-
En riktigt strålande rekordsommar för Gekås Ullared
Semester på hemmaplan och strålande shoppingväder gav rekordresultat för Gekås Ullared. Under juli månad shoppade Ullaredsbesökarna för nästan 800 miljoner i varuhuset och dess fyra restauranger.
Den största försäljningsmånaden i Gekås Ullareds historia
När solen lyser med sin frånvaro vallfärdar shoppingsugna turister till Ullared. Under juli månad välkomnade varuhuset 628 500 besökare som tillsammans handlade för 780,7 miljoner kronor. Det är den största försäljningsmånaden någonsin i Gekås Ullareds historia. Besöksökningen mot föregående år är 19% och försäljningsökningen är 17%.
”Juli blev verkligen en fantastisk månad för oss.” Säger Gekås Ullareds VD, Patrik Levin. ”Det har varit otroligt mycket besökare i varuhuset! Jag ser det som ett riktigt fint kvitto på att vi erbjuder en shoppingupplevelse som inte går att hitta någon annanstans.”
Även försommaren var väldigt bra för Gekås Ullared som under juni månad ökade försäljningen med nästan 10% mot samma period förra året.
”Vi märker att många väljer att ”hemestra” inom Sverige och att vårt koncept med låga priser på shopping, boende och mat är extra attraktivt när semesterkassan ska räcka till mycket.” Säger Patrik.
Varuhusets största restaurang hade nypremiär – rekordnoteringar
Även Gekås Ullareds restauranger och boende går som tåget när sommarturisterna intar Ullared. Gekås camping, stugby, hotell och motell har varit nära på fullbelagda under hela juli månad. Matförsäljningen ökade med 36% mot föregående år och företagets nio restauranger gör en mycket stark sommar. Nyligen hade varuhusets största restaurang nypremiär och nådde snabbt rekordnoteringar.
”Vi har byggt ett helt nytt kök med kapacitet att servera 7000 rätter per dag. Redan veckan efter premiären slog vi nytt rekord och serverade över 5000 rätter under en dag.” Säger Patrik.
Ser alltid till att fira framgångarna tillsammans med alla
Inför sommarens högsäsong har Gekås Ullared rekryterat drygt 800 nya medarbetare för att kunna leverera bästa service i alla verksamheter. Sommarens rekord kommer att firas med både tårtbjudning och jubileumsfest för personalen.
”Att vi kan slå rekord är tack vare alla duktiga medarbetare som växlar upp och gör ett riktigt bra jobb.” Avslutar Patrik Levin. ”Därför ser vi alltid till att fira framgångarna tillsammans!”
Läs mer om Gekås Ullared på Turismnytt här.
- Text: Gekås Ullared
- Foto: Gekås Ullared
-
Ny Hotellpodd för dom som bor, arbetar på eller bara älskar hotell
I en ny Hotellpodd diskuterar Hans Kanold och Jonatan Kruse tillsammans med gäster hotellindustrins olika sidor och aspekter.
-
HRF – Camping får ett intressenätverk i Riksdagen
Riksdagen får ett nytt intressenätverk. Det är campingnäringen anfört av Husvagns- och Husbilsbranschens Riksförbund som bildat det.
-
Strawberry öppnar nytt hotell vid besöksmålet Liseberg
Med Balder, vattenvärlden Oceana och Ullevi som närmaste grannar öppnar Strawberry 2026 sitt femtonde hotell i Göteborg.
-
Placebranders Day arrangeras i Jönköping 2024
Den 5 september 2024 möts de som jobbar med platsutveckling i Jönköping. Placebranders Day samlar besökare från hela Sverige.
-
Träffa din nya outtröttliga och kreativa kollega – ChatGPT
Turismnytts nya bloggare Bianca lär dig hur du kan använda AI-verktyget ChatGPT till alltifrån enkel textproduktion till att skapa nya attraktiva paketupplevelser och mycket mer.
-
Taktikon – framtiden för lojalitet i hotellbranschen är personlig
Här utforskar Taktikon framtidens syn på lojalitet i hotellbranschen. Samt hur teknologi kan vara nyckeln till att skapa och behålla gäster.
-
Västerbottens besöksnäring – föregångare i hållbar omställning
Sedan flera år tillbaka finns det ett samlat initiativ för hållbar turism och besöksnäring i Västerbotten - metoden Västerbotten Experience.
-
Marcus Ståhl – så kommunicerar ni ert hållbarhetsarbete
Grundaren av Fjällbyrån går igenom hur företag kan förbättra kommunikationen angående sitt hållbarhetsarbete.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 48 -23
Mest om Destination, Evenemang, Museer, Hållbarhet samt Utmärkelser och initiativ
-
Accessibility Business lanserar databas med tillgänglighetsinformation
Databasen från Accessibility Business täcker turistattraktionerna i de nordiska huvudstäderna. Med länkar till tillgänglighetsinformation.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Helsingborg delar andraplatsen när Dublin vinner European Capital of Smart Tourism 2024
Helsingborg var en av sex städer i final i Bryssel. Utmärkelsen ges till den stad som visar på e...
-
Upplev sagolika och vintriga julmarknader runt om i Sverige
Att gå på julmarknader och handla när snöflingorna virvlar och musiken sprider god stämning hör vintern till. I d...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 48 -23
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan med mest under Destination, Evenemang, Musee...
-
Träffa din nya outtröttliga och kreativa kollega – ChatGPT
Är du en dynamisk besöksnäringsföretagare som kämpar med att få tiden att räcka till? Då är ChatGPT en riktig gam...
-
-
Gästbloggare
-