-
Ny destinationschef, Malmö Turism
Ny destinationschef på Malmö Turism är Ann Nyström.
Ann ser möjligheter för Malmö när det gäller den gröna turismen. Hon vill bygga ännu starkare samarbeten mellan Malmö Stad och stadens besöksnäring.
Ann Nyström har tidigare drivit Ystad Saltsjöbad. Hon har arbetat på Fritidsresor/Sportresor, studerat marknadsekonomi på RMI Bergs och varit Marknads- och Försäljningschef på Tanum Strand i Grebbestad. Ann har också varit projektledare för Vattenfestivalen i Stockholm, varit styrelseledamot och ordförande i Sparbanken Syd och ledamot i ledningsgruppen för KY-utbildningen Tomelilla Turismutbildning. Ann har också varit med och startat samt varit styrelseledamot i Svenska Spahotell. vidare har hon varit med och startat samt varit styrelseledamot i näringslivsorganisationen Resurs Ystad.
”- Jag har med mig ett annat perspektiv och ser kanske på destinationen Malmö med lite andra ögon. Just nu är jag i en fas där jag träffar alla mina nya medarbetare och samarbetspartners. Jag samlar på mig kunskap, inspiration och nya idéer varje dag. Men samtidigt hoppas jag också kunna bevara det där utifrånperspektivet, hur man resonerar som företagare. Malmös framgång som destination bygger på ett nära och professionellt samarbete mellan stad och näringsliv, och det vill jag bidra till att göra ännu starkare”, säger Ann.
Det nya jobbet har även inneburit en flytt till Malmö, tillsammans med maken som är Malmöbo i grunden. Den dagliga cykelturen genom staden har för Ann Nyström varit en viktig inspiration, lika viktig för att skapa en bild av Malmö som rapporter och analyser.
”- Jag är nyligen hitflyttad och känner mig otroligt glad och stolt över att vara Malmöbo! När jag cyklar genom staden upplever jag vilken fantastisk utveckling och tillväxt som skett här de senaste tio åren, inom både arkitektur, infrastruktur och kultur. Det är sådant tempo, det är så spännande. Jag känner faktiskt att jag är lite kär i Malmö”, säger Ann.
Källa: Malmö Turism- Text: Maria Lindqvist
-
Utländska turister spenderar mer i Sverige än exportvärdet för järn och stål
Jämförs Sveriges exportsiffror för 2024 syns det att exportvärdet för Resor överstiger export av exempelvis järn eller malm.
-
Sporterna under SM-veckan 2025 i Norrköping – dag för dag
Nu släpps idrotternas tävlingsdagar och arenor till SM-veckan den 24–29 juni i Norrköping. Alla är välkomna till folkfesten.
-
Visita – Kent vände hotellmarknaden i mars
Antalet sålda hotellrum i Sverige ökade i mars med drygt 3 procent jämfört med samma månad förra året, enligt data från Visita.
-
SkiStar utvecklar ett nytt skidområde i Vemdalen
SkiStar meddelar att utbyggnaden av ett nytt skidområde, Hovde Syd i Vemdalen, har startat. Totalt skapas 11 hektar ny pistyta.
-
Årets höjdpunkt för fjälldestinationer – r360 kundträff på Idre fjäll
r360 Resort Systems AB är leverantör av bokningssystemet r360 för resorts och destinationer i nordiska fjällen
-
Smaka på Västsverige – Lantbruket i Centrum utökar med område
Den 15–16 maj samlas lantbruksbranschen i Lidköping för Lantbruket i Centrum 2025. Årets mässa utökas med ett nytt område.
-
Växjö & Co söker efter en destinationsutvecklare
Växjö brukar kallas för den lilla världsstaden. Nu vill de förbättra platsen för sina besökare. Växjö & Co söker en destinationsutvecklare.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -25
Mest under Destination, Möten och Event, Museer och Utställningar samt Mat & Dryck
-
Visit Sweden – hit vill utländska turister helst resa i Sverige
Visit Swedens målgruppsanalys av potentiella Sverigebesökare visar vilka delar av landet utländska turister helst vill besöka.
-
Hotel Tylösand och SAS i nytt samarbete – lanserar spapaket
Hotel Tylösand går nu samman med SAS för att lansera "Tylösand Takeoff". Ett komplett spapaket med flyg, transfer och övernattning.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Katrineholm söker efter en driven turismansvarig
Katrineholm är den lilla platsen som gör ett stort avtryck. Det ligger drygt en timme från Stockholm, och har ett...
-
Gårdsförsäljning – Stärk synligheten digitalt som dryckesproducent
Så stärker du din synlighet i digitala kanaler som småskalig dryckesproducent – med gårdsförsäljningen so...
-
SkiStar – nytt avtal med easyJet skapar fortsatt internationell tillväxt
Lågprisflygbolaget easyJet stärker sin närvaro i Skandinavien och lanserar två nya direktlinjer från Storbritanni...
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – mars 2025
Hur går det för besöksnäringen i Göteborg? Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild och ...
-
-
Gästbloggare
-