torsdag 31 juli 2025
Turismnytt
  • Tipsa oss
  • Annonsera
  • Kontakta oss
  • Om oss
  • Träffa oss
  • Hem
  • Nyheter
    • Aktivitetsbolag
    • Boende
    • Destinationer
    • Handel
    • Konferens & events
    • Mat och Dryck
    • Rese-/turistbyrå
    • Researrangör-/återförsälj.
    • Buss-flyg-rederi-tåg-mc
  • Destinationsutveckling
  • Karriär
    • Aktuella utbildningar
    • Lediga tjänster
    • På nytt jobb
    • Utbildningsnyheter
  • Marknadskollen
    • Bloggar
    • Debatt
    • Evenemang
    • Finansiering
    • Filmer / Podcasts
    • Hållbarhet
    • Intervjuer turismprofiler
    • Marknadsföring
    • Pågående byggprojekt
    • Pågående turismprojekt
    • Radiointervjuer
    • Rapporter
    • Trendspaning
    • Statistik
    • Aktuellt från Stua
  • Hitta leverantör
    • Destinationsutveckling
    • Försäkringar
    • Hotelltjänster
    • IT
    • Juridik
    • Köp och sälj verksamheter
    • Lokaler
    • Marknadsföring
    • Mat och dryck
    • Miljö och hållbarhet
    • Personal
    • Organisationer och föreningar
    • Säkerhet
    • Underhållning
    • Utbildningstjänster
    • Verksamhetsutveckling
    • Övrigt
    • För dig som är leverantör!
    • Till dig som vill sälja mer!
  • Bloggar
  • Annonsera
  • Logga in
  • Senaste nytt:
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 30 -25
    • Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 5
    • Västerås Cityfestival: ”Det bästa året hittills”
    • Vår Gård inviger Bistron & Köket – svensk‑fransk bistrokultur
  • Platsannonser:
    • Gröna Lund, Kolmården och Furuvik rekryterar medarbetare till Halloween
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
    • Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 21 -25
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -25
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17-25
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -25
    • Camping Västkust rekryterar 1000 personer till sommaren
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 7 2025
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 6 2025
  • RSS
  • Prenumerera på nyhetsbrevet
  • Hotel At Six använder Oaky
    2022-01-09 13:28

    Hur Hotel At Six utnyttjade digital merförsäljning för att öka marginalintäkter och gästnöjdhet under pandemin

    Hotel At Six i Stockholm är känt för sin förstklassiga service. När pandemin slog till stod hotellets team inför branschens universella utmaningar som att erbjuda en personlig upplevelse, driva marginalintäkter och behöva minska den fysiska kontakten med gästerna.

    När teamet letade efter ett kreativt sätt att ta itu med dessa problem bestämde de sig för att implementera Oakys automatiserade merförsäljningsplattform som skapade möjligheter att ta itu med alla dessa tre områden. Så snart verktyget var live började teamet se fördelar.

    Ökad effektivitet och räckvidd

    Innan man började använda Oaky lyfte receptionsteamet på At Six fram sidotjänster eller erbjöd betalda uppgraderingar vid ankomsten. Eftersom det inte finns så mycket tid och möjlighet att marknadsföra tillägg under incheckningen blev resultaten begränsade.

    Till det kom också utmaningen att ge rätt erbjudande till rätt gäst. Oaky tar nu itu med allt detta genom att automatisera meddelanden före ankomst, utöka räckvidden till att omfatta OTA-gäster och segmentera resenärer för att kunna skicka dem mer personliga utbudsval.

    ”Den största utmaningen vi hade innan Oaky var att erbjuda tilläggstjänster till gästerna på ett sätt som skulle vara lätt för dem att boka. Det var svårt att anpassa gästupplevelsen och anpassa en gästs vistelse beroende på deras önskemål. Dessutom hade vi inte möjlighet att sälja sidotjänster till OTA-gäster.” säger Diana Zambrano, Guest Relations and Service Manager på Hotel At Six

    Förutom att förbättra receptionspersonalens arbetsflöde och nå fler gäster, tillåter Oaky också resenärer att välja tillägg när det passar dem. Detta tar bort ytterligare ett hinder för gäster som bokar tillägg eftersom de inte längre behöver söka hjälp från en anställd.

    Hur Hotel At Six utnyttjade digital merförsäljning för att öka marginalintäkter och gästnöjdhet under pandemin

    Ett brett utbud av erbjudanden för en personlig vistelse

    Sedan Hotel At Six började använda Oaky har man börjat presentera ett brett utbud av erbjudanden och extra tjänster. Detta inkluderar att sälja uppgraderingar till rum med vacker utsikt, erbjuda mat- och dryckeserbjudanden eller wellnesspaket.

