-
Lokalt i fokus för Best Western Hotels & Resorts nya frukostsatsning
Best Western Hotels & Resorts lanserar ”Meet the Locals,” där varje hotell jobbar extra småskaligt som en del i sin frukostsatsning. Med råvaror från lokala producenter och personliga recept hyllas det lokala entreprenörskapet samtidigt som det blir ett viktigt uttryck för Best Westerns arbete för unika och personliga upplevelser i ett levande hotellandskap.
Att människor i allt högre utsträckning söker unika upplevelser är ingen nyhet. Privatresandet ökar och därmed växer efterfrågan på lokala och äkta upplevelser. Best Western Hotels & Resorts största styrka är just olikheterna med poppiga, punkiga, lantliga, traditionella och personliga hotell.
Varje hotell tolkar konceptet på eget vis
Nu lanseras ”Meet the Locals” – en satsning som innebär att varje enskilt hotell jobbar extra småskaligt i sitt frukosterbjudande med råvaror från lokala producenter. Varje hotell tolkar konceptet på sitt eget vis, vilket skulle kunna innebära att den lokala bonden levererar äggen, rågbrödet kommer från bagaren på hörnet, på frukostbuffén finns en hallonmarmelad tillagad efter någon i personalens favoritrecept och honungen är nyslungad från den närmsta biodlaren.
”Vi går i motsatt riktning från branschen i stort där de stora kedjorna dominerar med tunga inköpsavtal med standardisering till följd. Våra hotell ägs och drivs av enskilda entreprenörer och vi hyllar stolt olikheterna och de lokala avvikelserna. Vi ska vara så långt ifrån standardisering som möjligt. Genom att lyfta det lokala i frukostupplevelsen tydliggör vi att vi är lika olika överallt.” Säger Johan Michelson, Sverigechef på Best Western Hotels & Resorts.
- Text: Best Western Hotels & Resorts
- Foto: Best Western Hotels & Resorts
-
Mats Johannesson blir ny VD och koncernchef för Swedavia
Mats Johannesson har utsetts till ny VD för Swedavia. Han ska utveckla företaget med kundfokus, mod och tydlighet.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Mest under Destination, Konstateranden, beslut och rapporter samt Utmärkelser och initiativ
-
Nominerade till Grand Travel Award Ekoturismpriset 2026
Grand Travel Award Ekoturismpriset delas ut årligen till ett svenskt företag. Naturturismföretagen presenterar de tre nominerade.
-
Louise Bjurenvall ny Kommersiell chef på Resize Design
Resize Design som är specialiserade på unika inredningslösningar för hotell-/hospitalitysektorn har anställt Louise Bjurenvall
-
Debattartikel: Vi är eniga – här är satsningarna som stärker hela Sverige
En stor grupp politiker och representanter för näringslivet i Värmland kräver stärkt infrastruktur till, från och genom Värmland i en debattartikel
-
Stena Line köper Wasaline – säkerställer trafiken mellan Vasa och Umeå
Stena Line flyttar fram sina positioner i Östersjön genom att förvärva Wasaline och ta över driften av färjelinjen mellan Vasa och Umeå.
-
Business Region Gotland – ny samlad struktur för plats-, näringslivs- och destinationsutveckling på Gotland
Ett viktigt beslut för Gotlands framtid
-
1 800 artiklar i 70 länder – Visit Swedens globala marknadsföring erövrar världen (igen)
Världens rese- och turismbransch har verkligen uppmärksammat Visit Swedens marknadsföring av Sverige som besöksland för bättre hälsa och välmående
-
Borgviks Gård vinner Värmlands Turismpris 2026
Visit Värmland har utsett Borgviks Gård till vinnare av Värmlands Turismpris 2026 och Syrén Gastronomi till Årets Uppstickare 2025
-
Svensk Camping visar vägen med QualCamp – kvalitet, hållbarhet och innovation i fokus
En kvalitetsstämpel och ett gemensamt språk mot marknaden som visar att camping är en professionell bransch att räkna med
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 44 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Transport, In...
-
Jonas Siljhammar slutar som VD för Visita i sommar
I en intervju i Besöksliv berättar Visitas vd Jonas Siljhammar att han efter åtta år väljer att sluta. Han sitter...
-
Svensk Camping visar vägen med QualCamp – kvalitet, hållbarhet och innovation i fokus
Det svenska campinglivet fortsätter att blomstra. Intresset för att upptäcka Sverige är rekordstort, och allt fle...
-
Sveriges Bussföretag larmar om risk för akut bussförarbrist
Bussförarbristen riskerar att förvärras mer än tidigare befarat. Var tredje förare är idag över 60 år, samtidigt ...
-
-
Gästbloggare
-