-
BWH Hotel Group lanserar det nya varumärket Aiden
BWH Hotel Group expanderar i Skandinavien och stärker sitt erbjudande med nya varumärket Aiden – ett nytt modernt hotellkoncept.
Aiden är en ny generation av moderna hotell där medvetna val, smarta digitala lösningar och strategiska placeringar ligger i fokus.
”Målet med Aiden är att skapa en ny spännande grupp av moderna hotell i Skandinavien. Hotellmarknaden är till stor del ganska traditionell och konservativ och här såg vi en lucka som vårt nya hotellkoncept kan fylla. Nu kan vi erbjuda våra resenärer prisvärda hotell med en fräsch, ung tonträff och som känns innovativa och nytänkande. Här möts effektivt boende med lekfulla miljöer och digitala lösningar – det ska kännas smart, bekvämt och medvetet”. Säger Johan Michelson, VD BWH Hotel Group Skandinavien.
Innovation, smarta lösningar och hållbarhet
På Aidens konceptuella hotell står det moderna i centrum med innovation, smarta lösningar och med hållbarhet som en naturligt integrerad del. Som ett spännande inslag kommer hotellen att arbeta med hologram som en central del av upplevelsen. Med hologramtekniken kan man realisera digitala incheckningar med personlig kontakt samtidigt som man effektivt kan maximera de anställdas engagemang för en unik gästupplevelse.
För att minska miljöpåverkan byggs många av hotellen med hjälp av moduler, vilket är ett hållbarare sätt att bygga då mängden avfall reduceras och byggnaden kan återvinnas i större omfattning. Här kommer det material som används från hållbara källor och är i vissa fall återvunnet. I stor utsträckning kommer även hotellens tak att förses med solceller vilket skapar en betydande och hållbar elproduktion.
Kommer att uppföras på strategiska platser
Flertalet av hotellen kommer att uppföras på strategiska platser där större flöden finns, till exempel vid universitet, större företag och evenemangsarenor. Det första hotellet, Aiden by Best Western Herning, öppnas 1 februari i danska staden Herning. Detta blir Danmarks första modulbyggda hotell och kommer att erbjuda 204 rum, gym med bastu, konferensrum och inbjudande sociala ytor att umgås eller arbeta i.
En handfull hotell är planerade med öppning redan under 2023 i samarbete med CIC Hospitality som är en av de ledande hotelloperatörerna i Skandinavien och driver i dagsläget 20 hotell varav ett antal är med i BWH Hotel Group.
Läs mer om BWH Hotel Group på Turismnytt här.
- Text: BWH Hotel Group
- Foto: BWH Hotel Group
-
Nyanlända ungdomar lär sig guida på Vasamuseet
Nu har flera ungdomar som anlände till Sverige under 2023 deltagit i Vasamuseet pedagogiska projekt Unga visar Vasa.
-
Ny gemensam satsning från skidanläggningarna i Funäsfjällen
Skidanläggningarna Tänndalen, Ramundberget och Funäsdalen gör en satsning för att fler ska få upp ögonen för Funäsfjällen.
-
Hertz bidrar till Giving Tuesday – en gåva som räddar liv
Giving Tuesday är en global folkrörelse med engagemang för medmänniskor. Röda Korset och Hertz har samarbetat sedan 2010.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 49 -24
Mest om Destination, Infrastruktur/Mobilitet samt Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Kungliga Djurgården åter prisad internationellt för hållbarhetsarbete
För andra gången tilldelas Kungliga Djurgården Green Destinations Platinum Award. En utmärkelse som belönar öns hållbarhetsarbete.
-
Hållbar natur- och hästturism på Öland – rekrytering till projekt
Öland representerar Sverige i utvecklingsprojektet South Baltic Horse Tourism. Därmed söker Öland & Co nu en erfaren projektledare.
-
Halländska Tiraholms Fisk vinner Stora Turismpriset 2024
Tiraholms Fisk är vinnare av Stora turismpriset 2024. Det halländska företaget hyllas för sin innovativa verksamhet med fisken i centrum.
-
Nu sätter Sala kronan på verket och avrundar sitt jubileumsår
Luciamorgon från Sala kommer bli magiskt. Tillsammans med kör och sångare kommer Lucian Lova Fredling att sprida värme i TV-rutan.
-
Anna Näppä är Årets ciceron 2024 – Forskar om hur arbetsgivare blir mer attraktiva
Stipendiet på 100 000 kronor, har tilldelats Anna Näppä vid Luleå tekniska universitet för doktorsavhandlingen "Building employer brands: The employee perspective"
-
Den 1 december öppnade Vinterköping med julmarknad
Den första advent startade Vinterköping, Norrköpings nya satsning som samlar och utvecklar vintertraditioner med nya inslag.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Mötes- och evenemangsambassadörer i Jönköping hyllas för sina insatser
Den 20 november 2024 bjöd Destination Jönköping in lokala mötes- och evenemangsambassadörer till...
-
Stockholm får EM i basket för damer 2027 – historisk satsning
Svenska Basketbollförbundet (SBBF) och Stockholms stad kan med glädje meddela a...
-
Krönika: Sverige får den tillgänglighet (med flyg) som vi förtjänar
I torsdags hade jag nöjet att vara med på ett lunchseminarium, eller kanske snarare hearing, hos Stockholms Hande...
-
Den 1 december öppnade Vinterköping med julmarknad
Norrköping välkomnade till en magisk vinterupplevelse den 1 december 2024. Evenemanget Vinterköping går till den ...
-
-
Gästbloggare
-