-
Projektledare möte och kongresser sökes till Helsingborg Arena
Helsingborg Arena är en välbesökt mötesplats med över 300 000 besök årligen och värd för runt 120 mångsidiga evenemang, möten och kongresser per år. Nu söker verksamheten en strategisk och relationsbyggande projektledare som vill vara med och utveckla Helsingborg som mötesstad.
Ditt uppdrag som projektledare
Som projektledare leder du arbetet med att identifiera, bearbeta och värva större möten och kongresser till Helsingborg. Du skapar och underhåller nätverk inom akademi, näringsliv och offentlig sektor. Samt driver komplexa processer från idé till genomförande.
Du arbetar tätt tillsammans med både interna kollegor och externa samarbetspartners och representerar Helsingborg i nationella och internationella sammanhang. I arbetet bidrar du till stadens utveckling som mötes- och kongressdestination.
Dina kompetenser och erfarenheter
Helsingborg Arena söker dig som är kommunikativ, självgående och har en stark känsla för värdskap och långsiktiga relationer. Du är strategisk och strukturerad, men trivs lika bra med konkreta leveranser. Du vågar ta kontakt, är nyfiken på nya möjligheter, samt har förmågan att omsätta idéer till genomförbara planer.
Detta är en möjlighet för dig som har:
◆ Utbildning inom försäljning, turism, marknadsföring, kommunikation, projektledning eller liknande.
◆ Flerårig erfarenhet från mötesindustrin, besöksnäring, evenemang och/eller destinationsutveckling. Erfarenhet av värvningsarbete och av att projektleda komplexa processer med flera aktörer.
◆ Mycket god kommunikativ förmåga på svenska och engelska. (Om du innehar kunskaper i ytterligare språk är det meriterande.)
◆ Ett etablerat nätverk inom mötesindustrin.
Låter det här som ett jobb för dig?
Tjänsten är en tillsvidareanställning, där provanställning kan komma att tillämpas. Urval sker löpande och tillträde sker snarast möjligt eller enligt överenskommelse.
Läs mer om tjänsten och ansök här!
- Text: Helsingborg Arena
- Foto: Helsingborg Arena
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 40 -25
Mest under Destination, Evenemang och Konstateranden/beslut/rapporter samt Utmärkelser/initiativ
-
Gröna Lund uppmanar lättskrämda att ”Ghosta Grönan” i ny reklamfilm för Halloween
Mellan den 10 oktober-9 november arrangeras Halloween på Gröna Lund. Årets reklamfilm tar ett lite annorlunda grepp än vanligt.
-
Stockholmsmässan satsar framåt – ny VD och strategisk inriktning
Stockholmsmässan tar sikte på framtiden med en en ny inriktning för verksamheten. Dessutom tillträdde Mats Viker som VD nyligen.
-
Sommarrapporter 2025 från olika destinationer i Sverige
Tillväxtverket har noterat en topp för Sverige gällande sommaren 2025. Här kan ni se ett par destinationers sommarrapporter.
-
”Smaka på Bohuslän” bjuder på matupplevelser längs kusten
Den 3 oktober inleds satsningen Bohusläns temaveckor. Ett nytt initiativ som ska förlänga säsongen. Först ut är ”Smaka på Bohuslän”.
-
Gröna Lund och Liseberg prisas bland Europas bästa attraktioner
Vid årets upplaga av prestigefyllda European Star Awards kammade Gröna Lund och Liseberg hem flera fina utmärkelser.
-
Stockholm söker en projektledare kompetensförsörjning och internationell talangattraktion
Stockholm Business Region söker en projektledare som ska utveckla strategier och insatser för att attrahera internationella talanger.
-
Nordiska Mästerskapen i CS2 avgörs i Halmstad
E-sport, mässa, aktiviteter och konferens på Halmstads Teater. I november avgörs Nordiska Mästerskapen i Counter-Strike 2 för damer.
-
Tillväxtverket – toppnotering för sommaren trots lågkonjunktur
Det totala antalet gästnätter för sommaren uppgick till 30,8 miljoner. Vilket är en toppnotering enligt statistik från Tillväxtverket.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 39
Mest under Destination, Museer/utställningar samt Stöd, utmärkelser och initiativ
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
FN har valt Göteborg som ny hubb för hållbarhet
FN har valt Göteborg som sin nya “Sustainable Lifestyle Hub”. Som en del i arbetet att driva lok...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 39
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Museer och ut...
-
Besöksnäringsträff i Norrköping med idéer om framtida besöksmål
Martin Roos, VD för Upplev Norrköping inledde förmiddagen med att man nu har en vision och affärsplan klar och sk...
-
Home Hotel inleder samarbete med Svenska Downföreningen
Home Hotel (tidigare Clarion Collection® Hotel) är stolta över att meddela ett nytt och betydels...
-
-
Gästbloggare
-