-
Maria Skarve ny Marknads- och Kommunikationschef på Svenska Möten
Svenska Möten står tillsammans med hela mötesbranschen inför en omfattande strukturomvandling. Med anpassning och digitalisering utifrån marknadens nya krav. Svenska Möten vill också möta kundernas behov av en mer långsiktig strategisk mötespartner. Som ett led i detta har Maria Skarve anställts som ny Marknads- och kommunikationschef.
Ett bra komplement till övriga i ledningsgruppen
Maria har en lång och bred erfarenhet av varumärke, kommunikation och besöksnäringen, både nationellt och internationellt.
Hon kommer närmast från rollen som Marknads- och kommunikationsansvarig på Bosön, Riksidrottsförbundets utvecklingscentrum där hon de senaste åren drivit ett utvecklings- och förändringsarbete vad det gäller varumärke och kommunikation. Hon har även haft seniora kommunikationsroller på bland annat Visit Sweden och Svenska Turistföreningen samt styrelseuppdrag för Countryside Hotels.
“Maria blir med sin erfarenhet och profil ett bra komplement till övriga i ledningsgruppen i det förändringsarbete vi står inför.” Säger Michael Schüller, VD för Svenska Möten.
Möta kunders behov av en långsiktig strategisk mötespartner
Svenska Möten har i takt med pandemin sett förändrade mötesbeteenden hos svenska företag. Allt fler väljer att utveckla sina mötespolicys och upphandla långsiktiga mötespartners. I syfte att dra ner på administrationskostnader och få en bättre överblick över mötes- och konferensbokningar för de anställda.
Behovet av rådgivning skiljer också beroende på typ av möte och dess omfattning. Större och komplexa konferenser behöver ofta mer hjälp av Svenska Möten. Medan dagkonferenser som exempel med fördel kan bokas snabbt och smidigt online.
“Det blir ett viktigt, spännande och kul uppdrag att tillsammans med övriga i teamet på Svenska Möten driva utvecklingsarbetet och tillsammans skapa både medlemsnytta åt våra ägare samt möta våra kunders behov av en långsiktig strategisk mötespartner.” Säger Maria Skarve.
Maria Skarve började på Svenska Möten den 2 maj.
- Text: Svenska Möten
- Foto: Svenska Möten
-
Visit Trelleborg är nominerad för Bästa värdskap 2023
Visit Trelleborg och nio andra turistinformationer tävlar om utmärkelsen bästa värdskap 2023 från Visitas nationella råd för besöksservice.
-
Hotel Fratelli har äntligen öppnat i Karlstad
Ett färgstarkt nöjeshus som för tankarna till sydligare breddgrader. Efter flera års renovering står Karlstads Hotel Fratelli färdigt.
-
Fler besöker Höga Kusten under hela året
Höga Kusten går fortsatt starkt. Det visar den officiella inkvarteringsstatistiken som presenterades i dagarna.
-
Visit Skåne tar ledarroll i internationellt initiativ för framtidens turism
Visit Skåne går in som ledande part i ett projekt med länderna kring Östersjön. ReTour ska leda till utveckling för en mer hållbar turism.
-
Arbetskamraterna lanserar plattform – vill hjälpa funktionsnedsatta att komma ut i arbetslivet
Arbetskamraterna lanserar en digital plattform för att hjälpa personer med funktionsnedsättning att hitta en inkluderande arbetsplats.
-
Copper Skillet – Ruth Weldegiorgis är världens bästa konferenskock
Den 19 april avgjordes Copper Skillet, där Ruth Weldegiorgis representerade Sverige och blev världens bästa konferenskock.
-
Visit Trelleborg – en doft av choklad nalkas Smygehuk
Linus Svensson, ägaren av 2:a Sandbank i Beddingestrand samt Sveriges sydligaste choklad 452732, välkomnas som ny hyresgäst i Smygehuk.
-
Västerbotten tar nästa steg i resan mot en mer hållbar destination
Region Västerbotten Turism har tillsammans med de lokala destinationsbolagen beslutat att gå vidare i en satsning på certifiering med EarthCheck.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 16 -24
Mest om Destination, Evenemang och Utmärkelser samt Museer
-
Höga Kusten söker en person som ska vara ansvarig för deras digitala närvaro
Är du en driven person som vill ta en destinations digitala närvaro en nivå till? Det är precis vad Höga Kusten Destinationsutveckling söker.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Regeringen – ny strategi för företag i kulturella och kreativa branscher
Regeringen lämnade den 9 april över skrivelsen Strategi för företag i kulturella och kreativa branscher till riks...
-
Bästa sommarjobbet: Bli junior museichef på Historiska museet
Vet du inte vad du ska göra på sommarlovet och är mellan 15–17 år? I år söker Historiska museet ...
-
Sveriges besöksnäring och GSTC kongress lockar deltagare globalt
Det internationella intresset och engagemanget för hållbar turism är stort. Det märks på det överväldigande intre...
-
Mikael Jonsson blir ordförande i Svenska Destinationsnätverket
Den 12 april avslutades Svenska Destinationsdagarna i Helsingborg. Under årsmötet för SNDMO valdes Mikael Jonsson...
-
-
Gästbloggare
-