-
Maria Skarve ny Marknads- och Kommunikationschef på Svenska Möten
Svenska Möten står tillsammans med hela mötesbranschen inför en omfattande strukturomvandling. Med anpassning och digitalisering utifrån marknadens nya krav. Svenska Möten vill också möta kundernas behov av en mer långsiktig strategisk mötespartner. Som ett led i detta har Maria Skarve anställts som ny Marknads- och kommunikationschef.
Ett bra komplement till övriga i ledningsgruppen
Maria har en lång och bred erfarenhet av varumärke, kommunikation och besöksnäringen, både nationellt och internationellt.
Hon kommer närmast från rollen som Marknads- och kommunikationsansvarig på Bosön, Riksidrottsförbundets utvecklingscentrum där hon de senaste åren drivit ett utvecklings- och förändringsarbete vad det gäller varumärke och kommunikation. Hon har även haft seniora kommunikationsroller på bland annat Visit Sweden och Svenska Turistföreningen samt styrelseuppdrag för Countryside Hotels.
“Maria blir med sin erfarenhet och profil ett bra komplement till övriga i ledningsgruppen i det förändringsarbete vi står inför.” Säger Michael Schüller, VD för Svenska Möten.
Möta kunders behov av en långsiktig strategisk mötespartner
Svenska Möten har i takt med pandemin sett förändrade mötesbeteenden hos svenska företag. Allt fler väljer att utveckla sina mötespolicys och upphandla långsiktiga mötespartners. I syfte att dra ner på administrationskostnader och få en bättre överblick över mötes- och konferensbokningar för de anställda.
Behovet av rådgivning skiljer också beroende på typ av möte och dess omfattning. Större och komplexa konferenser behöver ofta mer hjälp av Svenska Möten. Medan dagkonferenser som exempel med fördel kan bokas snabbt och smidigt online.
“Det blir ett viktigt, spännande och kul uppdrag att tillsammans med övriga i teamet på Svenska Möten driva utvecklingsarbetet och tillsammans skapa både medlemsnytta åt våra ägare samt möta våra kunders behov av en långsiktig strategisk mötespartner.” Säger Maria Skarve.
Maria Skarve började på Svenska Möten den 2 maj.
- Text: Svenska Möten
- Foto: Svenska Möten
-
Maryhill Estate – ny internationell destination och hotellupplevelse
Den 18 november öppnade Maryhill Estate efter flera års renovering. Det består av två unika delar – Hill House och Sugar Club.
-
Mötes- och evenemangsambassadörer i Jönköping hyllas för sina insatser
Den 20 november uppmärksammade Destination Jönköping lokala ambassadörer som under året gjort insatser för att stärka destinationen.
-
Nio finalister i 2024 års upplaga av Circular Gastronomy Challenge
Efter en mängd inspirerande och hållbara idéer har juryn vaskat fram nio finalister till Circular Gastronomy Challenge 2024.
-
PRAO: En möjlig väg till inkludering och mångfald i högstadieåldern
Hotellbranschen har länge varit en arbetsmotor för unga. Hotellet Haymarket by Scandic i Stockholm erbjuder ett eget PRAO-program.
-
Vildmarkskällan – nyrenoverat spa med infinitypool på Vildmarkshotellet
Inför sitt 60-årsjubileum tar Kolmården nästa steg med lanseringen av Vildmarkskällan – ett spa på Vildmarkshotellet med infinitypool.
-
Idre Fjäll och Idre Sameby i ett unikt samarbete
Idre Fjäll och Idre Sameby inleder ett unikt och långsiktigt samarbete för att stärka destinationen och den samiska kulturen.
-
Vinteranläggningarnas nyheter 2024 – Branäsgruppen
Sveriges fjällanläggningar förbereder sig inför en vinter med nyheter. Här ser ni vad Branäsgruppen planerar för Branäs och Kungsberget.
-
Sveriges Bussföretag – hur påverkas besöksnäringen av miljözoner?
Stockholm kommer att införa miljözon klass 3 från nyår. Dock saknas analys av hur bussturist- och beställningstrafiken påverkas.
-
Historiska smaker och event på The Viking Museum och Restaurang Eld
The Viking Museum restaurang Eld nyöppnade 2023. Det finns möjlighet att boka den och museet erbjuder även guidade turer samt aktiviteter.
-
Mews förvärvar Atomize – fortsätter bana väg för hotell att maximera intäkter
Mews, den ledande SaaS-aktören inom hospitality tech tillkännagav den 21 november förvärvet av Atomize, ett molnbaserat RMS.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Programmet BESÖK utbildar turistentreprenörer i Bohuslän
Denna vecka når vi en milstolpe i det framgångsrika utbildningsprogrammet BESÖK, när tredje kull...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 47 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest i kategorierna Destination, Evenemang s...
-
Idredagen samlade näringsliv och offentlig sektor
Norra Dalarna kommer att växa rejält som destination de närmaste åren och för att kunna göra det möjligt ...
-
Kenneth Gustavsson utses till ny vd för Gotland Alandia Cruises
Kenneth Gustavsson blir ny vd för Gotland Alandia Cruises som driver kryssningsfartyget Birka Gotland. Fa...
-
-
Gästbloggare
-