-
Visit Linköping lanserar en ny webbplats
En webbplats tillgänglig för alla med helt ny design, inspirerande innehåll och optimerad för bra synlighet i sökmotorer. Det har varit ledstjärnor i utvecklingen av nya visitlinkoping.se, som också är ett viktigt skyltfönster för aktörer inom besöksnäringen i Linköping.
Nytt utseende, uppdaterat innehåll och fokus på tillgänglighet
Webbplatsen visitlinkoping.se är sedan tidigare en av Sverige största offentliga destinationssajter med över 1,2 miljoner besök 2022. Nu har Visit Linköping & Co byggt nytt och lanserat en helt ny webbplats. Den nya webbplatsen har ett nytt utseende, uppdaterat innehåll och ett stort fokus på tillgänglighet.
Webbplatsen som är utvecklad i WordPress, är byggd i samarbete med OhMy Interactive och In the Cold.
”Visitlinkoping.se ger precis som tidigare inspiration till besökare och invånare. Här hittar man tips på evenemang och andra upplevelser i Linköping. Webbplatsen är också ett skyltfönster för ett par hundra företag och besöksmål inom besöksnäringen i Linköping och en viktig uppgift är att öka intresset för deras verksamheter och generera besök till deras webbplatser.” Säger Charlotte Magnusson, marknads- och kommunikationschef på Visit Linköping & Co.
En portal för flera verksamheter som Visit Linköping hanterar
Förutom att marknadsföra Linköping som besöks-, evenemangs- och mötesdestination blir den nya webbplattformen också en portal för flera av de verksamheter som Visit Linköping & Co hanterar.
En nyhet är bland annat att webbplatsen för anläggningen Linköping Konsert & Kongress flyttats in på den nya plattformen. Även Saab arenas webbplats kommer inom kort också att flyttas in. I samband med projektet har också kindakanal.se, som drivs av Visit Linköping & Co, fått ny skrud.
”Webbplatsen är, förutom att vara snabb och optimerad för bra synlighet på sökmotorer, verkligen en webbplats för alla, där tillgängligheten stått i fokus under hela design- och utvecklingsprocessen. Med nya visitlinkoping.se har vi tagit steget in i framtiden och har en stabil grund att bygga vidare på för att utveckla fler funktioner och tjänster.” Avslutar Kristoffer Sund, digital strateg och projektledare för den nya webbplatsen på Visit Linköping & Co.
Läs mer om Linköping på Turismnytt här.
- Text: Visit Linköping & Co
- Foto: Visit Linköping & Co
-
Stockholm måste skjuta upp utvidgningen av miljözon klass 3
Införande av Miljözon klass 3 har klubbats i Stockholm. Nu vill staden öka den. För de som reser med turistbuss innebär det problem.
-
Höga Kusten arrangerar VM i orientering 2029
VM i orientering arrangeras i Örnsköldsvik, Höga Kusten 2029. Det står klart efter Internationella orienteringsförbundet tagit sitt beslut.
-
Hållbarhetsinitiativet Care for the Arctic hyllas som outstanding
Swedish Lapland Visitors Board nya sajt Care for the Arctic – it’s our home lanserades i mars och har väckt positiv uppmärksamhet.
-
Cabonline samarbetspartner till Malmö under Eurovision 2024
Eurovision Song Contest lockar deltagare och åskådare från hela världen till Malmö. Cabonline är taxisamarbetspartner.
-
Årets Vårrunda på Kinnekulle den 4-5 maj bjöd på nyheter
I helgen kunde besökare möta naturen och utställare under Vårrunda på Kinnekulle. I år var det ett 10-tal nya aktörer på plats.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommarsemestern planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en ny undersökning f...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
I april slog dörrarna upp för Göteborgs nya upplevelsecenter, World of Volvo. Teknisk innovation...
-
-
Gästbloggare
-