-
Besöksnäringen flitigt representerad på Fastighetsmässan
Under Fastighetsmässan den 2-3 september 2015 på Svenska Mässan i Göteborg kommer profiler från besöksnäring att tala på olika seminarier.
Här är seminarierna du inte får missa:
- Peder Wahlgren från Wallenstam skall berätta om Avenyns utveckling.
- Datainspektionens medarbetare Sara Smeds och Malin Ricknäs skall tala om hur man kan arbeta med kameraövervakning, hur man ansöker om tillstånd och hur man skyddar kundens integritet. Den 2 september.
- Thomas Fransson, Säkerhetschef vid Göteborgs Hamn AB, skall tala om säkerheten kring hamnen. Den 2 september.
- En aktuell fråga inom evenemang är hur man skall garantera arenasäkerheten. Den frågan kommer Åke Söderberg, Säkerhetschef på GotEvent, att ta upp den 2 september.
- Maria Fors, VD för Västerås Citysamverkan, Stefan Liljestrand, grundare till Bumbeelabs och Daniel Akenine, teknik- och säkerhetschef på Microsoft Sverige skall tala om digitalisering i staden. Vad finns det för risker, möjligheter och trender när man kartlägger människors rörelser på stan? Den 2 september.
- Säkerhetschefen på Swedavia, Patrik Pierd, skall tala om flygplatsers utmaningar när det gäller säkerhet. Hur kombinerar man resenärernas förväntningar på gott värdskap, bemötande, hög service och snabba processer samtidigt som man skall möta myndigheternas krav. Den 2 september.
- Camilla Nyman, VD Göteborg & Co, Jonas Ransgård, kommunalråd för Moderaterna i Göteborg och Daniel Stenbäck, VD Gothia Towers tar upp frågan om vad varumärket betyder för Göteborg. Vilka tjänar på ett varumärke? Den 3 september.
- Björn Bergman, VD Svenska Stadskärnor, kommer att tipsa om hur man utvecklar städer den 3 september.
- Helena Alcenius, VD BoråsBorås, Rudolf Antoni vice VD Fastighetsägarna och Fredrik Lindegren, kulturchef Umeå kommun kommer att tala om kulturens roll för stadens tillväxt.
Källa: Svenska Mässan i Göteborg
- Text: Maria Lindqvist
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 12 -25
Veckans nyheter om svensk besöksnäring, denna vecka mest under Destination, Boende och Insatser/Utmärkelser/Initiativ
-
Destination Östersund nominerade till pris för Bästa Värdskap 2024
Destination Östersund är nominerade till Visitas pris för Bästa Värdskap 2024. Totalt är det tolv som tävlar om utmärkelsen.
-
Allt för Sjön 2025 – en inspirerande mässa med sikte på framtiden
Den 88:e upplagen av båtmässan Allt för Sjön har nyligen avslutats. Tusentals besökare samlades för att fira sjölivets glädje.
-
Turismpris får nytt namn – Arctic Sweden Tourism Award öppet för nomineringar
Swedish Lapland Visitors Boards eget turismpris har fått nytt namn. Det heter nu Arctic Sweden Tourism Award, och nomineringen står öppen.
-
Liseberg kommenterar Statens Haverikommissions rapport om branden på Oceana
Statens Haverikommission har avslutat utredningen av branden på Oceana 2024 och har presenterat sin slutrapport. Liseberg kommenterar den.
-
Efter rekordåret – Finnlines utökar upplevelsen ombord
Finnlines fartyg satte nytt passagerarrekord i 2024. Nu lanserar de nya kulinariska upplevelser och ett utökat underhållningsutbud.
-
SkiStar ansluter sig till Nästa generation Sverige
SkiStar är stolta över att delta i det ideella initiativet Nästa generation Sverige genom att erbjuda SAO-jobb till ungdomar.
-
Pandox förvärvar nybyggda Elite Hotel Frost i Kiruna
Pandox AB har tecknat ett avtal om förvärv av nybyggda Elite Hotel Frost i centrala Kiruna. Hotellet beräknas öppna i juni 2025.
-
Ny restaurang på Garveriet – matupplevelser i hjärtat av Floda
Garveriet i Lerum får nytt liv när en ny restaurang öppnar sina dörrar i sommar. Bakom satsningen står ett team med rötter i Floda.
-
Countryside Hotels – Nynäs Havsbad erbjuder Stockholmsupplevelser
Countryside Hotels stärker nu sitt utbud i Stockholmsområdet med Nynäs Havsbad, som blir en del av organisationen.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Taktikon – prispsykologi och hur det påverkar kundbeteenden
Prissättning handlar inte bara om siffror, det handlar om perception, känslor och beteende. Detta blogginlägg frå...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 11 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination och Stöd/Insatser/Utm...
-
SkiStar vinner Business Model Awards – Årets Affärsmodell
SkiStar har tilldelats det prestigefyllda priset Business Model Awards 2025 i kategorin Årets Af...
-
Camilla Freedeke, tillträdande VD för Destination Kalmar AB
Camilla Freedeke, idag chef för socialförvaltningen Kalmar kommun, blir från och med den 1 maj ny VD för Destinat...
-
-
Gästbloggare
-