-
178 423 upplevelser och evenemang ska locka besökare till huvudstaden
Visit Stockholm, tillsammans med besöksnäringen, lanserar satsningen Stockholm Line-up för att öka antalet besökare i Stockholm. 178 423 evenemang och upplevelser blir den samlande kraften för destinationens aktörer att locka fler besökare till destinationens hela utbud.
Stockholms evenemangsutbud är stort och en tillgång för staden. Den stora omfattningen bidrar till accelererad återstart för hela besöksdestinationen och dess aktörer. Visit Stockholm lanserar tillsammans med besöksnäringen nu en långsiktig satsning, Stockholm Line-up, där stadens mångfacetterade utbud synliggörs.
- Stockholm Line-up är en klockren satsning för destinationen just nu. Vi gör detta tillsammans med besöksnäringen och kulturlivet där vi bjuder in till ett vibrerande Stockholm som aldrig varit så fullt av evenemang och upplevelser som nu. Satsningen ska locka besökare, visa upp Stockholms unika stadspuls och stärka Stockholmarnas stolthet över allt spännande som händer i vår stad. Välkommen till ett pulserande Stockholm i sommar! säger Caroline Strand, VD, Visit Stockholm
Upplevelser och evenemang attraherar
Visit Stockholms undersökningar visar att evenemang och upplevelser är en viktig reseanledning när besökare väljer var de vill förlägga sin resa. Evenemangen skapar därmed ökade intäkter hos destinationens övriga aktörer. Totalt sett bidrog evenemangsnäringen i Stockholm till samhällsekonomin med 36 miljarder SEK och sysselsatte 45 000 personer i regionen innan pandemin.
Fakta om kampanjen
Kampanjen, som är ett nytt marknadsföringskoncept, inleds under vecka 25. Satsningen är en del av Visit Stockholms nationella marknadsföring och kommer synas i traditionella- och sociala mediekanaler i hela landet samt i Finland. Stockholm Line-up nyttjar Visit Stockholms nya evenemangskalender som utvecklats inom bolagets digitala omställningsarbete. En verktygslåda tillgängliggörs för att möjliggöra för fler aktörer att medverka.
Läs mer om Visit Stockholms arbete här
Läs fler artiklar om Visit Stockholm här
- Text: Visit Stockholm
- Foto: Visit Stockholm
-
Cabonline – flygtaxi utvald till preferred partner i SAS Transfer
Flygtaxi Sverige, en del av Cabonline Group, är stolta över att ha valts till föredragen taxipartner för SAS nya tjänst - SAS Transfer.
-
Swedish Lapland – upphandling av nattågen och nya vagnar
I dagsläget är det SJ som kör nattåg enligt ett specialavtal. Swedish Lapland har en uppdaterad avsiktsförklaring och nya vagnar är på gång.
-
Visita – en tydlig ökning för hotellmarknaden i juni
Juni månad gav det bästa utfallet på länge på svensk hotellmarknad enligt Visita statistik. Trots det är hotellkonjunkturen svag.
-
Höga Kusten – nya satsningar och storslagen sommar
Ute hos besöksmål i Sverige råder det stor aktivitet nu. Höga Kusten Destinationsutveckling berättar om sommaren hos dem.
-
Färgglada Sala-cyklar blir rullande turistbyråer
Platsvarumärkesgruppen i Sala kommun har tagit fram två unika Sala-cyklar som i sommar kommer att synas runt om i kommunen.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Yrkeshögskolekursen Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning har nu fått ett positivt besl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Flyg, Evenemang och ...
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där världens första hydrauliska kran en gång uppfanns, växer nu något helt nytt fram. I den gamla industribyggnad...
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets ...
-
-
Gästbloggare
-