-
Ny Marknadschef, ESS Group AB
Fredrik Toreskog har anställt som Marknadschef i hotell- och restaurangkoncernen ESS Group och även till koncernledningen.
Han kommer närmast från underhållningskoncernen 2E Group där han arbetat som Kommersiell chef och som VD för dotterbolag Showtic.se. Han har också arbetat som Försäljnings- och Marknadschef på Langley Travel.
”- Jag har följt ESS Group sedan starten av Ystad Saltsjöbad och är full av beundran över hur starka upplevelser personalen, respektive hotell, restaurang och koncept hela tiden levererar. Jag är övertygad om att framgångarna för ESS också beror på att man sen starten förstått vad stark reklam och marknadsföring faktiskt kan åstadkomma rent försäljningsmässigt, varför jag också är ödmjukt laddad inför uppgiften. Marknadsföring som område har förändrats otroligt fort de senaste åren där utvecklingen inom Big Data, Programmatic och analys nu äntligen gett oss förutsättningarna för att faktiskt få svaren på vilka effekter olika aktiviteter ger”, säger Fredrik Toreskog.
”- Med min bakgrund från e-handel och nöjes- och underhållningsindustrin hoppas jag också kunna bidra till att ytterligare skapa roliga och engagerande besök på ESS olika destinationer”, avslutar Fredrik Toreskog.
Källa: ESS Group
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: ESS Group
-
Nu har BUBS öppnat sin konceptbutik – En ny reseanledning till Stockholm
Godisvarumärket BUBS har öppnat sin allra första konceptbutik, ”BUBS Sthlm”
-
Jag, konstnärinnan Lotte Laserstein – En personlig utställning på Kalmar Slott
Konstnärinnan Lotte Laserstein har under senare år fått en renässans. I vinter visas en utställning om hennes konstnärskap på Kalmar Slott
-
Spritmuseum ger 250 000:- till ny forskning om svensk alkoholkultur
Spritmuseum delar årligen (sedan 1998) ut stipendium för att främja forskning om svensk dryckes- och alkoholkultur
-
Göteborg kan inte låta bli, nu återuppstår namnet Göteborgskalaset
Göteborgs Kulturkalas byter namn och återtar det tidigare namnet Göteborgskalaset
-
First Camp fortsätter vintersatsa – förvärvar Camp Ripan i Kiruna
Fortsätter sin satsning på vinterturism
-
SkiStar samarbetar med OKQ8 för att minska gästernas klimatavtryck
SkiStar och OKQ8 vill göra det billigare att tanka förnybar diesel på vägen till fjällen
-
Bakslag för nattågstrafiken till Norrbotten
Trafikverket har aviserat att Norrbotten framöver ska trafikeras av ett nattåg, i stället för två som i dagsläget
-
Naturturismföretagen stärker ekonomin – redo att möta Jordbruksverket i rätten
Föreningens likviditet är nu säkrad inför rättsprocessen mot Jordbruksverket
-
Stora Karlsö vinnare av Stora turismpriset 2025
En av världens äldsta naturskyddade platser – och samtidigt en modell för framtidens hållbara besöksnäring
-
Marcus Eldh bloggar: Guiden som resurs för levande vandringsleder
De som inte har så stor vana av naturen behöver guider
-
Veckans profil
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Visit Sweden delar kunskaper
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Förenklade och förbättrade regler för delägare i fåmansföretag – Hur berörs du?
När börjar de nya reglerna gälla? Riksdagen har nu beslutat att anta ny lagstiftning för delägare i fåma...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 49 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Boende, Tåg s...
-
Hällsnäs storsatsar – 32 nya rum med naturen som inspiration
Hällsnäs hotell & restaurang utanför Göteborg fortsätter att utvecklas som en av Västsverige...
-
Besöksnäringen i arktiska Sverige kliver fram – Arctic Sweden Visitors Board AB bildas
Norrbotten har nu tagit nästa steg i arbetet med att stärka länets besöksnäring. Swedish Lapland Visitors Board g...
-
-
Gästbloggare
-