-
Visit Värmland söker Digital kommunikatör
Visit Värmland söker nu en Digital kommunikatör med bred kompetens inom kommunikation och marknadsföring.
Digitalkommunikatören ansvarar för att synliggöra Visit Värmlands aktiviteter inom projekten Hållbar Besöksnäring samt Internationalisering, Destinationsutveckling och
Attraktionskraft inom digitala kanaler.Arbetet omfattar webbsida, sociala medier, pressreleaser och övrig digital kommunikation till potentiella besökare, Visit Värmlands medlemmar, projektdeltagare och övriga intressenter.
Arbetet sker i nära samarbete med Visit Värmlands vd, projektledare och kommunikatör. Tillsammans med dem och/eller upphandlade kommunikationsbyråer ansvarar du för att ta fram och omsätta kommunikationsstrategier till effektiva kommunikationskoncept och kommunikationsinsatser i digitala kanaler. I tjänsten ingår även mycket textproduktion som du bör ha vana av och intresse för.
Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet. Som Digitalkommunikatör är du bra på att hålla ordning och reda i en miljö som präglas av ett högt tempo med många beställare, kontaktytor och parallella projekt. Arbetet kräver en god förmåga att prioritera och koordinera många olika delar.
Vi värdesätter därför din goda samarbetsförmåga och vana vid att växla mellan att vara idéspruta och genomförare. Rollen som Digitalkommunikatör ställer också krav på öppenhet och du bör ha lätt för att knyta nya kontakter samt god förmåga att identifiera utvecklingspotential inom digital kommunikation. Som person är du noggrann, strukturerad och självgående.
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med digital kommunikation och marknadsföring. Lämplig bakgrund är akademisk utbildning eller motsvarande med inriktning på kommunikation eller marknadsföring. Du skall kunna kommunicera väl i båda tal och skrift samt kunna anpassa den språkliga nivån efter skilda mottagare och kanaler.
Rollen är tidsbegränsad och avslutas vid projektens slut 2018. Dator, telefon och friskvårdsbidrag ingår i anställningen.
Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse men gärna snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev via epost till [email protected].
Sista ansökningsdag är 21 december. Återkoppling på ansökningar samt intervjuer sker under januari 2017.
Frågor om tjänsten besvaras av Jonas Jacobsson på telefon 0721-41 00 33.
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Visit Värmland
-
Utländska turister spenderar mer i Sverige än exportvärdet för järn och stål
Jämförs Sveriges exportsiffror för 2024 syns det att exportvärdet för Resor överstiger export av exempelvis järn eller malm.
-
Sporterna under SM-veckan 2025 i Norrköping – dag för dag
Nu släpps idrotternas tävlingsdagar och arenor till SM-veckan den 24–29 juni i Norrköping. Alla är välkomna till folkfesten.
-
Visita – Kent vände hotellmarknaden i mars
Antalet sålda hotellrum i Sverige ökade i mars med drygt 3 procent jämfört med samma månad förra året, enligt data från Visita.
-
SkiStar utvecklar ett nytt skidområde i Vemdalen
SkiStar meddelar att utbyggnaden av ett nytt skidområde, Hovde Syd i Vemdalen, har startat. Totalt skapas 11 hektar ny pistyta.
-
Årets höjdpunkt för fjälldestinationer – r360 kundträff på Idre fjäll
r360 Resort Systems AB är leverantör av bokningssystemet r360 för resorts och destinationer i nordiska fjällen
-
Smaka på Västsverige – Lantbruket i Centrum utökar med område
Den 15–16 maj samlas lantbruksbranschen i Lidköping för Lantbruket i Centrum 2025. Årets mässa utökas med ett nytt område.
-
Växjö & Co söker efter en destinationsutvecklare
Växjö brukar kallas för den lilla världsstaden. Nu vill de förbättra platsen för sina besökare. Växjö & Co söker en destinationsutvecklare.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -25
Mest under Destination, Möten och Event, Museer och Utställningar samt Mat & Dryck
-
Visit Sweden – hit vill utländska turister helst resa i Sverige
Visit Swedens målgruppsanalys av potentiella Sverigebesökare visar vilka delar av landet utländska turister helst vill besöka.
-
Hotel Tylösand och SAS i nytt samarbete – lanserar spapaket
Hotel Tylösand går nu samman med SAS för att lansera "Tylösand Takeoff". Ett komplett spapaket med flyg, transfer och övernattning.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Katrineholm söker efter en driven turismansvarig
Katrineholm är den lilla platsen som gör ett stort avtryck. Det ligger drygt en timme från Stockholm, och har ett...
-
Gårdsförsäljning – Stärk synligheten digitalt som dryckesproducent
Så stärker du din synlighet i digitala kanaler som småskalig dryckesproducent – med gårdsförsäljningen so...
-
SkiStar – nytt avtal med easyJet skapar fortsatt internationell tillväxt
Lågprisflygbolaget easyJet stärker sin närvaro i Skandinavien och lanserar två nya direktlinjer från Storbritanni...
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – mars 2025
Hur går det för besöksnäringen i Göteborg? Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild och ...
-
-
Gästbloggare
-