-
Blidösundsbolaget AB växer och förstärker sin organisation
Blidösundsbolaget AB har i februari 2019 rekryterat Annika Torstenson som Marknads och Försäljningschef. Under hösten 2018 tillträdde även Ian Lewenhaupt som trafikchef på bolaget.
Erfarenhet av besöksnäringen
Annika Torstenson är ett välkänt namn inom Stockholms evenemangsbransch och har närmast haft uppdrag på Östgötateatern som tf Kommunikations och marknadschef samt under 2018 varit projektledare på marknadsavdelningen på Visit Stockholm. Annika har arbetat med Stockholms besöksnäring inom en rad olika områden som scenproduktion, hotell, restaurang och evenemang.
”På Blidösundsbolaget AB har jag förmånen att kunna kombinera både livemusik, evenemang och skärgård i världens vackraste stad. Jag ser fram emot att bidra till utvecklingen av bolaget och att tillsammans med mina kollegor och våra partners öka kunskapen och intresset för våra olika produkter.” Kommenterar Annika Torstenson
Erfarenhet kopplad till fartygsdrift
Ian Lewenhaupt kommer närmast från Tallink Silja AB där han varit verksam vid olika HR-befattningar. Han är i grunden sjökapten och sjöofficer med erfarenhet från tjänstgöring på ubåt och i olika befattningar upp till överstyrman i handelsflottan. Därefter studerade han ekonomi, juridik och management vid Handelshögskolan i Köpenhamn och Chalmers tekniska högskola.
”Rekryteringen av Ian Lewenhaupt är ett naturligt och viktigt steg i expanderingen av vårt bolag. Ian har omfattande erfarenhet av organisatoriska frågor kopplade till rederi- och fartygsdrift och är bl.a. författare till den bok (Krisledarskap – Beredskap och hantering av kriser inom sjöfarten, Jure Förlag tillsammans med Tobias Magnusson) som används i ämnet krisledarskap vid merparten av landets utbildningsanordnare. Vi ser fram emot att ta del av Ians kunskaper och erfarenheter.” Kommenterar Niklas Oscarsson, Affärschef Blidösundsbolaget.
- Text: Blidösundsbolaget
- Foto: Blidösundsbolaget
-
Höga Kusten söker en person som ska vara ansvarig för deras digitala närvaro
Är du en driven person som vill ta en destinations digitala närvaro en nivå till? Det är precis vad Höga Kusten Destinationsutveckling söker.
-
Svenska Möten – vinnare av Svenska Mötespriset 2024
Den 15 april på Skogshem & Wijk, Lidingö, steg fem stolta vinnare upp på scen för att ta emot det prestigefyllda Svenska Mötespriset.
-
Mikael Jonsson blir ordförande i Svenska Destinationsnätverket
Under årsmötet för SNDMO valdes Mikael Jonsson, VD för Destination Östersund, till ordförande. Föreningen byter namn till Svenska Destinationsnätverket.
-
Tredje bästa året någonsin för Sveriges campingplatser
Ny statistik från SCB/Tillväxtverket visar att antalet gästnätter på Sveriges campingplatser uppgick till 16,6 miljoner under 2023.
-
Sveriges besöksnäring och GSTC kongress lockar deltagare globalt
Intresset för hållbar turism är stort i hela världen, det märks på populariteten av GSTC kongress i Stockholm den 23-25 april.
-
Sägenskåp i Smålands Trädgård bevarar kulturarvet i bygden
”Sagor och sägner” är ett projekt inom Smålands Trädgård ekonomiska förening som snart står klart att presenteras.
-
Bästa sommarjobbet: Bli junior museichef på Historiska museet
Historiska museet söker en nyfiken, påhittig och mycket ung person som vill ta över museet i sommar när ordinarie chef går på semester.
-
7 av 10 väljer att bli busschaufför för att få träffa människor
Många busschaufförer väljer yrket för att de gillar att vara ute på vägarna. Men det är också ett yrke man väljer på grund av den sociala aspekten.
-
Folkfest och glädje när Sala firade 400-årsdag
När Sala firade sin 400-årsdag den 15 april sken staden. Invånare och besökare klev ut på gator och torg för att ta del av firandet.
-
Viking Line – hållbarhet viktigt för svenska kryssningsresenärer
Var fjärde tillfrågad säger att de tänker på hållbarhet när de bokar en kryssning. Det visar en undersökning genomförd av Viking Line.
Ett svar till “Blidösundsbolaget AB växer och förstärker sin organisation”
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Swedish Workshop 2024: Deltagare vittnar om intresse från globala researrangörer
Nu bekräftar svenska deltagare, svenska destinationer och svensk besöksnäring, om det stora, internationella intr...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Evenemang samt K...
-
Visita – färre sålda hotellrum under mars
Under veckorna i mars minskade antalet sålda hotellrum med 5 procent i jämförelse med samma period 2023. Detta en...
-
Första bilderna på nya fartyget Birka Gotland
Den 20 mars avgick premiärkryssningen med Östersjöns nya nöjeskryssare Birka Gotland. I påsk gjo...
-
-
Gästbloggare
-
Grattis Annika och Blidösundsbolaget!