-
Hon ska stärka attraktionskraften
Motala, sjöstaden, satsar nu på utveckla handeln i ett led att bli mer attraktivt för både invånare och besökare. Därför anställer man en expert på utvecklingsarbete.
Det är Åsa Williams som anställts som affärsutvecklare med fokus på att stärka Motala som handelsplats genom intensifierat etableringsarbete och att tillsammans med befintlig handel och fastighetsägare stärka Motalas konkurrenskraft.
Åsa har en lång karriär bakom sig inom handelsbranschen, senaste i olika roller inom butikskedjan KICKS där Åsa bland annat etablerat och drivit flera butiker på Pub Stockholm, Linköping och Norrköping.Åsa ser fram emot att komma igång:
”- Jag ser en stor potential i Motalas handelsutveckling och tycker att det ska bli otroligt spännande att börja jobba med den. Rätt satsat ger handeln inte enbart många nya arbetstillfällen utan stärker också Motalas attraktivitet som regionens tredje befolkningscentrum”.Hon påbörjar sin anställning den 9 maj.
Tillväxt Motalas vd Joakim Ljungqvist är mer än nöjd:
”- Jag har stor respekt för både Fredriks och Åsas tidigare erfarenheter som givetvis kommer stärka bolagets samlade kompetens, men det är främst deras personliga egenskaper och stora hjärta för Motala som gjorde att jag fastnade för dom”.Källa: Tillväxt Motala
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Tillväxt Motala
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Mest under Destination, Konstateranden, beslut och rapporter samt Utmärkelser och initiativ
-
Nominerade till Grand Travel Award Ekoturismpriset 2026
Grand Travel Award Ekoturismpriset delas ut årligen till ett svenskt företag. Naturturismföretagen presenterar de tre nominerade.
-
Louise Bjurenvall ny Kommersiell chef på Resize Design
Resize Design som är specialiserade på unika inredningslösningar för hotell-/hospitalitysektorn har anställt Louise Bjurenvall
-
Debattartikel: Vi är eniga – här är satsningarna som stärker hela Sverige
En stor grupp politiker och representanter för näringslivet i Värmland kräver stärkt infrastruktur till, från och genom Värmland i en debattartikel
-
Stena Line köper Wasaline – säkerställer trafiken mellan Vasa och Umeå
Stena Line flyttar fram sina positioner i Östersjön genom att förvärva Wasaline och ta över driften av färjelinjen mellan Vasa och Umeå.
-
Business Region Gotland – ny samlad struktur för plats-, näringslivs- och destinationsutveckling på Gotland
Ett viktigt beslut för Gotlands framtid
-
1 800 artiklar i 70 länder – Visit Swedens globala marknadsföring erövrar världen (igen)
Världens rese- och turismbransch har verkligen uppmärksammat Visit Swedens marknadsföring av Sverige som besöksland för bättre hälsa och välmående
-
Borgviks Gård vinner Värmlands Turismpris 2026
Visit Värmland har utsett Borgviks Gård till vinnare av Värmlands Turismpris 2026 och Syrén Gastronomi till Årets Uppstickare 2025
-
Svensk Camping visar vägen med QualCamp – kvalitet, hållbarhet och innovation i fokus
En kvalitetsstämpel och ett gemensamt språk mot marknaden som visar att camping är en professionell bransch att räkna med
-
Jonas Siljhammar slutar som VD för Visita i sommar
Slutar efter åtta år men sitter kvar på posten fram till sommaren 2026
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 44 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Transport, In...
-
Säfsen satsar och investerar 80 miljoner i framtidens destination
Säfsen Resort i Fredriksberg i södra Dalarna genomför just nu sin största satsning någonsin. Tot...
-
+Katrineholm tar över det regionala uppdraget med Visit Sörmland
Nu står det klart att det blir näringslivs- och destinationsbolaget +Katrineholm som tar över ar...
-
Sveriges Bussföretag larmar om risk för akut bussförarbrist
Bussförarbristen riskerar att förvärras mer än tidigare befarat. Var tredje förare är idag över 60 år, samtidigt ...
-
-
Gästbloggare
-