-
Clarion Hotel tog hem fyra priser på Magnet Awards
Magnet Awards, SM i Employer Branding, hölls torsdagen den 29 oktober på Hotell At Six i Stockholm. Clarion Hotel tog hem priset i tre kategorier samt den ärofyllda kategorin Grand Prix för utmärkande insatser inom området.
Syftet är att sprida kunskap
”Med en vision om att öka livskvalitet för såväl gäster som medarbetare jobbar vi aktivt med Employer Branding. Vi letar ständigt efter konkreta bevis från den dagliga verksamheten för att förstärka vår företagskultur. Våra vinnande bidrag – Talangjakten, #WeAreClarion samt Craziness at Clarion – är några av många exempel på detta.” Säger Frida Pålsson Werntoft, Director of Passion Clarion Hotel Sverige och Danmark.
Magnet Awards är en tävling där de bästa kommunikationslösningarna från Sveriges arbetsgivare lyfts fram. Syftet med tävlingen är att sprida kunskap om Employer Branding och motivera varför vissa arbetsgivare gjort det lite bättre och smartare än andra. Tävlingen arrangeras av det globala Employer Branding-företaget Universum.
Ett imponerande arbete
Clarion Hotel gick hem med sammanlagt fyra priser från Magnet Awards. Bidragen Talangjakten, #WEARECLARION och Craziness at Clarion vann. Men Clarion Hotel tilldelades också det prestigefulla priset Grand Prix. Juryns motivering för priset lyder:
“I en värld där kraven på HR är att bli en integrerad del av verksamheten och måste visa ROI för sina insatser. I en värld där Brand och Employer Brand blir allt mer symbiosa. I en värld där nöjda kunder och nöjda medarbetare är produkten av varandra och leder till både starka upplevelser och lönsamhet. I den värld vi lever i idag. Dessa kopplingar har årets vinnare av Grand Prix sen länge sett och satt högt på ledningens agenda. Med tydlig strategi och deras mästerliga genomförande är deras omslutande Employer Branding-arbete både imponerande, men även enormt genuint. På en hårt konkurrensutsatt marknad, och med sin karismatiska härförare, har man kompromisslöst skapat sin egen kultur och med det ett internt engagemang som verkligen sticker ut och gör skillnad.”
Bland andra vinnare fanns Försvarsmaktens kampanj “We don’t always march straight” samt ICA:s mediehantering av Caroline Farberger.
- Text: Clarion Hotel
- Foto: Clarion Hotel
-
Krönika: Hur gör vi turismen till något större?
I en krönika ställer Anna-Paula Jonsson den närmast filosofiska frågan.
-
Debattartikel – Rädda Bohusläns stränder från Europas skräp
En debattartikel från Bohusläns kustkommuner och Västkuststiftelsen om att det statliga anslaget för strandstädning har minskat drastiskt.
-
Fotbollsfest i Göteborg – EM-matcher visas på storbild i sommar
När fotbolls-EM för damer avgörs i Schweiz i juli kan göteborgare följa det på storbild gratis på Ullevi Plaza och i Hammarkullen.
-
Svenska regionala flygplatser – Gärna utredningar men nu behövs beslut
Arlandautredningen är klar. Samtidigt görs ytterligare utredningar. Vad flygplatserna behöver är beslut enligt Svenska regionala flygplatser.
-
Nu ska Lidköping och Linköping stoppa förväxlingen av städerna
Många blandar ihop Lidköping och Linköping. Tillsammans lanserar destinationsbolagen en kampanj för att reda ut förväxlingen mellan städerna.
-
Branäsgruppen vinner Värmlands Turismpris 2025
Visit Värmland är stolta över att utse Branäsgruppen som årets vinnare av Värmlands Turismpris 2025.
-
Nu blir det enklare att boka upplevelser i Halmstad
Vill du boka en cykeltur i vildmarken eller biljetter till Hearts Festival? Nu kan du göra detta direkt via Destination Halmstad.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 23 -25
Mest om Destination, Evenemang och Transport/Infrastruktur/Mobilitet
-
Arkösunds Hotell – en året-runt mötesplats i skärgården
Arkösunds Hotell, ett anrikt besöksmål i Norrköping, har återtagit sin plats som skärgårdens självklara mötesplats.
-
Världens första Svanenmärkta evenemang är i Stockholm
Nordiska Ministerrådets nordiska turismkonferens om framtidens turism är det första Svanenmärkta evenemang i världen.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Marcus Ståhl: Nu har du chans att maxa intäkterna så du kan chilla i höst
Många är ni besöksnäringsföretagare som nu går in i högsäsong, många jobbar snart dygnet runt och får upp näsan ö...
-
Hemlängtan gjorde att Jennifer startade Mid Scandinavia Tours
I JHT:s export-projekt Välkommen åter har bolaget följt unga nyföretagaren Jennifer Kristensson. De har tagit del...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 23 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Evenemang och Transp...
-
Världens första Svanenmärkta evenemang är i Stockholm
I dag skrivs nordisk miljömärkningshistoria på Kulturhuset i Stockholm. Nordiska Ministerrådets nordiska turismko...
-
-
Gästbloggare
-