    ”Oaky har haft en positiv inverkan på vår övergripande gästupplevelse. Gästerna kan anpassa sin vistelse och se till att de får vad de personligen förväntar sig av ett lyxhotell. Plattformen visar vad vi erbjuder och låter gästerna välja efter sina egna önskemål. Genom att titta igenom alla våra tjänster kan de välja att lägga till saker de inte ens visste att de ville ha.” säger Diana Zambrano

    Naturligtvis har den ökade räckvidden och det breda utbudet av tillgängliga erbjudanden också haft en kraftfull inverkan på Hotel At Sixs bruttointäkt. På bara några månader kunde man öka sin TRevPAR med 5,50.

    Med denna fantastiska start på deras merförsäljningsresa inspireras teamet att ytterligare optimera sitt tillvägagångssätt genom att fördjupa sig i segmentering och testa nya avtalsidéer.

    ”Vårt mål är att fortsätta lägga till unika erbjudanden och tilläggsupplevelser och verkligen få ut det mesta av vad Oaky kan göra.” säger Diana Zambrano, Guest Relations and Service Manager på Hotel At Six

    Läs vidare om lärdomarna från At Six Hotel i rapporten.

    Om Hotel At Six:

    At Six Hotel ligger i vad som en gång var en gammal bank, förvandlad till ett elegant hotell med över 2000 kvadratmeter bestående av barer, restauranger, lounger och naturligtvis rum och sviter. Rummen på översta våningen har panoramautsikt och är extremt populära bland gästerna – vilket man kan läsa i en senare del av ärenderapporten.

    At Six är ett femstjärnigt hotell som drivs av Nordic Hotels & Resorts i allians med Amerikalinjen, The Thief, Sankt Petri och Kämp Hotel och är ansluten till Preferred Hotels &Resorts.

    Om Oaky:

    Oaky är en hyperanpassad och automatiserad merförsäljningsmotor som hjälper hotell att driva ytterligare vinst från sina befintliga kunder genom att leverera en överlägsen gästupplevelse. Genom att skanna bästsäljande erbjudanden kan hotellägare lägga till personaliserade gästerbjudanden med några få klick och marknadsföra dem genom perfekt tajmad gästkommunikation. Oaky är betrodda av innovativa hotell, hotellgrupper och kedjor över hela världen, inklusive Amaris hospitality, Onyx Hospitality & Radisson Hotel Group.

    www.oaky.com

    • Text: Oaky
    • Foto: Hotel At Six
    Tweet
  • Sommar 2025 - Besöksnäring Hermanö
    2025-07-28 04:47

    Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 30 -25

    Mest om Destination, Tåg och Konstateranden/beslut/rapporter

  • Almedalsveckan 2025 - Mikael Genberg om stugan på månen
    2025-07-28 01:35

    Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 5

    Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan 2025 samlar Turismnytt anteckningarna från de olika seminarierna, här del 5

  • Västerås Cityfestival 2025. Torsdag den 26 juni under Jireels konsert.
    2025-07-27 16:04

    Västerås Cityfestival: ”Det bästa året hittills”

    Årets Västerås Cityfestival blev en milstolpe. Med rekord i biljettförsäljning är den nu större än någonsin.

  • Bistron & köket - Vår Gårds nyrenoverade restaurang.
    2025-07-24 21:06

    Vår Gård inviger Bistron & Köket – svensk‑fransk bistrokultur

    Vår Gård i Saltsjöbaden fortsätter att utveckla sitt gastronomiska utbud med öppnandet av restaurangen Bistron & Köket,

  • Parkera bilen och låna en fatbike istället, bo klimatsmart i en Zero cabin eller hälsa på fåren som bekämpar invasiv jätteloka. Det är några exempel på hur boenden som är anslutna till Svenska Turistföreningen gör det lättare att turista mer hållbart i hela landet.
    2025-07-24 18:00

    Svenska Turistföreningen lovar hållbar turism från Ystad till Råneå

    Svenska Turistföreningen gör det lättare att turista hållbart. Boendena välkomnar gäster att uppleva natur- och kultur utan att tynga jorden.

  • En AI-genererad skiss av hur Svenska Musikmuseet i Västervik kan komma att se ut.
    2025-07-24 17:19

    Svenska Musikmuseet i Västervik kan bli verklighet redan 2027

    I januari startades ett finansieringsprojekt - Svenska Musikmuseet i Västervik. Ett halvår in är över hälften säkrad, vilket bådar gott för en invigning 2027.

  • Låna till semestern?
    2025-07-24 01:55

    Allt fler svenskar lånar till semestern – så kan du undvika fallgroparna

    Trots höga levnadskostnader ökar svenskarnas resande – och fler än tidigare tar lån för att kunna åka iväg. Enligt en färsk undersökning från YouGov uppger 11 % av svenska resenärer att de finansierar...

  • Bad under sommaren är omåttligt populärt. En ny undersökning från Momondo visar också att nakenbad inte alls är så ovanligt som man kan tro.
    2025-07-23 13:31

    Nästan var tredje svensk har testat nakenbad – Momondo listar stränder

    Nakenbad är långt ifrån en udda företeelse. Momondo listar några av Sveriges mest uppskattade nakenbad.

