-
Vänner skall locka fler ut på Östersjön
I en ny kampanj så vill rederiet Tallink Silja Line locka ut fler ut på Östersjökryssningar.
Det är reklambyrån Forsman & Bodenfors som hjälpt rederiet att ta fram kampanjen som har fokus på vänskap och umgänge. Detta efter att man har gjort en undersökning som visar att svenskarna tycker om att umgås med vänner.
”- Kampanjen föddes ur insikten om att det är lätt hänt att tappa kontakten med gamla vänner. Men samtidigt så är det lätt att knyta ihop gammal vänskap igen, om man bara får tid att ses och umgås. I kampanjen ville vi visa detta, hur vänskap kan vara – på riktigt”, säger Samuel Åkesson, Art Director Forsman & Bodenfors.
”- Vi ville sätta in kryssningen i ett annat sammanhang än det man är van vid. Jag tror att de allra flesta kan känna igen sig i filmerna och att vi alla har vänner som vi saknar. Det var viktigt för oss att hitta en tonalitet som kändes äkta och där har Sheila Johansson gjort ett fantastiskt jobb”, säger Irene Kiisk, Creative Director Tallink Silja AB.
Kampanjen går upp 5 september i tv, print, digitala kanaler och radio.
Källa: TallinkSilja- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Silja Line
-
Nya kontakter mellan studenter och besöksnäring under Möteslänken
Den 30 januari genomförde JHT och Handelskammaren Mittsverige Möteslänken. Ett tillfälle för studenter att möta aktörer från besöksnäringen.
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – januari 2025
Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild och analys om besöksnäringen i regionen baserad på preliminär data.
-
Järvsö Sustainable Tourism Summit 2025 – framtidens turism möts här
Järvsö Sustainable Tourism Summit är tillbaka! Mellan den 27 och 29 augusti samlas besöksnäringen i hjärtat av Hälsingland.
-
SAS har lanserat flyglinjer till Kalmar och Halmstad
SAS tar ännu ett steg i sin expansion av inrikestrafiken. Den 27 januari började de att trafikera Arlanda – Kalmar och Arlanda – Halmstad.
-
Bothnian Coastal Route inleder samarbete med Best of Scandinavia
Bothnian Coastal Route presenterar stolt sitt senaste samarbete med Umeå-baserade företaget Best of Scandinavia.
-
Cityindex – mat och hotell lyfter Östersund till nya höjder
Nyligen presenterades Cityindex rapporten för Östersund. Omsättningen för stadskärnan ökade med 4 procent under 2023.
-
Allt för sjön 2025: Innovation och hållbar tillväxt i fokus
I en tid då båtbranschen står inför utmaningar visar Allt för Sjön en stark tro på mässmediet som en ovärderlig plattform.
-
Hemligheten till att få saker gjorda: Sätt ett datum
Många turismföretagare jag träffar har många bra idéer. De vill utveckla nya aktiviteter, testa en specialtur eller skapa ett grymt event, men de kommer aldrig till skott. Sätt ett datum!
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 5 2025
Mest under Destination och Mat/Dryck, men även Flyg, Konstateranden/Beslut/Rapporter och Stöd/Insatser/Utmärkelser/Initiativ
-
Sverige vinner brons i prestigefyllda Bocuse d’Or 2025
Den svenske kocken Gustav Leonhardt och hans team vann brons i finalen av Bocuse d'Or 2025 den 27 januari i Lyon.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Naturturismföretagen – uppdaterade branschriktlinjer för utomhusmatlagning
Nu finns det en uppdaterad version av branschriktlinjer för utomhusmatlagning från Naturturismföretagen...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 5 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination och Mat/Dryck, men äv...
-
Grand Travel Award – Ekoturismpriset samt pris till hotell och transportörer
Den 13 februari 2025 arrangeras Grand Travel Award för 33 gången. Reseindustrins egen Oscarsgala går som vanligt ...
-
Jämtland Härjedalen – BBI Travel säljer bilrundtur till Lofsdalen
Här kommer en rapport från Jämtland Härjedalen Turism om hur de har bistått en anläggning och en...
-
-
Gästbloggare
-