-
Visit Linköping lanserar en ny webbplats
En webbplats tillgänglig för alla med helt ny design, inspirerande innehåll och optimerad för bra synlighet i sökmotorer. Det har varit ledstjärnor i utvecklingen av nya visitlinkoping.se, som också är ett viktigt skyltfönster för aktörer inom besöksnäringen i Linköping.
Nytt utseende, uppdaterat innehåll och fokus på tillgänglighet
Webbplatsen visitlinkoping.se är sedan tidigare en av Sverige största offentliga destinationssajter med över 1,2 miljoner besök 2022. Nu har Visit Linköping & Co byggt nytt och lanserat en helt ny webbplats. Den nya webbplatsen har ett nytt utseende, uppdaterat innehåll och ett stort fokus på tillgänglighet.
Webbplatsen som är utvecklad i WordPress, är byggd i samarbete med OhMy Interactive och In the Cold.
”Visitlinkoping.se ger precis som tidigare inspiration till besökare och invånare. Här hittar man tips på evenemang och andra upplevelser i Linköping. Webbplatsen är också ett skyltfönster för ett par hundra företag och besöksmål inom besöksnäringen i Linköping och en viktig uppgift är att öka intresset för deras verksamheter och generera besök till deras webbplatser.” Säger Charlotte Magnusson, marknads- och kommunikationschef på Visit Linköping & Co.
En portal för flera verksamheter som Visit Linköping hanterar
Förutom att marknadsföra Linköping som besöks-, evenemangs- och mötesdestination blir den nya webbplattformen också en portal för flera av de verksamheter som Visit Linköping & Co hanterar.
En nyhet är bland annat att webbplatsen för anläggningen Linköping Konsert & Kongress flyttats in på den nya plattformen. Även Saab arenas webbplats kommer inom kort också att flyttas in. I samband med projektet har också kindakanal.se, som drivs av Visit Linköping & Co, fått ny skrud.
”Webbplatsen är, förutom att vara snabb och optimerad för bra synlighet på sökmotorer, verkligen en webbplats för alla, där tillgängligheten stått i fokus under hela design- och utvecklingsprocessen. Med nya visitlinkoping.se har vi tagit steget in i framtiden och har en stabil grund att bygga vidare på för att utveckla fler funktioner och tjänster.” Avslutar Kristoffer Sund, digital strateg och projektledare för den nya webbplatsen på Visit Linköping & Co.
Läs mer om Linköping på Turismnytt här.
- Text: Visit Linköping & Co
- Foto: Visit Linköping & Co
-
Cabonline – flygtaxi utvald till preferred partner i SAS Transfer
Flygtaxi Sverige, en del av Cabonline Group, är stolta över att ha valts till föredragen taxipartner för SAS nya tjänst - SAS Transfer.
-
Swedish Lapland – upphandling av nattågen och nya vagnar
I dagsläget är det SJ som kör nattåg enligt ett specialavtal. Swedish Lapland har en uppdaterad avsiktsförklaring och nya vagnar är på gång.
-
Visita – en tydlig ökning för hotellmarknaden i juni
Juni månad gav det bästa utfallet på länge på svensk hotellmarknad enligt Visita statistik. Trots det är hotellkonjunkturen svag.
-
Höga Kusten – nya satsningar och storslagen sommar
Ute hos besöksmål i Sverige råder det stor aktivitet nu. Höga Kusten Destinationsutveckling berättar om sommaren hos dem.
-
Färgglada Sala-cyklar blir rullande turistbyråer
Platsvarumärkesgruppen i Sala kommun har tagit fram två unika Sala-cyklar som i sommar kommer att synas runt om i kommunen.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Yrkeshögskolekursen Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning har nu fått ett positivt besl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Flyg, Evenemang och ...
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets ...
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där världens första hydrauliska kran en gång uppfanns, växer nu något helt nytt fram. I den gamla industribyggnad...
-
-
Gästbloggare
-