-
Grand Hôtel anställer Richard Lindh som ny PR- och Marknadschef
Grand Hôtel Stockholm har rekryterat Richard Lindh som ny PR- & Marknadschef. Richard har lång erfarenhet inom PR och marknadsföring. Han kommer närmast från rollen som Head of Creators på ledande influencerbyrån We are Cube.
”Det känns helt fantastiskt att ha påbörjat min anställning på Grand Hôtel och att få arbeta med alla dessa starka varumärken som tillsammans skapar en femstjärnig destination i världsklass.” Säger Richard.
En extra spännande spetskompetens
I rollen som PR- och Marknadschef kommer Richard att ansvara för hotellets övergripande kommunikation och marknadsföring. I uppdraget ingår även kommunikations- och marknadsarbete för Grand Group som inkluderar Lydmar, The Sparrow Hotel, Mathias Dahlgrens restauranger samt hotellens övriga barer, restauranger och spa.
”Vi är jätteglada över rekryteringen av Richard Lindh. Han kommer till oss med en gedigen erfarenhet inom PR och marknadsföring, samtidigt som han har en spännande spetskompetens inom influencer marketing. Den kunskapen i kombination med hans erfarenhet av att arbete lokalt, nationellt och internationellt är något som kommer att utveckla oss i vår kommunikation.” Säger Pia Djupmark, VD för Grand Hôtel Stockholm.
Richard tillträdde sin tjänst som PR- och Marknadschef den 25 augusti.
- Text: Grand Hôtel Stockholm
- Foto: David Thunander
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
Göteborgs nya upplevelsecenter World of Volvo har öppnat. Arkitekturen symboliserar en värld utan gränser, med naturen i centrum.
-
Kärlek och kändisar under Springpride i Eskilstuna
Oscar Zia och Admira Thunderpussy är två av dragplåstren när pridefestivalen Springpride arrangeras i Eskilstuna den 18 maj.
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året när det kommer till gästnätter. Prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen i Stockholm.
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommaren planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en undersökning från Länsförsäkringar.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Mest under Destination, Evenemang och Mat & Dryck samt Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Gästnätter: Värmland ökar tredje mest i landet
För tredje månaden i rad ökar Värmland gällande gästnätter. Under februari steg de med åtta procent jämfört med februari 2023.
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC-konferensen passade Turismnytt på att prata lite med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på Tekniska museet.
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! Den 27 april slår Gröna Lund upp portarna för säsongen, där en rad nyheter väntar besökarna.
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
TUC Yrkeshögskola arbetar för att förse besöksnäringen med kompetens. Intresserade kan bl.a läsa Hotel & Restaurant Manager.
-
Svenska Möten ger ut e-bok för att inspirera om hållbarhet
Svenska Möten vill tillsammans med sina hållbara mötesplatser leda branschen. Därför ger de nu ut e-boken "Vi vill leva Globala målen".
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Visit Skåne tar ledarroll i internationellt initiativ för framtidens turism
Visit Skåne går in som ledande part i ett treårigt projekt med länderna kring Östersjön för att ...
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! I helgen slår nämligen Gröna Lund upp portarna för säsongen, dä...
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
Besöksnäringen är en av de snabbast växande näringarna i Sverige där hotell- och restaurangbranschen är den enski...
-
-
Gästbloggare
-