  • Tutankhamon – The Immersive Exhibition passerar 10 000 besökare i Norrköping.
    2025-07-23 12:56

    Tutankhamon – The Immersive Exhibition passerar 10 000 besökare i Norrköping

    Utställningen har lockat besökare från hela landet till Norrköping. Det visar på ett intresse för historia och destinationens kulturvärde.

  • Sverige växer som en populär campingdestination i Europa. Trenden syns tydligt under sommaren.
    2025-07-23 12:02

    Sverige växer som campingdestination i Europa – stark internationell trend

    Sverige stärker sin position som en populär campingdestination i Europa. Enligt Svensk Camping ser bokningsläget bättre ut än förra året.

  • Veckans profil

    Madelaine Pettersson, Spritmuseum

    Madelaine Pettersson

    Spritmuseums kommersiella chef

    Om produktutveckling och att skapa ett levande museum

  • Nyheter från Tillväxtverket

    • Tillväxtverket

  • Aktuellt från Visit Sweden

    • Senaste nyhetsbrevet, 26 juni

    • Film att använda: Så bidrar globala gäster till din affär

    • Vill du locka fler svenska gäster i sommar? 5 konkreta tips!

    • Digitala föreläsningar om den globala resenären

  • Händelser i branschen

    • Järvsö Sustainable Tourism Summit 27-29 augusti
      2025-08-27
      • Järvsö
      • jarvsosummit.com/
    • Svensk mountainbikekonferens – Platsutveckling med cykling som medel 1-2 september
      2025-09-01
      • Järvsö
      • cykelframjandet.se/svensk-mountainbike-konferens/
    • Kulturarvsdagen, 12–14 september
      2025-09-12
      • Hela Sverige
      • kulturarvsdagen-2025-kulturarv-och-bebyggelse-en-hyllning-till-vart-byggda-arv-56602
    • Besöksnäringsforum – Region Västerbotten Turism 1-2 oktober
      2025-10-01
      • Lycksele
    • BarCamp – Nätverket Hållbar Besöksnäring 6-7 oktober (save the date)
      2025-10-06
      • Skaraborg
    • Turismdag – JHT (save the date)
      2025-10-16
      • Jämtland
    • Stockholm Beer & Whisky Festival, 24-25 oktober
      2025-10-24
      • Stockholm (Nacka Strand)
      • stockholmbeer.se/om-massan/
    • Visit Smålandsdagen – Save the date
      2025-11-06
      • Växjö
    • Besöksnäringen på agendan (SKR) – Save the date
      2025-12-03
      • Stockholm
    Visa fler
  • Mest lästa artiklar

    • 2025-07-23 13:31

      Nästan var tredje svensk har testat nakenbad – Momondo listar stränder

      Nakenbad är långt ifrån en udda företeelse i Sverige. En ny undersökning från hotell- och resesöksajten M...

    • 2025-07-23 12:02

      Sverige växer som campingdestination i Europa – stark internationell trend

      Sverige stärker sin position som en populär sommar och campingdestination bland europeiska turister. Enligt en fä...

    • 2025-07-24 21:06

      Vår Gård inviger Bistron & Köket – svensk‑fransk bistrokultur

      Vår Gård i Saltsjöbaden fortsätter att utveckla sitt gastronomiska utbud med öppnandet av Bistro...

    • 2025-07-24 17:19

      Svenska Musikmuseet i Västervik kan bli verklighet redan 2027

      Januari 2025 startades ett finansieringsprojekt – Svenska Musikmuseet i Västervik. Ett halvår in i projekte...

  • Gästbloggare

    • Marcus_Eldh

      Marcus Eldh

      Bloggar om naturturism och turismutveckling

      Jag har funderat mycket på vad det är som gör att vissa paket blir succé och andra blir liggande på en undangömd del av hemsidan....

    • Marcus Ståhl augusti 2021

      Marcus Ståhl

      Bloggar om marknadsföring, digitalisering och kommunikation

      Så stärker du din synlighet i digitala kanaler som småskalig dryckesproducent – med gårdsförsäljningen som språngbräda ...

    • Andrea Hartmann Jovell bloggar om svensk besöksnäring

      Andrea Hartmann Jovell

      Bloggar om utmaningar och framgångsfaktorer för svensk besöksnäring

      Besöksnäringen lyfts ofta fram som tillväxtmotor. Många är de kommuner och regioner som stångas med att formulera tillväxtstrategier för jus...

    • Bianca Brandon-Cox

      Bianca Brandon-Cox

      Bloggar om måltidsturism, trender och hållbara måltidskoncept

      Trenderna 2025 visar på en stark efterfrågan på autenticitet, hållbarhet och innovation. Genom att satsa på hyperlokala smaker, förstklassig...


  • Annonsera
  • Tipsa oss om nyheter

Kontakt

    • Telefon:
    • 070-9779252
    • E-post:
    • [email protected]
  • Nyhetsbrev
  • Annonsera hos oss
  • Facebook
  • Twitter
  • Copyright 2025 Turismnytt i Sverige AB
×

Jag vill ta del av nyhetsbrevet