-
BWH Hotels varumärke Aiden tar greppet om Skandinavien med sju nya hotell
BWH Hotels satsar stort på varumärket Aiden och tar nu plats även på den svenska och norska hotellkartan. Sju nya hotell lanseras redan i höst vilket gör Aiden till ett av Skandinaviens snabbast växande hotellvarumärken.
I februari gick startskottet för Aiden i danska Herning. Nu fortsätter den skandinaviska expansionen med full fart även på övriga marknader. På BWH Hotels har man aldrig tidigare sett ett så stort intresse från såväl fastighetsägare som aktörer i hotellbranschen. Man ser fram emot att tillsammans med hotelloperatören CIC Hospitality ta ytterligare mark.
Ett enormt intresse för Aiden i Skandinavien
”Det finns ett enormt intresse för Aiden i Skandinavien vilket vi är otroligt glada över. Vi lanserade Aiden för att kunna erbjuda medvetna resenärer ett modernt boende. Att vi nu kan möta efterfrågan gör att vi känner oss ännu mer laddade till att satsa stort. Tillsammans med CIC kommer vi att fortsatt expandera varumärket på alla våra marknader. Vi ser fram emot att kunna presentera flera nya hotell för våra resenärer”. Säger Johan Michelson, VD för BWH Hotels Skandinavien.
I Norge kommer två nya Aiden-hotell att lanseras inom kort – ett i Trondheim samt ett i Evernes.
Fem nya Aiden-hotell lanseras under hösten
På den svenska marknaden kommer fem nya Aiden-hotell att lanseras under hösten. Först ut är Aiden by Best Western Stockholm Solna, tidigare Hotel by Maude. Övriga fyra hotell är tidigare Connect Hotels, vilka numera ägs av CIC Hospitality, belägna i Skavsta, Arlanda, Kista samt i Stockholm City. CIC övertar även Maudes Hotel Solna Business Park, vilket blir Best Western, samt Connect Stockholm som kommer att ligga under Best Westerns varumärke Sure Hotel.
”Under årens lopp har vi blivit kontaktade av ett flertal operatörer om att få driva våra hotell. Dock har vi hela tiden varit ointresserade. CIC känns däremot helt rätt och en positiv och naturlig utveckling för våra fem hotell när de tillknyts Aiden och Best Western. Dessutom kommer personalen tillhöra en större organisation med nya utvecklingsmöjligheter. Vi kommer ha fortsatt samarbete då CIC blir hyresgäster i Connect Hotellfastigheter AB”. Säger Connect Hotels grundare Finn Andresen och Thomas Söderlund”.
CIC Hospitality ger sig in på den svenska marknaden
I och med expansionen ger sig nu hotelloperatören CIC Hospitality in på den svenska marknaden – något som man ser som ett viktigt steg för utvecklingen av Aiden i Skandinavien.
”Att vi nu kliver in på den svenska marknaden är otroligt spännande. Det är en enorm satsning vi gör och ser att det här bara är början då vi märker ett behov av det som Aiden erbjuder och som står starkt i konkurrensen på marknaden ”. Säger Matthias Tanski, CEO för CIC Hospitality.
Utöver de sju nya hotellen som lanseras i höst öppnas även under 2024 Aiden by Best Western Osporten i Norge samt Aiden by Best Western Lolland och Aiden by Best Western Odense i Danmark.
Det moderna står i centrum
På Aidens konceptuella och prisvänliga hotell står det moderna i centrum med innovation, smarta digitala lösningar och med hållbarhet som en naturligt integrerad del. Som ett spännande inslag arbetar hotellen bland annat med hologram som en central del av upplevelsen för till exempel digitala incheckningar.
I samarbete med CIC Hospitality planerar BWH Hotels att öppna ett 30-tal Aidenhotell under de kommande åren för att kunna erbjuda medvetna resenärer ett modernt boende.
Läs mer om BWH Hotels på Turismnytt här
- Text: BWH Hotels
- Foto: BWH Hotels
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling på gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året när det kommer till gästnätter. Prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen i Stockholm.
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommaren planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en undersökning från Länsförsäkringar.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Mest under Destination, Evenemang och Mat & Dryck samt Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Gästnätter: Värmland ökar tredje mest i landet
För tredje månaden i rad ökar Värmland gällande gästnätter. Under februari steg de med åtta procent jämfört med februari 2023.
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC-konferensen passade Turismnytt på att prata lite med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på Tekniska museet.
-
I helgen öppnar Gröna Lund – och välkomnar Pelle Svanslös
Årets säkraste vårtecken är här! Den 27 april slår Gröna Lund upp portarna för säsongen, där en rad nyheter väntar besökarna.
-
Utbilda dig inom besöksnäringen på TUC Yrkeshögskola
TUC Yrkeshögskola arbetar för att förse besöksnäringen med kompetens. Intresserade kan bl.a läsa Hotel & Restaurant Manager.
-
Svenska Möten ger ut e-bok för att inspirera om hållbarhet
Svenska Möten vill tillsammans med sina hållbara mötesplatser leda branschen. Därför ger de nu ut e-boken "Vi vill leva Globala målen".
-
Visit Trelleborg är nominerad för Bästa värdskap 2023
Visit Trelleborg och nio andra turistinformationer tävlar om utmärkelsen bästa värdskap 2023 från Visitas nationella råd för besöksservice.
-
Hotel Fratelli har äntligen öppnat i Karlstad
Ett färgstarkt nöjeshus som för tankarna till sydligare breddgrader. Efter flera års renovering står Karlstads Hotel Fratelli färdigt.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 16 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ut...
-
Visit Skåne tar ledarroll i internationellt initiativ för framtidens turism
Visit Skåne går in som ledande part i ett treårigt projekt med länderna kring Östersjön för att ...
-
Arbetskamraterna lanserar plattform – vill hjälpa funktionsnedsatta att komma ut i arbetslivet
Arbetskamraterna är en ideell förening som förmedlar kontakt mellan företag och personer med en ...
-
Västerbotten tar nästa steg i resan mot en mer hållbar destination
Region Västerbotten Turism har i samarbete med de lokala destinationsorganisationerna Visit Umeå...
-
-
Gästbloggare
-