det går att bedriva tågverksamhet på ett sätt som är nytt för branschen.
Med ett tydligt fokus på att leverera säkra resor, låga priser och punktliga tåg i kombination med ett tydligt kundfokus har MTRX fem år i rad blivit utsedda till Sveriges bästa tågbolag enligt Svenskt Kvalitetsindex.
“Om vi vill att fler ska välja tåget framför andra transportmedel behöver vi förändra bilden av vad det innebär att resa med tåg. Därför har vi sedan dag ett haft ett tydligt fokus på att utveckla vårt erbjudande så att det hela tiden är relevant för våra resenärer. Den här utmärkelsen och att vi är Sveriges bästa tågbolag är helt och hållet alla dedikerade medarbetares förtjänst.” Avslutar Joakim Sundh.
Ett ständigt pågående arbete
MTRX innovationsarbete pågår ständigt där man under det senaste året bland annat:
- Lanserat Borås som ny destination genom enkel och smidig bussanslutning i Alingsås.
- Startat en direktlinje mellan Arenastaden Solna och Göteborg.
- Lanserat Sveriges godaste tågkaffe tillsammans med Lykke Kaffegårdar.
- Lanserat en ny varumärkesidentitet, som även blev nominerad till Svenska Designpriset.
- Text: MTRX
- Foto: MTRX
-
Idrottsfest i Eskilstuna när svenska olympier kommer till stan
Svenska Olympiska Kommittén har valt Eskilstuna för den sista uppladdningen inför OS i Paris den 26 juli, Precamp 2024.
-
Stockholm måste skjuta upp utvidgningen av miljözon klass 3
Införande av Miljözon klass 3 har klubbats i Stockholm. Nu vill staden öka den. För de som reser med turistbuss innebär det problem.
-
Höga Kusten arrangerar VM i orientering 2029
VM i orientering arrangeras i Örnsköldsvik, Höga Kusten 2029. Det står klart efter Internationella orienteringsförbundet tagit sitt beslut.
-
Hållbarhetsinitiativet Care for the Arctic hyllas som outstanding
Swedish Lapland Visitors Board nya sajt Care for the Arctic – it’s our home lanserades i mars och har väckt positiv uppmärksamhet.
-
Cabonline samarbetspartner till Malmö under Eurovision 2024
Eurovision Song Contest lockar deltagare och åskådare från hela världen till Malmö. Cabonline är taxisamarbetspartner.
-
Årets Vårrunda på Kinnekulle den 4-5 maj bjöd på nyheter
I helgen kunde besökare möta naturen och utställare under Vårrunda på Kinnekulle. I år var det ett 10-tal nya aktörer på plats.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommarsemestern planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en ny undersökning f...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Finalister till Placebrander of the Year 2024
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång och på Placebranders Day i september presenteras årets bäs...
-
-
Gästbloggare
-