-
Bussbolaget har Sveriges nöjdaste kunder enligt SKI
Enligt Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har Nettbuss Bus4You Sveriges mest nöjda kunder inom persontransport för nionde året i rad. Nettbuss express hamnar på en andraplats för andra året i rad. Det framgår när SKI presenterar sin årliga mätning av kundnöjdhet inom persontransport.
Fokus på punktlighet och smidighet
En gemensam nämnare för de bolag som hamnar högt i SKI:s mätning är punktlighet, enkelhet, smidighet och tillgänglighet och dessa områden är särskilt prioriterade för både Nettbuss Bus4You och Nettbuss express. Branschens medelbetyg ligger på 64,9 och betyget för kundnöjdhet sträcker sig hela vägen från 53,3 till 74,9 (Nettbuss Bus4You). I botten hamnar tåg- och flygbolag.
”Att vi har både Nettbuss Bus4You och Nettbuss express i topp är ett kvitto på vårt fokus gällande service, punktlighet och att det ska vara smidigt att resa med oss i alla lägen. Vi kan även konstatera att vårt synsätt på våra resenärer ger en tydlig effekt då vi inte ser på våra resenärer som kunder, utan som gäster. Det goda värdskapet är vår främsta styrka och något vi jobbar med dagligen i hela organisationen.” Säger Robert Nyberg, VD för Nettbuss Travel.
Nettbuss bolagen byter namn till Vy
Nettbuss och NSB samlades nyligen under ett gemensamt varumärke kallat Vy. Namnbytet innebär att Nettbuss Bus4You och Nettbuss express byter namn till Vy Bus4You och Vy express. Processen med namnbytet är i full gång.
Svenskt Kvalitetsindex lanserades 1998 och genomför sedan dess regelbundna undersökningar och mäter bland annat kundnöjdhet. I undersökningen beräknas värden på image, förväntningar, produktkvalitet, servicekvalitet, prisvärdhet och lojalitet.
- Text: Nettbuss
- Foto: Amanda Liljevall
-
Parks and Resorts gör gemensam satsning med First Camp på Skara Sommarland
First Camp förvärvar campingverksamheten på Skara Sommarland och ingår ett långsiktigt samarbete med Parks and Resorts.
-
Swedish Lapland Visitors Boards nya sajt går mot strömmen – kan inte ses på mobilen
Swedish Lapland Visitors Boards valde att bara göra sin nya sajt Care for the Arctic tillgänglig om du använder webbläsaren på en dator.
-
Varberg möter framtidens besökare digitalt och stänger turistinformationen
Besöken till turistinformationen i Brunnsparken har minskat med omkring 80% de senaste 10 åren. En förflyttning görs till en starkare digital närvaro.
-
Skapa inspirerande bilder och illustrationer med AI-verktyget Midjourney
Upptäck kraften i det bildgenererande AI-verktyget Midjourney med Bianca Brandon-Cox i hennes nya blogginlägg för Turismnytt.
-
Liseberg vinner pris vid nöjesparkernas Oscar – THEA Classic Award
Vid en prisceremoni den 16:e Mars fick Liseberg ta emot en THEA Classic Award. Det är tredje gången i prisets 30-åriga historia.
-
Gigantisk donation till Rörstrand Museum i Lidköping
Rörstrand Museum har fått ett erbjudande om att ta emot en gåva som kommer komplettera en del i Lidköpings historia som porslinsstad.
-
Peab planerar en ny satsning i Bara tillsammans med Ästad Vingård och The National
Peab, Ästad Vingård och The National ingår ett gemensamt utvecklingsbolag med planer att utveckla en destination i Bara.
-
Scandic – vinnaren i svenska sömnmästerskapet har korats
Sveriges första rikstäckande sömnmästerskap som arrangerats av Scandic har lockat deltagare från hela landet. Vinnaren har nu korats.
-
Granö Beckasin blir en del av Svenska Turistföreningen
Nu ansluter Granö Beckasin, en framstående aktör inom ekoturism längs Umeälven, sig till Svenska Turistföreningen.
-
Nu inleds rivning- och saneringsarbeten på Liseberg Oceana
Nyligen färdigställde parken och NCC en plan för rivnings- och saneringsarbete på Liseberg Oceana efter branden.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Detta kan besöksnäringen lära sig från Kosta
Härom veckan fick jag (Marcus Ståhl) äran att föreläsa i Kosta på uppdrag av Smålands Turismnäring med Småland Tu...
-
Nya nöjeskryssaren Birka Gotland är helt rätt i tiden
Pandemi, inflation och en orolig omvärld är några exempel på faktorer som påverkat svenskarnas sätt att resa. Nu ...
-
En ny arktisk agenda – Care for the Arctic – it’s our home
Föreställ dig världens bästa plats. Tänk dig sedan att den är hotad Här, i den arktiska delen av Sverige, går kli...
-
Vad är på gång hos Kairos Future och hur kan det hjälpa er?
Vi på Turismnytt har frågat Kairos Future hur de kan hjälpa företag, organisationer och destinationer i besöksnär...
-
-
Gästbloggare
-