-
BWH Hotels varumärke Aiden tar greppet om Skandinavien med sju nya hotell
BWH Hotels satsar stort på varumärket Aiden och tar nu plats även på den svenska och norska hotellkartan. Sju nya hotell lanseras redan i höst vilket gör Aiden till ett av Skandinaviens snabbast växande hotellvarumärken.
I februari gick startskottet för Aiden i danska Herning. Nu fortsätter den skandinaviska expansionen med full fart även på övriga marknader. På BWH Hotels har man aldrig tidigare sett ett så stort intresse från såväl fastighetsägare som aktörer i hotellbranschen. Man ser fram emot att tillsammans med hotelloperatören CIC Hospitality ta ytterligare mark.
Ett enormt intresse för Aiden i Skandinavien
”Det finns ett enormt intresse för Aiden i Skandinavien vilket vi är otroligt glada över. Vi lanserade Aiden för att kunna erbjuda medvetna resenärer ett modernt boende. Att vi nu kan möta efterfrågan gör att vi känner oss ännu mer laddade till att satsa stort. Tillsammans med CIC kommer vi att fortsatt expandera varumärket på alla våra marknader. Vi ser fram emot att kunna presentera flera nya hotell för våra resenärer”. Säger Johan Michelson, VD för BWH Hotels Skandinavien.
I Norge kommer två nya Aiden-hotell att lanseras inom kort – ett i Trondheim samt ett i Evernes.
Fem nya Aiden-hotell lanseras under hösten
På den svenska marknaden kommer fem nya Aiden-hotell att lanseras under hösten. Först ut är Aiden by Best Western Stockholm Solna, tidigare Hotel by Maude. Övriga fyra hotell är tidigare Connect Hotels, vilka numera ägs av CIC Hospitality, belägna i Skavsta, Arlanda, Kista samt i Stockholm City. CIC övertar även Maudes Hotel Solna Business Park, vilket blir Best Western, samt Connect Stockholm som kommer att ligga under Best Westerns varumärke Sure Hotel.
”Under årens lopp har vi blivit kontaktade av ett flertal operatörer om att få driva våra hotell. Dock har vi hela tiden varit ointresserade. CIC känns däremot helt rätt och en positiv och naturlig utveckling för våra fem hotell när de tillknyts Aiden och Best Western. Dessutom kommer personalen tillhöra en större organisation med nya utvecklingsmöjligheter. Vi kommer ha fortsatt samarbete då CIC blir hyresgäster i Connect Hotellfastigheter AB”. Säger Connect Hotels grundare Finn Andresen och Thomas Söderlund”.
CIC Hospitality ger sig in på den svenska marknaden
I och med expansionen ger sig nu hotelloperatören CIC Hospitality in på den svenska marknaden – något som man ser som ett viktigt steg för utvecklingen av Aiden i Skandinavien.
”Att vi nu kliver in på den svenska marknaden är otroligt spännande. Det är en enorm satsning vi gör och ser att det här bara är början då vi märker ett behov av det som Aiden erbjuder och som står starkt i konkurrensen på marknaden ”. Säger Matthias Tanski, CEO för CIC Hospitality.
Utöver de sju nya hotellen som lanseras i höst öppnas även under 2024 Aiden by Best Western Osporten i Norge samt Aiden by Best Western Lolland och Aiden by Best Western Odense i Danmark.
Det moderna står i centrum
På Aidens konceptuella och prisvänliga hotell står det moderna i centrum med innovation, smarta digitala lösningar och med hållbarhet som en naturligt integrerad del. Som ett spännande inslag arbetar hotellen bland annat med hologram som en central del av upplevelsen för till exempel digitala incheckningar.
I samarbete med CIC Hospitality planerar BWH Hotels att öppna ett 30-tal Aidenhotell under de kommande åren för att kunna erbjuda medvetna resenärer ett modernt boende.
Läs mer om BWH Hotels på Turismnytt här
- Text: BWH Hotels
- Foto: BWH Hotels
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 38 2023
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan lite mindre omfattande än vanligt. Mest är det under Destination och Naturturism. Destination SPRIT-undersökningen visar hur beroen...
-
Jacy’z utmanar Göteborgs nöjesscen: Premiär för egen dinner show
Jacy'z Hotel & Resort i Göteborg producerar i höst en helt egen dinner show med internationella ambitioner - ”Symphony of Illusion”.
-
Naturturismföretagen – långsiktiga effekter av svinpest redan en verklighet
Naturturismföretagen larmar om att svinpesten redan skapar långsiktiga effekter för naturturismföretag och besöksnäringen.
-
SPRIT-undersökningen visar hur beroende en destination är av turism
SPRIT-undersökningen av Jämtland Härjedalen analyserar företagens utveckling inom en destination och deras koppling till besöksnäringen.
-
Så kan du kommunicera hållbarhet – Konkreta tips för turismföretagare
Genom att kommunicera hållbarhet på ett smart sätt kan du locka fler gäster att välja din verksamhet - gäster som gärna spenderar lite extra för att de vill bidra till en god sak. Marcus Eldh tipsar
-
STF – Kebnekaiseprotokollet signerat på klimattoppmöte
Den 12 september signerades Kebnekaiseprotokollet av åtta stora friluftsorganisationer under STF:s Klimattoppmöte Kebnekaise.
-
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 drar igång
Placebrander of the Year premierar insatser inom platsutveckling och platsmarknadsföring. Nu kan du tävla med ditt bidrag.
-
Regeringens budgetförslag för 2024 och kommentarer
Regeringen har presenterat sitt budgetförslag för 2024. Visit Sweden, Visita och Svensk Turism kommenterar på besöksnäringsaspekten.
-
Biluthyrningsföretaget Hertz når rekordomsättning sommaren 2023
Sommaren har varit framgångsrik för Hertz. De noterar en omsättning på 430 miljoner kronor. En ökning med 18% i jämförelse med 2019.
-
Förstudie: Kulturturism är en stor potential för Sverige
Visit Sweden har tillsammans med Tillväxtverket genomfört en förstudie kring utvecklingspotentialen för kulturturism i Sverige.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
En ny besöksnäringsstrategi ska vägleda Värmland
Efter över ett års arbete är Visit Värmland stolta över att presentera Värmlands besöksnäringsstrategi 2023-2030....
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 37 2023
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Mest är det under Konstateranden, Beslut och rapporter samt...
-
Järvsö Sustainable Tourism Summit 2023 – En rapport i två delar – Del 2
Del 2 – Vi fortsätter där vi slutade, förmiddagen på konferensens andra dag på Stenegård Nordiskt samarbete...
-
Upplev Norrköping söker en visionär och resultatinriktad VD
Upplev Norrköping söker en VD som ska ta kommunen och dess upplevelser till nästa nivå. Här har du möjlighet att ...
-
-
Gästbloggare
-