-
Billingehus resa fortsätter – Lotus Hotel Group välkomnar Anders Ståhl
Billingehus fortsätter resan mot en destination väl värd att ta omvägar för och ombyggnationen är i full gång. Lotus Hotel Group är glada att välkomna Anders Ståhl som Säljansvarig för Möte & Event på nya Billingehus.
Anders kommer att medverka i resan framåt för att forma en av södra Sveriges främsta destinationer för människors välbefinnande, nöjen och möten. Billingehus öppnar med ett sommarutbud 2023 för att lägga till nya delar succesivt inpå 2024.
I sin roll har destinationsutveckling varit fokus
Anders Ståhl kommer närmast från en tjänst som affärsutvecklare för berget Billingen. I sin roll har destinationsutveckling varit fokus och hans engagemang fortsätter. Nu med utgångspunkt från destination Billingehus.
”För Billingehus är det fantastiskt att få med Anders på denna resa.” Säger Lars-Olof Oskarsson, VD för Lotus Hotel Group. ”Få har som Anders medverkat för utvecklingen av Billingen med allt dess utbud. Med sin kunskap om destinationsutveckling är det fantastiskt att få med Anders i vår organisation och som drivande i vårt arbete med sälj- och gästrelationer för Billingehus, men även för våra systerhotell.”
Billingehus i sig kommer utgöra en tydlig reseanledning
Anders tillträder sin tjänst i inledningen av mars efter genomförandet av SM-veckan i Skövde.
”Jag är väldigt glad och stolt över att få ta mig an detta uppdrag.” Säger Anders Ståhl. ”Potentialen i Billingehus är enorm och Lotus Hotel Group är precis den sortens företag jag vill jobba med och för. En hotellaktör helt utöver det vanliga med genuint höga krav på sin egen leverans och sitt värdskap för att verkligen garantera gästens allra bästa upplevelse. Billingehus i sig kommer utgöra en tydlig reseanledning och med Billingen Skövdes alla attraktioner i absolut närhet kompletterat av Skaraborgs guldkorn av olika slag kommer vi vara attraktiva på nationell nivå.”
Vill utvecklas till en av södra Sveriges främsta destinationer
Billingehus ska åter bli en destination värd att ta omvägar för! Lika delar omhändertagande som överraskande.
Med sitt spektakulära och natursköna läge på berget Billingen i Skövde och med sitt unika utbud av aktiviteter och friluftsliv kommer det historiska hotellet att utvecklas till en av södra Sveriges främsta destinationer. En naturlig samlingsplats inte bara för Skövde utan för alla i Skaraborg.
Billingehus i Skövde kommer stå helt färdigt med inför sommar 2024, med en succesiv öppning från sommaren 2023. Det kommer att erbjuda 240 rum, 20-talet möteslokaler och en kongresslokal för 750 deltagare. Det kommer att finnas ett omfattande restaurangutbud samt ett rekreationsutbud för såväl avkopplande bad som outdooraktiviteter på berget.
Billingehus är Lotus Hotel Groups fjärde destination, tillsammans med Varbergs Stadshotell & Asia Spa, Arken Hotel & Art Garden Spa och Eggers Hôtel & Restaurang.
- Text: Lotus Hotel Group
- Foto: Lotus Hotel Group
-
Hållbarhetsinitiativet Care for the Arctic hyllas som outstanding
Swedish Lapland Visitors Board nya sajt Care for the Arctic – it’s our home lanserades i mars och har väckt positiv uppmärksamhet.
-
Cabonline samarbetspartner till Malmö under Eurovision 2024
Eurovision Song Contest lockar deltagare och åskådare från hela världen till Malmö. Cabonline är taxisamarbetspartner.
-
Årets Vårrunda på Kinnekulle den 4-5 maj bjöd på nyheter
I helgen kunde besökare möta naturen och utställare under Vårrunda på Kinnekulle. I år var det ett 10-tal nya aktörer på plats.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -24
Mest om Destination, Evenemang samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Svedests kunskapsdag om turismens roll för hållbar utveckling
Tankar om regenerativ turism i platsutveckling - Lyfta perspektiv på hållbar utveckling
-
Nu söker Liseberg en ny kommunikationschef
Liseberg är en av Sveriges mest älskade destinationer. Nu söker den anrika parken efter en ny kommunikationschef.
-
Snabbrapport från Visit Swedens Swedish Workshop i Södertälje
200 deltagare, varav 80-90 köpare från hela världen samlades i Södertälje för att göra affärer
-
Swiftholm välkomnar fansen – Musikåret i Stockholm ett rekordår
Taylor Swifts konserter i Stockholm (Swiftholm) lockar 159 000 besökare från hela världen. Konsertåret i Stockholm blir ett rekordår.
-
Visit Swedens kampanj prisades på Guldägget-galan 2024
Visit Swedens marknadsföringskampanj ”Sweden (not Switzerland)”, blev den mest belönade kampanjen i tävlingen Guldägget.
-
SKR – kommuner tar notan för besöksnäringens utveckling
Kommuner lägger stora resurser på besöksnäringen. Det innebär möjligheter och risker. Ett ökat statligt engagemang är önskvärt enligt SKR.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Tekniska museet – en spännande och utmanande kulinarisk resa
Under GSTC2024 konferensen passade Turismnytt på att prata med Bicke Naglo som ansvarar för mat och dryck på
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang och Ma...
-
Stockholm Business Region – positiv utveckling av gästnätter 2024
Det har varit en bra start på året hittills och prognosen ser fortsatt god ut för högsäsongen. Sedan årsskiftet ä...
-
Undersökning från Länsförsäkringar: I år semestrar vi i Sverige
Inför den kommande sommarsemestern planerar många svenskar att semestra i Sverige. Det visar en ny undersökning f...
-
-
Gästbloggare
-