-
Branäs har mer än fördubblat antalet sommarbokningar
Fler börjar hitta till Branäs på sommaren. Det visar anläggningens bokningssiffror för årets sommarsäsong. Jämfört med samma tid under förra årets debutsäsong har bokningarna ökat med hela 160 procent.
“Målsättningen med sommarsäsongen är att vi ska fortsätta växa och öka kännedomen om att vi inte bara är en skidanläggning. Att vi har mer än dubblat bokningarna jämfört med samma period förra året är såklart jätteroligt.” Säger Branäsgruppens VD, Anders Kjällström.
Vill erbjuda något för hela familjen
Branäs påbörjade sommarsatsningen med fokus på cykling, men även bland annat padel och vandring, förra året. I år har satsningen fortsatt. Fyra nya cykelleder – två längre från toppen och två kortare för barnen – har byggts inför säsongen. Med ett fokus på att erbjuda något för hela familjen.
“Lederna är byggda på ett sätt där du kan anpassa farten själv. Vill du åka fort kan du det, men även nybörjare kan ta sig ner på ett roligt och tryggt sätt.” Säger Anton Renström, platschef teknik i Branäs.
Sommarsäsongen är en långsiktig satsning
Branäs har flera starka säsonger bakom sig på vintern, där man bland annat vann SLAO:s utmärkelse Årets skidanläggning 2021. Vintern 21/22 var den bästa hittils när det kommer till antal besökare.
Sommarsäsongen är en långsiktig satsning och är än så länge bara i startgroparna. Men den fortsatt stora trenden att ”hemestra” och de ökade bokningssiffrorna bådar gott inför framtiden.
“Vintern är fortfarande vår huvudverksamhet, men vi ser potential i sommaren och cykling. Förhoppningsvis fortsätter bokningarna att komma in under hela sommaren så att vi kan blicka tillbaka på en stark säsong.” Säger Anders Kjällström.
Branäs har öppet alla dagar i veckan fram till och med 7 augusti. Därefter har man helgöppet 13–14 augusti och 20–21 augusti.
- Text: Branäsgruppen
- Foto: Branäsgruppen
-
Jacy’z utmanar Göteborgs nöjesscen: Premiär för egen dinner show
Jacy'z Hotel & Resort i Göteborg producerar i höst en helt egen dinner show med internationella ambitioner - ”Symphony of Illusion”.
-
Naturturismföretagen – långsiktiga effekter av svinpest redan en verklighet
Naturturismföretagen larmar om att svinpesten redan skapar långsiktiga effekter för naturturismföretag och besöksnäringen.
-
SPRIT-undersökningen visar hur beroende en destination är av turism
SPRIT-undersökningen av Jämtland Härjedalen analyserar företagens utveckling inom en destination och deras koppling till besöksnäringen.
-
Så kan du kommunicera hållbarhet – Konkreta tips för turismföretagare
Genom att kommunicera hållbarhet på ett smart sätt kan du locka fler gäster att välja din verksamhet - gäster som gärna spenderar lite extra för att de vill bidra till en god sak. Marcus Eldh tipsar
-
STF – Kebnekaiseprotokollet signerat på klimattoppmöte
Den 12 september signerades Kebnekaiseprotokollet av åtta stora friluftsorganisationer under STF:s Klimattoppmöte Kebnekaise.
-
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 drar igång
Placebrander of the Year premierar insatser inom platsutveckling och platsmarknadsföring. Nu kan du tävla med ditt bidrag.
-
Regeringens budgetförslag för 2024 och kommentarer
Regeringen har presenterat sitt budgetförslag för 2024. Visit Sweden, Visita och Svensk Turism kommenterar på besöksnäringsaspekten.
-
Biluthyrningsföretaget Hertz når rekordomsättning sommaren 2023
Sommaren har varit framgångsrik för Hertz. De noterar en omsättning på 430 miljoner kronor. En ökning med 18% i jämförelse med 2019.
-
Förstudie: Kulturturism är en stor potential för Sverige
Visit Sweden har tillsammans med Tillväxtverket genomfört en förstudie kring utvecklingspotentialen för kulturturism i Sverige.
-
En ny besöksnäringsstrategi ska vägleda Värmland
Nu presenterar Visit Värmland sin besöksnäringsstrategi 2023-2030. Den kommer att vägleda mot en mer attraktiv och hållbar region.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Ny SAS direktlinje Köpenhamn – Åre Östersund Airport
Under vintern kommer det att finnas en ny direktlinje för skidintresserade danskar med SAS mella...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 37 2023
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Mest är det under Konstateranden, Beslut och rapporter samt...
-
Järvsö Sustainable Tourism Summit 2023 – En rapport i två delar – Del 2
Del 2 – Vi fortsätter där vi slutade, förmiddagen på konferensens andra dag på Stenegård Nordiskt samarbete...
-
En ny besöksnäringsstrategi ska vägleda Värmland
Efter över ett års arbete är Visit Värmland stolta över att presentera Värmlands besöksnäringsstrategi 2023-2030....
-
-
Gästbloggare
-