-
Clarion Hotel Stockholm bjöd på lunch från eget odlingsprojekt
Söders Trädgård är ett odlingsprojekt på Clarion Hotel Stockholm som underhålls av hotellets egna personal. Köksmästare Johannes Stålhammar komponerade häromveckan en spännande meny som sammanfattar hotellets första år som urbana odlare.
Lunchen gästades av lokala mat och dryckesprofiler, stjärnkocken Marcus Samuelsson, hotellets ledning, samarbetspartners inom miljö samt vinnare av utlottade platser.
Vill utöka odlingsytan
”Det var fantastiskt att höra hur samtalen kring borden kretsade kring råvaror, miljö och gemenskap. Samt att dessa samtal troligtvis kommer att leda till ett par nya lokala samarbetsprojekt. Vi är otroligt stolta över att vara en del av denna kreativa stadsdel och vill gärna driva fler samarbeten då vi har så mycket att vinna på att hjälpa varandra.” Säger Frida Berglund, Event Manager på Clarion Hotel Stockholm.
På Söders Trädgård odlas tomater, rotfrukter, bär och andra mindre experiment som ger hotellet färska råvaror. Under 2020 finns planer på att utöka odlingsytan för att på större skala kunna bistå med egna frukter och grönsaker till hotellet och dess grannar.
- Text: Clarion Hotel Stockholm
- Foto: Clarion Hotel Stockholm
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Nöjda besökare och goda effekter av Ishockey-VM i Stockholm
Stockholm får högt betyg som värdstad för Ishockey-VM. En ny rapport visar att den turismekonomiska effekten var 729,9 miljoner kronor.
-
Fem nya reseguider gör det enklare att hitta sitt Järvsö
Nu har det blivit enklare att hitta rätt i Järvsö. Med fem nya reseguider vill destinationen göra det roligare att planera sin vistelse.
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där den första hydrauliska kranen uppfanns i Hudiksvall växer The Crane Hotel fram. Ett hotell med fokus på gemenskap och återhämtning.
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning från YH Akademin har nu fått ett positivt beslut från Myndigheten för yrkeshögskolan.
-
Krönika: OS i Göteborg – Starten för framgångssagan om evenemangsstaden
Stefan Gadd, fram till nyligen presschef på Göteborg & Co, berättar minnen från destinationens resa till det den är idag
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 1
Vi gör det enkelt. Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan som aldrig blir klart eller bl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 26 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende, Evenemang, H...
-
SkiStar och Kairos Future samlar branschen kring framtidens resande
Under Almedalsveckan samlade SkiStar och Kairos Future branschen i ett rundabor...
-
Jämtland Härjedalen – värdet av infrastrukturen i naturen
Vandringen i Jämtland Härjedalen är den största reseanledningen inom besöksnäringen och sannolikt den viktigaste ...
-
-
Gästbloggare
-