-
Nordic Choice Hotels samlade in över 200.000 kr till Musikhjälpen 2022
Till Musikhjälpens årliga insamling samlade Nordic Choice Hotels in över 200.000 kronor. Hotellkoncernen hjälpte till att samla in donationer till årets ändamål “För en tryggare barndom på flykt från krig” genom att bland annat auktionera ut en inspirationsföreläsning med Petter Stordalen. Dessutom startades en insamlingsbössa där tio presentkort på 10.000 kr lottades ut.
Musikhjälpen 2022 samlade in totalt 54 517 949 kr
Auktionen med Petter Stordalen ser ut att bli den auktionen som samlat in mest pengar i Musikhjälpen 2022. Den slutade på 153.500 kr. Insamlingsbössan i sin tur samlade in 64.100 kr, vilket genererar totalt 217.600 kr till Radiohjälpen.
Musikhjälpen 2022 samlade in totalt 54 517 949 kr, vilket är den näst högsta summan sedan Musikhjälpen startade 2008.
”Att kunna engagera oss på det här sättet för en så viktig fråga känns riktigt bra. Att barn blir drabbade av vuxna som krigar med varandra är fruktansvärt, obeskrivligt och något som inte borde existera. Nu är vi ett steg närmare att kunna hjälpa många av de barn som är på flykt. Därför vi vill rikta ett stort tack till alla som budat på auktionen och skänkt pengar i vår bössa.” Säger Petter Stordalen, grundare av Nordic Choice Hotels.
Gör endast ett fåtal föreläsningar på förfrågan varje år
Petter är en välkänd och uppskattad föreläsare som berättar om sin resa till att bli hotellmagnat, entreprenör och investerare. I föreläsningen som auktionerades ut kommer han dela med sig av sina bästa tips för att bygga kultur och skapa tillväxt samt inspirerande historier om krishantering och hur man som person och företag kan tackla utmaningar. Han gör endast ett fåtal föreläsningar på förfrågan varje år.
Under Musikhjälpens insamling lottade hotellkoncernen även ut tio presentkort på 10.000 kronor vardera tillsammans med sitt dotterbolag Nordic Hotels & Resorts. Alla privatpersoner som donerade minst 50 kronor till koncernens bössa kunde vara med och tävla.
- Text: Nordic Choice Hotels
- Foto: Nordic Choice Hotels
-
Nöjda besökare och goda effekter av Ishockey-VM i Stockholm
Stockholm får högt betyg som värdstad för Ishockey-VM. En ny rapport visar att den turismekonomiska effekten var 729,9 miljoner kronor.
-
Fem nya reseguider gör det enklare att hitta sitt Järvsö
Nu har det blivit enklare att hitta rätt i Järvsö. Med fem nya reseguider vill destinationen göra det roligare att planera sin vistelse.
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där den första hydrauliska kranen uppfanns i Hudiksvall växer The Crane Hotel fram. Ett hotell med fokus på gemenskap och återhämtning.
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning från YH Akademin har nu fått ett positivt beslut från Myndigheten för yrkeshögskolan.
-
Krönika: OS i Göteborg – Starten för framgångssagan om evenemangsstaden
Stefan Gadd, fram till nyligen presschef på Göteborg & Co, berättar minnen från destinationens resa till det den är idag
-
Turismforskare prisas för metod att mäta det icke mätbara
De har kommit ett steg längre i jakten på att förstå samhällsvärdet av evenemang genom att mäta mjuka värden i kronor och ören
-
Topp 5 populäraste plattformarna för drömboende i Åre
Var bokar vi helst våra Åre-äventyr? Här listar vi de fem mest populära bokningsplattformarna just nu
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 26 -25
Mest om Destination, Boende, Evenemang, Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering samt Konstateranden/Rapporter
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 1
Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan 2025 samlar Turismnytt anteckningarna från de olika seminarierna
-
SkiStar och Kairos Future samlar branschen kring framtidens resande
Under Almedalsveckan samlade SkiStar och Kairos Future branschen i ett rundabordssamtal kring framtidens resande.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 1
Vi gör det enkelt. Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan som aldrig blir klart eller bl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 26 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende, Evenemang, H...
-
Varför BirchStreet Systems inte bara är för jättarna
I dagens hotellbransch är effektivitet inte längre ett mål – det är en konkurrensfördel. Oavsett om du driver en ...
-
Jämtland Härjedalen – värdet av infrastrukturen i naturen
Vandringen i Jämtland Härjedalen är den största reseanledningen inom besöksnäringen och sannolikt den viktigaste ...
-
-
Gästbloggare
-