-
Säsongspremiär och invigning av nya skidområdet i Järvsö
För skidentusiaster är väntan snart över. Järvsöbacken är glada att meddela dubbel glädje med säsongspremiär för skidåkning helgen den 9-10 december och samtidig invigning av det helt nya skidområdet på den norra sidan av berget. Öppet kl 9-16, med ytterligare möjlighet att njuta av skidåkning helgen 16-17 december.
”Vi har haft bra förutsättningar och våra snöläggare har gjort ett riktigt bra jobb. Så det känns väldigt roligt att berätta att vi kommer öppna för skidåkning så tidigt i december.” Säger Peter Augustsson, VD för Järvsöbacken.
Invigning av ett nytt skidområde och ny expresslift
Säsongspremiären blir också en festlig invigning av det nya skidområdet och den nya 6-stols expressliften på anläggningen. Mer detaljer om den invigningen kommer publiceras löpande på Järvsöbackens hemsida.
Efter dessa två premiärhelger kommer Järvsöbacken ha öppet dagligen från den 21 december ända fram till och med den 7 april i vår. I full drift erbjuder Järvsöbacken 23 nedfarter, nio liftar, fem rullband, två stora barnområden och en lekfull snöpark. Det kommer finnas något för alla åldrar som älskar den svenska vintern.
Läs mer om Järvsö på Turismnytt här.
- Text: Destination Järvsö
- Foto: Fredrik Fransson
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Nöjda besökare och goda effekter av Ishockey-VM i Stockholm
Stockholm får högt betyg som värdstad för Ishockey-VM. En ny rapport visar att den turismekonomiska effekten var 729,9 miljoner kronor.
-
Fem nya reseguider gör det enklare att hitta sitt Järvsö
Nu har det blivit enklare att hitta rätt i Järvsö. Med fem nya reseguider vill destinationen göra det roligare att planera sin vistelse.
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där den första hydrauliska kranen uppfanns i Hudiksvall växer The Crane Hotel fram. Ett hotell med fokus på gemenskap och återhämtning.
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning från YH Akademin har nu fått ett positivt beslut från Myndigheten för yrkeshögskolan.
-
Krönika: OS i Göteborg – Starten för framgångssagan om evenemangsstaden
Stefan Gadd, fram till nyligen presschef på Göteborg & Co, berättar minnen från destinationens resa till det den är idag
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 1
Vi gör det enkelt. Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan som aldrig blir klart eller bl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 26 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende, Evenemang, H...
-
SkiStar och Kairos Future samlar branschen kring framtidens resande
Under Almedalsveckan samlade SkiStar och Kairos Future branschen i ett rundabor...
-
Jämtland Härjedalen – värdet av infrastrukturen i naturen
Vandringen i Jämtland Härjedalen är den största reseanledningen inom besöksnäringen och sannolikt den viktigaste ...
-
-
Gästbloggare
-