-
Lokalt i fokus för Best Western Hotels & Resorts nya frukostsatsning
Best Western Hotels & Resorts lanserar ”Meet the Locals,” där varje hotell jobbar extra småskaligt som en del i sin frukostsatsning. Med råvaror från lokala producenter och personliga recept hyllas det lokala entreprenörskapet samtidigt som det blir ett viktigt uttryck för Best Westerns arbete för unika och personliga upplevelser i ett levande hotellandskap.
Att människor i allt högre utsträckning söker unika upplevelser är ingen nyhet. Privatresandet ökar och därmed växer efterfrågan på lokala och äkta upplevelser. Best Western Hotels & Resorts största styrka är just olikheterna med poppiga, punkiga, lantliga, traditionella och personliga hotell.
Varje hotell tolkar konceptet på eget vis
Nu lanseras ”Meet the Locals” – en satsning som innebär att varje enskilt hotell jobbar extra småskaligt i sitt frukosterbjudande med råvaror från lokala producenter. Varje hotell tolkar konceptet på sitt eget vis, vilket skulle kunna innebära att den lokala bonden levererar äggen, rågbrödet kommer från bagaren på hörnet, på frukostbuffén finns en hallonmarmelad tillagad efter någon i personalens favoritrecept och honungen är nyslungad från den närmsta biodlaren.
”Vi går i motsatt riktning från branschen i stort där de stora kedjorna dominerar med tunga inköpsavtal med standardisering till följd. Våra hotell ägs och drivs av enskilda entreprenörer och vi hyllar stolt olikheterna och de lokala avvikelserna. Vi ska vara så långt ifrån standardisering som möjligt. Genom att lyfta det lokala i frukostupplevelsen tydliggör vi att vi är lika olika överallt.” Säger Johan Michelson, Sverigechef på Best Western Hotels & Resorts.
- Text: Best Western Hotels & Resorts
- Foto: Best Western Hotels & Resorts
-
Hållbarhetsinitiativet Care for the Arctic hyllas som outstanding
Swedish Lapland Visitors Board nya sajt Care for the Arctic – it’s our home lanserades i mars och har väckt positiv uppmärksamhet.
-
Cabonline samarbetspartner till Malmö under Eurovision 2024
Eurovision Song Contest lockar deltagare och åskådare från hela världen till Malmö. Cabonline är taxisamarbetspartner.
-
Årets Vårrunda på Kinnekulle den 4-5 maj bjöd på nyheter
I helgen kunde besökare möta naturen och utställare under Vårrunda på Kinnekulle. I år var det ett 10-tal nya aktörer på plats.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommarsemestern planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en ny undersökning f...
-
Visionen för arkitekturen på World of Volvo
I april slog dörrarna upp för Göteborgs nya upplevelsecenter, World of Volvo. Teknisk innovation...
-
-
Gästbloggare
-